Forumsvar skapade

Sida 114 av 125
  • yann

yann

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 13:02 som svar på: Bali

Om du ska köpa nytt så rekommenderar jag att du gör en custombeställning från Diverse innan. Kostar lika mycket som att köpa en bräda off-the-rack men är så mycket najsare att få bestämma alla detaljer själv.

• yann

yann

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:57 som svar på: Bali

Priserna på brädor ligger på internationell nivå och begagnatmarknaden därefter. Passa dig för riktigt billiga brädor eftersom dessa oftast har varit knäckta. Fråga om den har varit knäckt och syna stringern noggrannt och kolla om den är målad. Sprayade brädor man inte kan se stringern på är helt garanterat knäckta.

Passa dig också för att hyra en knäckt bräda eftersom du får betala när den knäcks igen. Det bästa är (givetvis) att köpa nytt eller bättre begagnat.

• yann

yann

Medlem
    24 augusti, 2006 vid 13:02 som svar på: Thursday (aug. 24th)

See you there! The …lost is practically mine already!

• yann

yann

Medlem
    18 augusti, 2006 vid 15:35 som svar på: 6’0 surfbräda?

Precis, jag bara agerar lite brädmäklare mellan forumen 🙂

• yann

yann

Medlem
    18 augusti, 2006 vid 14:57 som svar på: 6’0 surfbräda?
  • yann

yann

Medlem
    17 augusti, 2006 vid 12:52 som svar på: kitebag??
    patrikol wrote:
    Yann wrote:
    Naish Golfbag e grym! Jag har inte provat att resa med den än men tanken är väl att man ska kunna smussla med sig prylarna som golfutrustning vilket är bra mycket generösare än att klassas med windsurfare.

http://www.naishkites.com/showsofttech.aspx?itemID=24
    Har själv en sådan mycket nöjd.
    Bra kvalite liksom allt annat ifrån Naish.
    Eller hur, än så länge har jag inte hittat någon övre begränsning i hur mycket prylar man kan knö ner i den. Väskan väger in på nätta 20kg en normaldag. 2 kites, 2 bommar, 2 selar, en bräda, pump, våtdräkt, booties, handduk, hjälm och reserdelsneccesär (som ingår). Inga problem!

• yann

yann

Medlem
    17 augusti, 2006 vid 08:51 som svar på: Boende i Hossegor sept-okt?!

Sorry, har bara spenderat 1 natt i Hossegor och då sov jag på stranden.

• yann

yann

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 16:01 som svar på: kitebag??

Naish Golfbag e grym! Jag har inte provat att resa med den än men tanken är väl att man ska kunna smussla med sig prylarna som golfutrustning vilket är bra mycket generösare än att klassas med windsurfare.

http://www.naishkites.com/showsofttech.aspx?itemID=24

• yann

yann

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 08:45 som svar på: Boende i Hossegor sept-okt?!

Var ska du bo Chris?

• yann

yann

Medlem
    14 augusti, 2006 vid 21:56 som svar på: Boende i Hossegor sept-okt?!

Koalorna borde väl ha plats över i sin lya eftersom säsongen är slut. Funderar själv på att åka ner till dom i oktober en vecka.

• yann

yann

Medlem
    14 augusti, 2006 vid 13:31 som svar på: 6’0 surfbräda?

F’låt, lite off topic, men jag poppar för fulla muggar! Asgött att lägga upp brädan mot vinden och på så sätt få lite extra lyft i brädan. Det är vindfånget i brädan som gör poppet och inte flexet. Den är för övrigt helt stum i flexet. Inga problem att göra 1-1.5 meter höga ollies utan grabs och ändå sätta landningen men det underlättar med liten våg att poppa på.

Ganska bred tail och runda rails så jag skulle tippa på att den carvar sämre än en standard shortboard.

• yann

yann

Medlem
    12 augusti, 2006 vid 20:40 som svar på: jvlaskitvind

Vallda Trekant strax innan

• yann

yann

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 12:15 som svar på: 6’0 surfbräda?

Inget till salu tyvärr men jag kitesurfar på en Salomon Noseless 5’3″ jag köpte från http://www.westcoastsurf.co.uk Den kostar i runda slängar 3500skr + 500kr för frakten. Det är relativt billigt för en surfbräda.

Brädan är grymt skön, bra pop och är stryktålig jämfört med vanliga polyesterbrädor. En vanlig bräda ska du inte lägga mycket pengar på eftersom du garanterat kommer att köra sönder den med de hårda påfresningar kite innebär.

Kolla även in forumet på http://www.nordsurf.com/Forum/tabid/69/afgroup/1/Default.aspx Där finns köpes/säljes annonser.

• yann

yann

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 20:03 som svar på: Nu SMÄLLER DET

Vilken prognos är mest pålitig för Gislöv? Den senaste från DMI ser ju inte så lysande ut längre…?

• yann

yann

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 13:25 som svar på: Lättvindsbräda?

…eller kör i sockeplast 🙂 Finns väl t.o.m. några som var till för strandaktiviteter!

Sida 114 av 125
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA