Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äldre FSW 95 vs nyare stor vågis

  • dr-masse

    Medlem
    25 april, 2018 vid 11:34

    Det blev faktiskt en bräda! Ingen är mer förvånad än jag! Kanske min sambo då.

    En Flikka quad på 92 liter och 61 bred och med deras 3/2 rocker. Fick prova den idag med 4.2 och 4.7, och den var så sjukt skoj! Har aldrig varit med om en så skejtig bräda! Det var verkligen jag som var den begränsande faktorn när det kom till svängradie. Sedan märktes det att det är en bräda man får lära känna, det gällde att stå rätt för att få igång den.

    Snubblade över tråden… hur har Flikkan funkat för dig? Nyfiken.

  • robin

    Medlem
    25 april, 2018 vid 21:25

    Jag fick inte många gånger på flikkan innan säsongen var slut för min del tyvärr. Ett brutet nyckelben höll mig från vattnet mellan april och november, och jag har inte seglat vågor sedan dess. Men det lilla jag hann köra den var väldigt positivt. Bra kontroll med 3,7 och 4,2, fin sväng och lite mer marginal för fumlighet jämfört med min gamla 86:a. I hårdvind har jag bara gott att skriva om den, lite mer normal vind har jag inte fått prova på. Än. Hoppas på en bra vår nu!

  • gustav1980

    Medlem
    26 april, 2018 vid 18:34

    Lösningen på detta har blivit att ha två brädor som ligger närmare varandra storleksmässigt, men har lite olika styrkor/egenskaper. Det här kan jag verkligen önska att jag hade kommit på tidigare… men nu när det är på plats är jag verkligen supernöjd och kan framöver se mig själv ha två vågbrädor med än mer snarlik volym/storlek men olika design och användningsområden.

    Kapar tråden för att berätta att jag själv landat i en liknande insikt, fast i freeride.
    Har freeridebrädor på 120 vs 115 liter. Löjligt liten skillnad kan tyckas. Men den större drar mot race och den andra mot fsw och brädorna har tydlig skillnad i känsla och uppförande, trots snarlika mått. Vinden, vattnet och spotten styr vilken av bräda jag väljer och även om de delvis överlappar varandra försöker jag alltid släpa med mig båda. Perfekt setup, men en 96:a som komplement för de bästa dagarna.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äldre FSW 95 vs nyare stor vågis

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.