yann
Forumsvar skapade
-
Golfbag och checka in det som golfutrustning. Har inte testat själv ännu. Naish har en trevlig kitebag med hjul förklädd till en golfbag.
http://www.naishkites.com/products/soft_tech/softtech_core_golf.html
Finns att köpa hos Fahlén i Varberg.
-
@Mat 361733 wrote:
Fan vad tråkigt det låter 😉
skulle vara skitkul Chrille! Hör av dig! Mauritius, Peru, Kap verde… åker gärna!!!!
See ya
/Mat
Tror minsann Mat behöver en fotoassistent också! Jag var ju bra på att hålla blixten sist och har långa aparmar att bära tung fotoutrustning med 😉
Det börjar bli tjatigt att säga det men men…. Sjukt snygga bilder Mat!
-
Nej, använd google. Det som inte finns på google finns inte.
-
Då låter det absolut som att du ska ha en standard shortboard. Storleken på brädan anpassar du ju efter storleken på vågorna. Kolla den här tabellen hos Diverse, den passar rätt bra på de flesta vanliga shortboards. Håll dig borta från allt som ser onormalt ut så blir det nog bra.
http://www.diversesurf.com.au/Sprint.php?mb=boards
Det bästa är alltid att custombeställa och ska du till Bali så kostar det inte mer att custombeställa en bräda från Diverse än att köpa en ny på plats men då har du en bräda gjord för dig och dina förutsättningar! Jag har själv beställt 6 brädor vid två tillfällen från Diverse i Australien och fått de skickade till Bali lagom tills jag kommer dit. Bara att maila och fråga! Funkar kanon!
Lycka till!
-
Surfbrädor mäts inte i volym utan bredd längd och tjocklek. Volym är mer en bedömning man gör på en bräda och inget man brukar mäta även om vissa gör det. Vilken bräda som passar dig beror på många faktorer såsom din längd, vikt och hur långt du har kommit i din utveckling. Kan du köra obrutna vågor? Kan du köra down the line, bottom turns? En annan viktig faktor är vart du vill nå med din surfing. Vill du bli en noserider som Wingnut Weaver eller en aerial master som Ozzie Wright? Ska du surfa i Sverige med brädan sen eller blir det bara utomlands? Ska du surfa på vintern med tjock våtdräkt? Shortboard lämpade för Sverige är svårare att hitta på Bali.
Svara på dom frågorna så vet vi lite bättre sen.
Gick själv från en 7’2″ gun till en 6’6″ x 19″ x 2 3/8″ shortboard efter ca 14 dagars surf på Bali men då kunde jag redan köra down the line och pumpa fart. Den funkade sen hyfsat hemma i Sverige också. Fish, minimal, longboard eller en oversized shortboard funkar bättre hemma i Svedala.
-
Jag var i Mölle igår och såg en vindsurfare. 🙂
Desto fler vågsurfare tyvärr…
-
Är det PTEX (snowboardbelag) på undersidan?
-
För att spinna vidare på Nics mutant-bräda. Hade vart smüt med någon form av slider system för att bakmontera och ändra vinkel på bindningarna snabbt utan att byta inserts. Typ som Revelation snowboards kom med ’97 . Alltid skitjobbigt att få skruvarna att fästa i insertsen, speciellt när man ska ha dit hälstraps också.
Skulle vara kul att kunna laborera mer med fenposition. Kunna flytta fram fenorna och även få dit en mittfena.
Gör en bräda som har bra wakestyleegenskaper men ändå går att slasha vågor med. Det behöver inte vara en sån motsägelse som det är idag om man kan bakmontera och flytta fenor.
Man orkar inte släpa två brädor till stranden. En drömbräda konfar man med en hand från wake till våg med kiten i luften 🙂
-
@nic 358490 wrote:
Den är bra. Man blir sugen på massa ställen som låter jättefina. Värd pengarna.
nic
Dags att lämna tillbaka min födelsedagspresent nu innan du får för dig att den är din? 🙂
-
Rulla inte kiten med pinnarna kvar i ventilerna. Kanske lite sent nu men backventilerna kanske böjs tillbaka om du pumpar up din kite hemma och låter den stå ett tag.
-
Det blir minst tre sorter om du ska täcka 0-25 grader. Ska du till tropikerna så behöver du det hårdaste tropicalvaxet också. Base coat eller tropical under är att föredra, speciellt för de kallare vaxet. Då får du schyssta knögglor!
Köp på nätet eller närmaste surfaffär. De flesta märken som bara tillverkar vax är bra. Jag fördrar Mrs Palmers Tropical och Sex Wax Cold. De är också de som luktar godast 😉
-
Jag, Johan och Kelly funderade på Rågelund men den sista prognosen ser ju riktigt kass ut! Efter alla bomkörningar i sommar lovade jag mig själv att aldrig ge mig ut på DMI rosa igen (5-8ms)… Ställer klockan på 0900 och kollar vädret så får vi se!