swe-496
Forumsvar skapade
-
Kommer du komma ner till Fiskebäck i helgen med den där härliga skapelsen…?
Skulle vara skoj att kolla lite närmare på den. -
Är du säker på att det är Epoxihärdare och inte Polyesterhärdare… Är det den senare så kan du ge dig den på att det fräter bort skummet…
-
Kolla med Jan-Erik.. Han ska ju till Gbg i helgen och kommer väl hem på Söndagkväll…..
-
Ja det kan du göra… Det är ju ingen direkt belastning på nosen. Ser inte ut att vara mycket kolfiber där.
-
Är detta MacTS som har hittat ut i Europa som trubadur också? En internationell karriär på G kanske?
http://50knots.xs4all.nl/gps-speedsurfing/media/events/esm/Saturday-BBQ/slides/DSC_58430037%20kopie.html -
Någon hemsida för tävlingen där man kan följa hur det går??
-
Jag sänker nog bommen ca 5-6cm när det blåser hårt och flyttar fram mastfoten ca 3cm. Det för att få mer tryck nedåt på brädan…
Man kan även flytta fram fotstropparna ett steg. Lite meckigt att skruva, men det hjälper. -
Låg bom och mastfot långt fram brukar hjälpa.. Men vad för bräda körde du? Fena?
Sen kan det vara att 10,5 blir lite stort i 14m/s.. -
Vilken sträcka seglade Jimmy då?
Var det hans försök att segla Gotland runt eller? -
Låter helt ok med tanke på att grejerna verkar vara i riktigt bra skick.
-
swe-496
Medlem7 september, 2006 vid 19:14 som svar på: Mastfotsposition, hur krångligt kan/skall det vara?Jag justerar mer bomhöjd än mastfotsposition.
Men blåser det mycket med mycket sjö så ska mastfoten fram och bommen ner för att få mer tryck på brädan, sen spelar ju fenan en viss roll i det hela också.
Jag har alltid först hittat den position som ger rätt balans mellan bräda och rigg, sen får man laborera lite beroende på vindstyrka. -
Kör skiten ur Liftwaffekillarna… De kan ju bygga inte motorer som tål att varvas lite;)
Kör även skiten ur de flygande holländarna…..eller gräsrökarna om man så vill;) -
swe-496
Medlem6 september, 2006 vid 17:11 som svar på: En fråga om små segel, främst, men inte endast, till Dala:Hansen Sails har ett Formulasegel på 9,2. Det är utvecklat för Formula. Som du själv skriver Jan-E så är 10m2 formulasegel hårdvindsbetonade. Du har ju själv ett Nitro 9,8. Det har väl funkat bra i hårda vindar för dig genom åren?
Men som du även säger så är det största slalomseglet ”lättvindsbetonat”. Men 10m2 använder jag först vid 9m/s och uppåt. Jag väger iofs lite mer än dig.;) Kommer du till Mellansvenska näste helg? -
Ja du Jester… Får bara upp två blanka sidor i Adobe…..