svenne
Forumsvar skapade
-
Be Chris eller Raoul att förklara vägen till haket i Pigadia som gör ”Ufo”. 🙂
Och se upp för fulla tyskar som kör hem på natten… -
Näe, ingen större fara. Släpp på ned och uthal om du är orolig. Surfcentra har alltid seglen hänger på fullt spett hela säsongen, och de masterna klarar sig.
-
Det här är lågt. Lägre än Glocalnet faktiskt.
-
Det blir inget Skåne för min del.
-
Eeeeventuellt Skåne-Sthlm innan veckan är slut.
-
Petter;399607 wrote:…man kan med gott samvete kliva av prylhysterien 🙂
Men det här om något är väl prylhysteri?.. 😉
-
Bjornen;398950 wrote:Räcker ett Canon EF 75-300/4-5,6 III USM för mig eller ska jag spara pengar och köpa något bättre objektiv. Är det värt att köpa ett bättre för mig som nybörjare ? :confused2:
//Björn
Det är inget fel på den linsen, det är snarare du som är begränsningen.
Jösses vilken prylfixering det är, det blir inte bättre om ni sitter å tjatar specar. Ut å fota istället. -
Testa med en fena runt 35 centimeter, eller använd större segel. Om det är den bräda jag tror att det är så är det ganska högt ”segelregister”, typ 7-9 kvadrat.
-
getwet;397945 wrote:Vi tackar så mycket för din välvilja att vara upptagen en så episk dag som morgondagen kommer att bli så att vi andra får segla……Tack Svenne!:wink:
Visst sörru, utomhusteater med Mälaren 50 meter bort. Vattnet var helt vitt. Å där satt jag och låtsades kultiverad…
-
Finns det någon med uppkoppling i närheten av spot:en så löser det hur mycket som helst, till exempel herr Luthor.
En disklös Linux-burk som ligger och lyssnar på ett seriellt interface och trycker upp information till en väderwebb är inte svårt att knacka ihop för en intresserad, går några ihop och delar på vindmätaren så är det inte långt från en riktigt vass hemmakokad hemsida (reklamfinansierat, kanske?). Kan man dessutom klona burken och göra samma uppsättning på andra ställen så…Problemet med spot:ar som inte har någon vänligt sinnad själ i närheten är värre. Allt går att lösa, men det är frågan om hur mycket tid och pengar man vill lägga ner.
–S
-
Min förra (kort T4 2,5TDI automat -02) drog 0,7 på motorväg med 700 kilo packning. 🙂
Håller med Inge, de är ekonomiska för att vara så stora.
-
Var i Stockholm finns du?
Akta dig för Surfslusken bara, han är ovanligt [äsch, jag censurerade mig själv, det kommer ändå bara att missförstås…].