Forumsvar skapade

Sida 149 av 153
  • tobhed

Medlem
    20 mars, 2006 vid 08:57 som svar på: transport

En liten varning flör bussgods då de numera påstår att de endast kan ta emot paket som är max 2 meter (trots att de på sin webbsida ta upp just surfbräda som exempel). Jag ska ner till dem senare idag för att fråga dem igen (var där i helgen och då fanns ingen ordinarie bussgods personal på plats) så jag får rapportera hur det gick senare idag.

• tobhed

Medlem
    17 mars, 2006 vid 21:51 som svar på: Hittadede stenar i TT

Lars, ska inte Johan börja surfa snart igen?

• tobhed

Medlem
    17 mars, 2006 vid 13:18 som svar på: Var tar alla racingprylar vägen

Kul att höra Jesper.
    Det leder en in på nästa fråga – tas annonserna aldrig bort trots att man har markerat dem som ”sold”?

• tobhed

Medlem
    17 mars, 2006 vid 13:15 som svar på: Klubb o SBF

Snygg anledning jesper… 🙂
    Har du fixar siffror till dina segel än då?

• tobhed

Medlem
    17 mars, 2006 vid 10:13 som svar på: Pris?

Grejorna som sådana är ju bra, men prismässigt är det som sagt upp till dig själv.

• tobhed

Medlem
    15 mars, 2006 vid 08:26 som svar på: Transportforum….???

Ska skicka ett segel från Malmö – Göteborg i nästa vecka, hade tänkt bussgods men om någon ska köra så får ni gärna höra av er…

• tobhed

Medlem
    14 mars, 2006 vid 12:07 som svar på: Vilken gps?

Har nu köpt med Foretrex 101 med kabel, nästa steg är då att köpa en Aquapack. I tidigare trådar har det framkommit att Claes Ohlsson inte säljer detta mer utan att man kan kolla in http://www.aqua-life.se/ kan dock inte hitta den modell ni har pratat om innan (sports mini 207) utan hittar en som heter 208 pro (http://www.aqua-life.se/Mobiltelefoner.htm), tror ni den passar?

• tobhed

Medlem
    13 mars, 2006 vid 19:41 som svar på: Rs6

…och här (från en gammal tråd) http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=38525

• tobhed

Medlem
    13 mars, 2006 vid 15:30 som svar på: Fanatic slalom/speed 2007?

Fler bilder etc, b.la där Cyril speedar med brädan
    http://icks.icks.free.fr/phpBB2/viewtopic.php?t=507

• tobhed

Medlem
    12 mars, 2006 vid 19:56 som svar på: tt

Har bestämt mig för att komma och testa ert vatten i någongång under året, då får ni vara hyggliga och visa var man ska segla 🙂

• tobhed

Medlem
    11 mars, 2006 vid 16:18 som svar på: Fanatic slalom/speed 2007?

Hör många rykten ang speedbrädor (samt mindre slalombrädor), verkar nästan som om alla fabrikat kommer med nya brädor i Maj eller Juni. Skoj!

• tobhed

Medlem
    11 mars, 2006 vid 16:16 som svar på: Rekomenderad segelstorlek

Det är mina båda Neil Pryde RS5 6,7 & RS6 5,8 som ska få äran att åka med. Beställde i alla fall brädan idag, kommer i slutet av April… 🙂

• tobhed

Medlem
    10 mars, 2006 vid 18:39 som svar på: Rekomenderad segelstorlek

Jag kollade på en JP slalom II 84, som har följande data:

Length: 232 cm
    Width: 55 cm
    Volume: 84 liters
    Weight 5.0 kg

Sails: ideal: <6.0
    rec.: <6.5

Jag var då förvånad över rek. segelstorlek som kändes ganska liten, men visst borde det väl gå att gasa på en 6,7 kvadrat trots deras rekomendationer?

• tobhed

Medlem
    6 mars, 2006 vid 21:32 som svar på: Rs6

=)

Så är det nog…

• tobhed

Medlem
    6 mars, 2006 vid 21:30 som svar på: JP Slalom II
    Jester wrote:

I advize to stay away from any boards with cut outs in the stronger wind as then they become harder to control.

Hmmmm… Brukar inte reklam-makarna säga att det är tvärtom?

Jo, men Tabou har inga cut-outs så därför var han säkert tvungen att säga så. JP brädan ovan har ruskiga cut-outs såg jag…

Sida 149 av 153
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA