swe-496
Forumsvar skapade
-
Ingen aning…
Ska beställa 2st i slutet av veckan tänkte jag. En K2 och en K4.
Fast inte helt original.
Därför vill jag kolla lite hä och på Formulaforumet för att se om det är nån som vet något om dem…
Tar bara 10dar att få hem dem efter erlagd betalning. -
Tror inte du märker någon nämnvärd skillnad på att byta master. Inte på de seglen iaf. Renodlat racesegel skulle du kanske kunna märka en liten skillnad, så som att seglet skulle kännas lite mer stabilt. Vinst kontra kostnad är så liten att jag skulle behållit de masterna du har.
-
Ska ta premiären på Söndag tänkte jag. Vet inte vart ännu.
-
Blir det nån stekhet afton i stockholm också eller?
-
Vart hittade du den infon Jox?
-
Vet ju det Jona…
Ville bara retas med dig…;) -
Håller med dig Krister…
-
Jona….
Vilket annat känt Svenskt forum diskuterar du förlängare på? -
@Klang 372637 wrote:
Stämmer Jonas, det är min lipstick… en skön vågmast. Jag behöver alltså en freeride/slalom/speed orienterad mast… aj aj aj…
Tror luffen på detta VX seglet är runt 458cm så jag skulle egentligen kunna använda min x6 460 som jag köpte av tobhed förra året. Eller är det en dum idee, ska man satsa på en 430 och förlänga den istället?
/Klang
Prova du att rigga med X6:an. Som det är sagt tidigare i tråden så behöver du iaf mer nedhal.
Sailworksmaster har aldrig funkat riktigt bra på NP-segel.
Hade ett par SW-master förut som jag har testat på nåt gammalt NP-segel. Stod riktigt illa. Tror att de är lite för mjuka snarare än för hårda, kan iofs inte uttala mig om lipsticken, men som du säger så är det en vågmast. -
Tja Micke….Söndag om det ser ut vara hyfsat väder. Vart vet jag inte ännu…
Lägger upp här på Lördag kväll om tid och plats. -
swe-496
Medlem15 mars, 2007 vid 21:38 som svar på: Gummi till mast/bomkopplingen till North/NP/Arrowsbommar?Ska kolla mina surfprylar i helgen…
Har jag nån så kan du få den.
Tror att jag har några gamla slaktade fronbeslag som reservdelsprylar…Ska som sagt kolla………
-
Jag använder 5-56 varje gång jag riggar. Funkar kanon tycker jag. Men som sagt så fastnar ju sand väldigt lätt tyvärr.
Men tycker det är bättre än siliconspray. -
Ser riktigt schysst ut…
Vad ska du ha för en uppsättning till en bräda?