swe-496
Forumsvar skapade
-
Hur kändes brädan Jimmy?
-
Synd att de inte gör Formulastorlekar…:(
Hade kunnat vara intressant… -
Ser ut som att det behöver shimsas lite cambers. Men du har rätt Ygge. Det ser inte bra ut på en promotionbild. Kan ju vara belastningen som gör det också. Tror inte jag har sett något segel som inte är skrynkligt nånstans under belastning…
-
Vet med all säkerhet att de levererade sina segel med glasfiberlattor för 2 år sen iaf. Hade ett 12,5 formulasegel ett litet tag, det var standard med glasfiberlattor då och ville man hotta upp seglet så kunde man beställa kollattor. Sen kan vikten bero mycket på material som tex tjockare monofilm, tyngre duk i maststrumpa mm…
-
Är det inte så att GUN levererar sina racesegel med glasfiberlattor vilket gör att seglet blir tyngre. Vill man få det lättare så kan man beställa kollattor till seglen.
Det är också en av anledningarna till att det är billigare segel.
Tror ändå att det är bra segel prestandamässigt.. -
Ser inte ut att stå så fint nere vid nedhalshornet….Skrynkligt o dant….De kanske skulle behållit den lilla lattan de hade på 06:orna……
-
Hotslide
Hotace
Hotpot
Hotdraw
Hotweed
Hotmaui -
Bred mastficka handlar en hel del om att man inte sliter lika mycket på mastfickan vid riggning, samt att du får en mer vingliknande profil på seglet.
MARKNADEN har klart en del att göra med det också.Rasmus: Jag har kunnat poppa på cambrar på segel med smalare mastficka förut också, klart lite svårare men det går………..
-
Sida att följa VM på???
-
Hankloose wrote:Luftskruven ska bara va i när du flyger! Annars ska den va uppskruvad
Eeehhhh du menar tvärtom va?;)
-
Oåxen wrote:Gaahhh!
Klickar.
Laddar och laddar och, just det, laddar!Quicktime-loggan kommer upp och laddningen drar igång. Efter lååång tid stannar laddandet och ett retsamt Q med ett frågetecken uppenbarar sig.
Sen ingenting.Har Quicktime men det funkar ändå inte. Hur ska jag göra?
Tips, någon?
/ Patrik
Ladda ner filmen genom att högerklicka på den i fönstret du får upp när du klickar på länken. Öppnade den med Windows
Media Player sen. -
Helt otroligt snygga bilder…SÅ skönt ljus i dem.