Forumsvar skapade

Sida 113 av 125
  • yann

yann

Medlem
    26 september, 2006 vid 09:12 som svar på: Vågsurfa med gammalt hemmabygge

Precis, såg nån film nyss där nån av proffsen surfade en dörr så det ska väl gå 🙂

• yann

yann

Medlem
    19 september, 2006 vid 12:53 som svar på: Surfa i torö

Kolla på forumet på http://www.nordsurf.com , lite mer aktivitet där om du vill ha svar snabbt.

• yann

yann

Medlem
    19 september, 2006 vid 08:24 som svar på: ta bort sexwax?

Det där behövs bara om man vill göra brädan kliniskt ren efteråt. Man måste fortfarande skrapa innan.

• yann

yann

Medlem
    18 september, 2006 vid 15:29 som svar på: ta bort sexwax?

Ja, använd en wax-kam och hårtork om det går trögt.

• yann

yann

Medlem
    18 september, 2006 vid 15:27 som svar på: ta bort sexwax?

Ja, använd en wax-skrapa. En hårtork gör waxet lite mjukare om du ha tropiskt wax och ingen tillgång till sol.

• yann

yann

Medlem
    15 september, 2006 vid 08:54 som svar på: Nya bilder!

CP-Bra! Fast jag körde av en fenplugg på min nya fish. Nya är beställda så ska jag bara hitta ngn som är en jävel på custom epoxy. Fille kanske?

• yann

yann

Medlem
    5 september, 2006 vid 21:13 som svar på: Bilder Morgon på Skäret 060905

Naaaaajs ni har det däruppe i Jukkasjärvi! 😉

• yann

yann

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 12:45 som svar på: lina till brädan

Hur lång är din leash? Hemmagjord eller finns den att köpa?

Jag tror även på Banérs teori om att fästa leashen i selen istället för foten eftersom det då borde bli mindre risk för bungy-effekt.

• yann

yann

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 12:18 som svar på: wakekite?

Såg han Camp Maloy snubben göra en nasty wipeout med vanliga fullängdslinor. Såg ut att kunna ha slutat illa!

• yann

yann

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 11:30 som svar på: lina till brädan
    johanneslarsson wrote:
    johan_a83 wrote:
    Köp ett flexiband (Hundkoppel) 5, 7, 10m som du sätter i selen och i brädan , du slipper bräda ihuvudet/förlorad bräda

vet ej om det är samma grej men,
    när jag va maui och kitade i våras va det ett flertal som körde med en leach som rullade ut typ 5 meter, så dom som krashade i vågorna bara matade in brädan igen. jag tror att det va naish som tilverkade dom, såg aldrig att någon blev skadad. vet inte om vi har dom problemen i svenska vågor, men de kan ju vara skönt att sitta fast endå.
    Aha vi snackar leash på rulle nu. Har sett såna… Glöm min fråga om drag i vattnet m.a.o.

• yann

yann

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 11:16 som svar på: lina till brädan

Så lång leash borde ju ge ett kännbart drag i vattnet? Hade inte tänkt mig längre än en vanlig leash på 6 fot.

• yann

yann

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 10:56 som svar på: lina till brädan
    Stella wrote:
    kan bara säga av egen erfarenhet att det kosta mig 12 styng i bakhuvudet med brädleash. träna på att bodydraging iatället.
    Stum eller elastisk leash? Hursomhelst skulle jag aldrig få för mig att göra det utan hjälm.

Jag kan redan bodydragga, det är inte det det handlar om. Men det är sjukt jobbigt och tar tid, speciellt i vågor! Då får man ju ofta ett annat problem, att man tvingas bodydragga downvind för att fånga upp en bräda som svepts med i vågorna och offra all sin höjd man jobbat upp. Med vanlig bräda kör jag med hälstrap och det funkar kanon!

• yann

yann

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 10:54 som svar på: Apel * Pics

Snyggt! Min linslus tilll bror lyckas fastna som vanligt!

• yann

yann

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 10:50 som svar på: lina till brädan

Har själv velat testa att köra med stum (ej elastisk) leash när jag kör strapless vågbräda. Finns det risk att brädan kommer flygande även om man kör med en stum leash? Någon som testat detta?

• yann

yann

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 06:33 som svar på: Varberg imorgon

Jag å brorsan kommer efter lunch. Hoppas på Lejet!

Sida 113 av 125
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA