Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • cottin

    Medlem
    24 maj, 2018 vid 06:43

    Försöker få till lite pepp för att åka ut och plana i byarna i nästa vecka 🙂
    Aningen underriggade på N 5-7 på Lidingö i förra veckan.

    https://youtu.be/PXkjZFCoW-A

  • mrquality

    Medlem
    24 maj, 2018 vid 09:11

    Förra vecka tycker jag att det var helt ok med vind,man kunde vindsurfa 3 dagar i rad, Förra torsdag jag fick min bästa pnaning ever. Vi ska inte glömma @sailortrash att vi bor i Sverige och man måste anpassa sig efter vinden här annars blir man frustrerad. Jag personligt tycker att jag ska vara på vatten så mycket det går för att utveckla även med light wind, men jag förstår att är lite tråkigt ner det blåser för lite eller bara i byar. Jag minns sen när ett och en halv år sen jag var ute hrla tiden med 3-4 m/s i byar🤣🤣idag skulle aldrig lägga tid för att går ut med 4 m/s.

  • sailortrash

    Medlem
    24 maj, 2018 vid 09:27

    för 10 år sedan var jag som du..var jag ledig var jag på vattnet..varje vindby var värd ansträngningen..

    men sen när jag tyckte jag kunde vindsurfa sålde jag alla lättvindsgrejer och satsade på de blåsiga dagarna. Det var dumt…i år har jag köpt en freeride och en 7.1 igen..så i år ska jag skärpa mig, i år ska jag vara mer på vattnet oavsett om det blåser eller inte…

    Men lite svårt att peppa sig för att packa bilen och sticka iväg på en prognos när man vet att man inte kommer plana mer än i ngn by

    Men det är bra för tekniken att vingla runt i lättvind -alternativet (har jag insett de senaste åren) är att man bara blir sämre på att vindsurfa eftersom man aldrig gör det..

    Speceillt i år börjar man ju få panik. hittills har jag vart ute 3 dar på vattnet, ingen enda av de dagarna har det blåst tillräckligt för planing

  • sailortrash

    Medlem
    25 maj, 2018 vid 16:10

    Lätt bris på trälhavet, funkar nog med formula. 5-6 kanske, ökande

  • finafisken

    Medlem
    25 maj, 2018 vid 20:05

    Segel till sjöbrisen på fituna? I söndags var jag på fituna och märkte då att mitt största segel 6.0, inte riktigt räckte till för att plana förutom än i byarna 🙁 Finns det måhända någon läsare i denna tråd som har något lämpligt till salu? Jag seglar på en 105l fstw och väger c:a 73kg. Gissar att 6,7-7.0 kanske skulle kunna funka?
    Om jag tvingas köpa nytt, vad rekommenderas i så fall? Jag är inte speciellt duktig så det bör vara någorlunda lätthanterad på vattnet och vid riggning!
    För att återigen anknyta till trådens syfte: vad tror ni om chansen till ok bris på fituna i helgen?

  • sailortrash

    Medlem
    25 maj, 2018 vid 22:16

    Om din bräda fixar en 7:a så köp en med 2 cambers eller max tre, så får du lite bredare register. Kan pumpa den effektivare i lättvind (med bra teknik) och hålla den överriggad lättare

    Ändå är de inte särskilt krävande, mkt freeridekänsla

  • sailortrash

    Medlem
    26 maj, 2018 vid 06:37

    Söndag, var kör ni? Funderar på bylehamn för att få lite riktig vind…

  • irieman

    Medlem
    26 maj, 2018 vid 20:05

    Söndag, var kör ni? Funderar på bylehamn för att få lite riktig vind…

    Vill köra imorgon, funderar på Gålö om det håller sig på NO, annars kanske Fågelöudde ifall det blir mer mot O.

  • irieman

    Medlem
    27 maj, 2018 vid 10:50

    Söndag, var kör ni? Funderar på bylehamn för att få lite riktig vind…

    Vill köra imorgon, funderar på Gålö om det håller sig på NO, annars kanske Fågelöudde ifall det blir mer mot O.

    Provar Gålö och drar dit nu.

  • pete

    Medlem
    27 maj, 2018 vid 12:39

    Gålö blir nog ok, riggar 7.8, ska öka lite sägs det. Blir lagom att eskortera in downwindarna vid tvåtiden:-) Parkerar på stora parkeringen (rätt mkt besökare nu i vackra vädret)

  • jaz

    Medlem
    27 maj, 2018 vid 15:49

    Ok, hur är det vid Skälåker nu? Planar man med 7.0 och 105 L bräda, 75 kg?

  • pete

    Medlem
    29 maj, 2018 vid 11:49

    Så vackert väder idag; lurar på att ta ledigt några timmar i eftermiddag för chans att lufta storseglet på Fituna. Vindmätaren har lagt sig på svag syd nu – kuling lär det inte bli, men kanske kring 7 m/s? Fortsättning följer och facit kommer… 🙂

  • pete

    Medlem
    29 maj, 2018 vid 19:34

    En skön eftermiddag i solen o en timmes planing mellan kl 15-16 blev det med 9.0-segel, blåste som mest 6.4 i medel å 8.1 i byarna. Ett par pers på plats. Riktigt kul med nya vindmätaren!

  • irieman

    Medlem
    29 maj, 2018 vid 19:38

    En skön eftermiddag i solen o en timmes planing mellan kl 15-16 blev det med 9.0-segel, blåste som mest 6.4 i medel å 8.1 i byarna. Ett par pers på plats. Riktigt kul med nya vindmätaren!

    Härligt! Hade velat kört idag med men hann inte. Hoppas det kan bli någon bris till helgen istället.

  • cottin

    Medlem
    30 maj, 2018 vid 13:59

    Någon som ser om det blåser något längs kusten nu?
    SMHI säger NO 7 m/s mellan 15-17, värt att testa? 😕

Sida 10 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.