yann
Forumsvar skapade
-
Om du vill pimpa din planka lite kan du ju köpa en grip till vågsurfbrädor. Då får du en skön känsla med en liten kick på tailen. Fast de passar ju bara på directionalbrädor, annars får du ha en i varje ända. Sen kör du surf wax på resten. Fast billigast är ju att bara köra surf wax på hela.
-
Ja, fast anpassad för kite och med frivilliga fenor så att den inte blir lika sk8tig. Själv hade jag nog bara satt på fenorna där bak. Och när vinden dör helt har man ju nåt att göra i strandbrynet utan fenor!
-
Billig också! 3299:- på Fahlén. http://www.fahlensurf.se/v2/articles/kitesurf/Kitesurf-Brador-NobileSkimDeck.shtml
-
Skit i bindningarna! Det gör att det blir lite utmaning även i lättvind! Jag är sugen på en sån här…
[img]http://www.ukkiting.com/shop/catalog/images/nobile%20skimboard.JPG[/img] -
walle wrote:Han gör sina nya brädor med steg mot tipen(3 markanta avslut) och han påstod att just rundade tippar skapade mycket spray… hans brädor skulle inte ge nått spray alls sa han!?
Ingen aning om den 3-tipp du beskriver men rundade tippar borde ge en kortare effektiv kant? Man mäter ju brädans längd i mitten så två lika långa brädor med olika tippar kommer ju att ha olika lång effektiv kant. En bräda med med rundare former kommer att sitta i vattnet djupare när den kantas än en med fyrkantiga hörn och då kommer inte nosen heller lika långt över vattnet för att ta sig över chopp.
-
Ett större problem är väl vattnet i benen på våtdräkten. Det borde väl vara samma fenomen som orsakar detta. Då borde dessa faktorer göra att det skvätter mindre: Bredare bräda, Mindre konkav, Mer rocker.
Vill man att det ska skvätta mer vänder man alltså på adjektiven!
-
mrmille wrote:Gött 😉
Vill däremot gärna ge Instincten en mer rättvis prövning. Finns de på Gotland?
Nic är på Gotland med sina Instincts. Ring honom på 0734486486 om du är sugen på att testa. Men finns det någon vind att testa i? -
Precis, jag knäckte ett revben i sommras och det berodde på att spreaderbaren hade glidt upp en bit och all belastning hamnade på ett revben, detta i kombination med en hård smäll på en 3/4 backloop i hög fart. Nu har jag skaffat en midjesele med benstraps som ska förhindra att selen glider upp. Har inte haft tillfälle att testa den än under riktiga förhållanden men den verkar funka bra.
-
Brasilien tror jag har säsong då och har nästan uteslutande beachbreaks. Finns fler anledningar att åka dit har jag hört 🙂
-
Använd en hjälm med öronskydd så skyddar du både pallet och trumhinnorna. Kolla på Gath och Protec hjälmar.
-
Får man fresta med en North Vegas 8kvm utan bom i lysande skick? 3500 bagare!
-
Någon som har en risig bräda över 120cm att låna ut? Jag ska lära en polare som har köpt min 16. Har inte ens en bräda själv nuförtiden…