yann
Forumsvar skapade
-
gh0st wrote:Che_Riff wrote:nic wrote:Har läst gott om detta på Norska forum, vill prova detta på Naish Torch vid nästa tillfälle.
Cheriffen ska till Brasilien 🙂
nic
Nic, om jag kommer ner till V-berg i helgen får du gärna klämma på min grej :). Ringer dig när det närmar sig. Japp, Brasse-land blir det.
Härligt, ha det gott där i värmen med alla halvnakna damer o pina colada =)
Värme, halvnakna damer och pina colada! Gissa om jag ska till Varberg i helgen! -
sourra wrote:Ja då får jag nog säga att Nic och Yann ligger mäkta högt upp.
(Är de bröder eller är det bara som det ser ut?)Bröder? Nä vi bara råkar vara lika, ha exakt samma franska efternamn och köra på exakt likadana prylar. Förknippa inte mig med den där old shool snubben… :p
-
yann
Medlem29 november, 2006 vid 22:15 som svar på: Kitebräda upphittad ute på Getterön (Varberg) 29/11Vilken solskenshistoria! 🙂
-
Jag tar över stafettpinnen ett tag
-
Jodå, kommer ihåg dig från innan IT-krashen! Kommer aldrig förlåta dig 🙂 Nä, skämt åsido så löste det sig. Har jobbat som system/webbutvecklare och konsult sedan dess. Hossegor ja, men jag minns inte dig därifrån. Hade la fullt upp själv kanske :-). Sett dig i Läjet några ggr oxå men aldrig vart läge å tjingsa. Se upp för röda Ozone kites i helgen, spöar det mesta i kiteväg 🙂
-
Blir Torkel imon för jag vill se Pirre i vaselin. Sourra, hör av dig om du vill låna en Batwingluva. Har två som ligger å skräpar.
-
Bara för att reda ut missförstånden lite…
Det som står under ens username är inget man väljer själv utan har att göra med (mitt antagande) hur många inlägg man gjort, hur ofta man loggar in och vilken frekvens man har på inläggen.
Pooh-bah har inget med bajs att göra:
http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?va=pooh-bahMao så står det pooh-bah under Sam av samma anledning som det står Noobe under Nicco.
OT. Hade vart intressant om Steffo eller någon moderator kunde förklara detta lite närmare eftersom detta bara är mina egna antagelser.
*hick*…bäst att lägga sig nu. Verkar bli bra tryck imon!
-
Tack för allt beröm för sidan. Jag kan ju tyvärr bara ta åt mig att ha skinnat den själv eftersom det är en färdig produkt.
Skotten, what do you mean? Do you want me to turn up the volume by default or just pick better songs? I’ve had some criticism before about being to loud…
-
psychonauten wrote:Detta förtjänar en egen tråd, kanske kan vi undvika att nån annan gör sammam isstag, fyllpå med era dummaste moves 😉
Jag satt å vilade i en stol med kiten uppe, och skulle tvista upp frontlinorna.
Så jag krokade ur å kom i samma stund på att jag har för fan ingen depower alls dragen knappt. Efter en luftfärd på 4-5 meter fann jag mig planande på magen ute i vattnet och lyckades med nöd och näppe kroka i igen efter några skräckfyllda sekunder. Tur att det blåste sideshore den dagen.Tips.. Kolla depowern innan ni krokar ur eran kite på land!
Häromdagen lyckades jag med konststycket att, efter en chopperlandning, studsa upp brädan genom/mellan styrlinorna och där ”veckla ut brädan” ovanpå styrlinorna och krascha kiten. Eftersom jag använder hälstraps satt fortfarande fötterna kvar i strapsen som ett skruvstäd med bommen max skotat och fastkilad över knäskålarna. Kiten självlaunchar och släpar mig en bra stund innan jag analyserat situationen och jag lyckas pilla av mig hälstrapsen och komma loss. Den här risken med hälstraps hade jag aldrig räknat med. Finns det hälstraps med quick release? Hade kiten börjat loopa eller loftat mig hade jag inte haft en chans att komma loss.Tips.. Kör du med hälstraps så se till att stompa landningarna!
-
Om man vill köra svenska vågor utan kraft från kiten skulle jag välja en bräda med mycket volym, platt rocker och snälla rails m.a.o. en fish-liknande bräda. Vi har inte vågor som på Hawaii och får inte farten på vågen lika gratis.
Vill man köra med kraft från kiten och dra vassa linjer med mycket skvätt funkar nog de flesta vågbrädorna fint i Sverige.
Klämde på en Naish Fish igår och habegäret väcktes direkt! Inte testat än dock…
-
Klart att flexen har betydelse. Jämför på en snowboard och tänk dig att du skulle göra en ollie med en snowboard som är styv som ett järnrör. I flexet lagras fjäderenergi som frigörs i popögonblicket.
Däremot tror jag att flexet har mindre betydelse på en kitebräda än på en snowboard eftersom fler faktorer spelar in. Tailens utformning och förmåga att tränga undan vatten i en pop, avståndet från bakfoten till tailen, rockerkurva m.m.
-
Chrille wrote:Mer eller mindre allt går att knäcka…. Brädorna på bilderna är -05 or då jag använde formica, som tyvärr inte är så starkt som det borde vara.
Dock har ingen knäck en av de nya tablasbrädorna med träkärna (-06 generation 2, tex Jazajas och Yanns brädor).
/ChrilleGött å höra, tyckte det haglade lite väl många knäckta tablas i den här tråden.
Pierre, köp en Tablas igen, det är feta grejjer!
-
…fast alla dagar funkar lika fint att skejta på. Bara lite mer småglin de andra dagarna. Jag försöker att hålla mig till tisdagar och torsdagar när jag orkar och det inte vankas surf i någon annan form.
-
Area 51 mittemot SKF i gamlestan. Gubbskejt på torsdagar. 30 år och leg gäller! är du 29 eller har glömt leget är det kört om du inte har ett trovärdigt helskägg eller något annat övertygande 30plus-attribut.