Forumsvar skapade

Sida 117 av 132
  • swe-496

Medlem
    1 maj, 2006 vid 18:22 som svar på: Kappseglingslänkar

Antar att du kanske seglar Formula?
    Kolla Formulaforumet och fråga där så får du säkert svar.

• swe-496

Medlem
    1 maj, 2006 vid 18:18 som svar på: Strand Horst bilder!

Detta hittade jag på Google Earth.

• swe-496

Medlem
    26 april, 2006 vid 11:46 som svar på: Frakta brädor på biltaket?

Vanliga spännremmar använder jag… Har boardbag och vaddering på takräcket. Spänner rätt hårt runt bräda och bommar.
    Brädan tål det. Det är mer mot sten och sådana saker som brädan är mer ömtålig. Har aldrig förstört brädan när jag har fraktat den på takräcket.
    Det e bara att spänna på och köra;)

• swe-496

Medlem
    24 april, 2006 vid 16:07 som svar på: Vad skall jag köpa för nybörjarprylar

Ok…då hade jag för mig fel……;)
    Men som sagt så är den ju inte bra som nybörjarbräda hur som helst…

• swe-496

Medlem
    24 april, 2006 vid 15:38 som svar på: Vad skall jag köpa för nybörjarprylar
    Oscar wrote:
    Ä ni goa i huvet eller? Fanatic hot bee är 57 bred och på 104 liter. Kan man inte vattenstarta, använda sele och plana obehindrat är det INGET roligt.

Lyssan på Charlie B istället! FÖr 85 kg ska du ha minst 130 liter och 70 bred men gärna mer för att lära dig obehindrat.
    Oscar… Är verkligen Hot Bee från 1998 57 bred med en volym på 104??
    Har för mig att den var mindre i både volym och bredd…

• swe-496

Medlem
    24 april, 2006 vid 04:22 som svar på: Vad skall jag köpa för nybörjarprylar

Håller med JPS. Men om seglen är ok kanske du ska köpa kittet iaf för seglens skull. Brädan har som sagt för lite volym.

• swe-496

Medlem
    24 april, 2006 vid 04:18 som svar på: Hur går det för svenskarna i Holland?

Länk till tävlingen????

• swe-496

Medlem
    24 april, 2006 vid 04:17 som svar på: Nybörjarens guide till Formula Windsurfing

Riktigt bra guide Jimmy. Snyggt jobbat.

• swe-496

Medlem
    21 april, 2006 vid 21:47 som svar på: längd på hängselelinor

På Formula är det ett måste nära på med justerbara….
    eller dubbla i olika längder…

• swe-496

Medlem
    21 april, 2006 vid 20:25 som svar på: längd på hängselelinor
    The_Novice wrote:
    SWE 496 wrote:
    Har testat lite olika justerbara linor. De bästa som finns just nu är Vindsurfing.se`s linor. Riktigt bra grejor.

Okej…, är det dem här: ”Påkostat plastspänne som inte rappar då du seglar.” ??

I så fall får du gärna förklara vad som är fel på DaKines och ProLimits metallspännen!
    Nope inte med plastspänne!!!!!!!!!! Har med metall….. Har aldrig sagt att det är något fel på dem, (ProLimit och DaKine) men jag trivs riktigt bra med Vindsurfing.se linorna. Tycker de som han fick in i maj förra året är riktigt bra….Rejält metallspänne a´la spännrem, lätt att släppa när man går ner på undanvind…Ja jag e formulaseglare…hehehe…
    De här linorna är de jag menar….http://www.vindsurfing.se/product_info.php?cPath=80_81_77&products_id=97

• swe-496

Medlem
    21 april, 2006 vid 15:44 som svar på: Vindsurfing på Fuerteventura eller Lanzarote

Fuerte: Plattvatten = södra delen av ön där Sota Vento ligger. Finns uthyrning där. Mest freestyle och vågprylar dock. Corralejo på norra delen har en uthyrning lite utanför själva stan. Kommer inte ihåg vad stranden heter.

Skulle jag åka dit igen skulle jag nog ta med egna grejer. Tyckte den utrustning de hade att hyra ut var lite sunkig och de hade definitivt inga raceprylar att hyra ut. Bil var rätt billigt att hyra på ett ställe inne i Corralejo.
    Har för mig att vi pröjsade 1000:- för en vecka. Seat Ibiza hyrde vi.

• swe-496

Medlem
    21 april, 2006 vid 15:39 som svar på: Serial number Neilpryde?

Ge dem båda……

• swe-496

Medlem
    21 april, 2006 vid 15:37 som svar på: längd på hängselelinor

Har testat lite olika justerbara linor. De bästa som finns just nu är Vindsurfing.se`s linor. Riktigt bra grejor.

• swe-496

Medlem
    21 april, 2006 vid 15:28 som svar på: Data på olika brädor

Varför 2 olika mått på OFO på TT06 Jimmy?

• swe-496

Medlem
    20 april, 2006 vid 18:21 som svar på: Landet runt

Gävle verkar vara ett riktigt snöhelvete….
    Ni har ju haft hur mycket snösom helst i år….

Sida 117 av 132
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA