Forumsvar skapade

Sida 218 av 278
  • svenne

Medlem
    30 april, 2007 vid 10:34 som svar på: Giens/Almanarre

BTW, UCPA har helt okej grejer. Skulle tro att det är uppgraderat nu, men när jag var där så hade jag 100-120 liters JP (XCite etc) och NP-segel. Riktigt bra grejer, dessutom billigt.

• svenne

Medlem
    30 april, 2007 vid 07:22 som svar på: Stockholm måndag?

Det går tydligen vita gäss vid Älvnäs. I’ll be there i eftermiddag.

• svenne

Medlem
    29 april, 2007 vid 10:13 som svar på: Resekompis || Freestyle tävling på Öland

Kolla med campingen innan, http://www.eriksore-camping.se, de har både lyxalternativ och budgetboende. Det har inte varit fullt när jag bott där tidigare.

–S

• svenne

Medlem
    29 april, 2007 vid 09:40 som svar på: 5m2 i 50knops vind
    rookie;380032 wrote:
    Tyvärr är 240kg en överdrift. 118-120kg med en 4kg viktväst.

Ni som seglar för stora segel i för stor vind, hur bär ni er åt?
    Är det bara jag som är för feg och inte vågar hålla ner seglet då de andra kör 1.5m2 mindre (3.7)?

Är tacksam för konkreta svar.

Klart att det var en överdrift, tror inte att han har 122 centimeters linor heller.
    Du missar poängen, mycket vikt och rätt stance gör mycket på segelstorleken. När jag är överriggad och vattenstartar med fötterna i stropparna måste kompisen pumpa igång planandet, ändå så har han högre slutfart när han planar. Han väger minst 20 kilo mer än mig och tar utan problem 1-1,5 kvadrat större segel i samma vind. När han får upp farten och ”går på fenan” har han mycket mer vikt att hänga med och det är klart att han kan utnyttja seglet mer.
    Jag kan krasst konstatera, flugvikt och speed är en jobbig kombination.

Sen kan det också vara som Knatte säger, att han är förbannat duktigt… 😉

• svenne

Medlem
    29 april, 2007 vid 05:06 som svar på: Ta bort höger framsäte – lagligt?

Men spela roll, du kör aldrig för fort va?..
    Bort med det, sätt dit det när du besiktigar. Skitsamma om det sitter ett säte där, ingen bryr sig och om du eventuellt blir stoppad så har potatisen nästan aldrig koll.

• Jag har inte .nu-domänen registrerad hos One, den pekar bara på en befintlig domän och den är reggad där.

• svenne

Medlem
    28 april, 2007 vid 19:18 som svar på: Giens/Almanarre

I början av juni funkar helt okej skulle jag tro. I slutet av juni börjar det bli för varmt och varken mistralen eller brisen orkar trycka igång ordentligt förutom några timmar på eftermiddagen. Jag fick ändå planing med 6,3 som sämst. Som sagt, kan man välja sida med fordon så är man på ett riktigt bra surfställe.

Kolla med Johan på vindsurfing.se, han brukar surfa runt Giens/Hyére.

• svenne

Medlem
    28 april, 2007 vid 19:11 som svar på: 5m2 i 50knops vind

Han väger 240 kilo och kör med 48″-hängselelinor, typ.

• Är det bara .nu-domäner som gör att du sågar One? Jag har både .net och .nu som pekar på en befintlig domän hos One.

• svenne

Medlem
    28 april, 2007 vid 07:26 som svar på: Vilket är bästa jobbet för att kunna surfa mycket?

Man behöver inte specialanpassa hela livet för att få plats med det som är roligt. Jag gjorde en minivariant i somras och slutade på ett konsultbolag, började jobba statligt med bra lön, bra semester och framförallt – en förbannat bra chef.
    Jag kan gå när det blåser, bara jag gör mina timmar. Dessutom har jag mer frihet att göra saker som är roliga i egen regi (inget annat, bara sånt som jag tycker är kul) utan att det konkurrerar med anställningen.

Så från och med i år får alla som får sina brädor lagade hos mig kvitto. 🙂
    Men bara så länge jag tycker det är kul… 😉

–S

• svenne

Medlem
    27 april, 2007 vid 19:30 som svar på: 3e gånger gillt: big, bigger, biggest.. californie leverar

Aaah! Gillar som alltid dina sköna inlägg Arnie, riktigt sjyssta bilder. 🙂

–S

• svenne

Medlem
    13 april, 2007 vid 11:01 som svar på: Sjöbris Fituna ?

SMHI gick ut med sjöbris i prognosen imorse. 🙂

• svenne

Medlem
    12 april, 2007 vid 07:58 som svar på: Blåsigast i Stockholmstrakten

Från cedvars gräsmatta! 🙂

• svenne

Medlem
    11 april, 2007 vid 07:24 som svar på: Blåsigast i Stockholmstrakten

Ja, Närlunda är nog bättre på väst. Vi brukar som sagt segla från Älvnäs och där är det bra drag på NV med lite venturieffekt på köpet.

Rangsta är riktigt mumsigt, det är bisarrt hur bra det faktiskt kan leverera på Mälaren. Jag trodde inte mina ögon första gången jag var där, men det är riktigt bra.

–S

• svenne

Medlem
    11 april, 2007 vid 06:10 som svar på: Blåsigast i Stockholmstrakten

Närlundabadet på NV

Sida 218 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA