Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder på fåglar och kites sökes!

  • erling

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 20:03

    snackade med en fågelskådare idag och han sa att det är inte drakarna i luften de är emot utan att de är emot att vi kitesurfare går på de ställena som fåglarna häckar. När vi går ner till vattnet passerar vi deras markeringar (fågelskådarnas) och då stör vi fåglarna.

  • skotten

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 21:09

    yeah well ban the old ladies with the dogs as well and I am happy. Not fair that only we should be removed.

  • blackadder

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 04:33
    skotten;550438 wrote:
    yeah well ban the old ladies with the dogs as well and I am happy. Not fair that only we should be removed.

    That’s what they were trying to pull off in Varberg. Ban everything but green-dressed geeks with binoculars.

  • simonm

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 09:03

    Bra gjort erling!
    Jag tror att bra kommunikation och en rejäl dos ödmjukhet kan göra att vi löser en del knutar ivf. Attityden att hata fågelskådare många kör med här på forumet gagnar ingen och är jävligt tramsig ni frågar mig. Även om de flesta förstår att det är på skämt så finns det som vi vet många utomstående som också läser och kanske inte förstår.
    Det är en helt annan sak att skriva att man hatar Naish, RRD, Slingshot, Flexifoil, LF eller Cabrinha :).

    /Simon

  • skotten

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 09:47
    Blackadder;550466 wrote:
    That’s what they were trying to pull off in Varberg. Ban everything but green-dressed geeks with binoculars.

    haha the great thing is….. there really is no way in hell that they will be able to ban everyone from all the places they want us away from.. they will be public enemy #1 if they take that path

  • luuddee

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 10:33

    tyvärr ingen bild på både kites och fåglar eller dokumentation på detta men igår körde vi på Habo Local crib spot. efter vi avslutat med 4 kites ute i 3 timmar så kom det fåglar och fyllde vattnet utanför medans vi riggade ner. så rädda va dom!

  • blackadder

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 18:06
    skotten;550548 wrote:
    haha the great thing is….. there really is no way in hell that they will be able to ban everyone from all the places they want us away from.. they will be public enemy #1 if they take that path

    Yeah, that’s what the president of the “kommunfullmäktige” said to us :cool2:

  • annas

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 22:00

    Finns en film från 2002 med fåglar och kites i Habo, ska se om Chrille kan plocka ut några stills från den. När var mötet?

    COCHE-besökare – någon måste ju ha fågelbilder därifrån eller hur!? – En fågel fastnade ju till och med i ankis lina en gång minns jag.. det var ball by the way 🙂

  • call3

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 10:03

    Mycket måsar som flög omkring runt de som kiteade när jag var nere på ribban och kollade igår. (090603)

    Här är en mås som flyger och letar mat i vattenbrynet, den dök och åt något under sina rundor.

    Ingen super kvalite då bilderna är tagna med mobilen.

  • gurra_g

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 16:58

    Några bilder på fåglar och kitesurfing på gotland

  • skotten

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 17:49

    Doing my lesson today.. I was maybe 10m from birds on the water.. these shots just show birds flying away.. send a camerabitch tomorrow and you guys can have some of what you need and get some photos of ma bellah as well…

    is that a wee baby?? – get in ma belly

  • blackadder

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 18:35

    Jag undrar… Vore det inte bättre att hitta bilder på fåglar som lugnt sitter vid sina bon fast vi surfar? Om vi visar ornitologerna massa bilder på fåglar som är i luften så kommer dom säga: “Jaha, vad var det vi sa. Dom vågar inte ligga kvar i sina bon när kitarna är i luften”. Bara en tanke.

  • johanw

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 18:48

    jag ska fixa lite bilder en dag nu 🙂

  • skotten

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 20:09
    Blackadder;551074 wrote:
    Jag undrar… Vore det inte bättre att hitta bilder på fåglar som lugnt sitter vid sina bon fast vi surfar? Om vi visar ornitologerna massa bilder på fåglar som är i luften så kommer dom säga: “Jaha, vad var det vi sa. Dom vågar inte ligga kvar i sina bon när kitarna är i luften”. Bara en tanke.

    wow you are an awesome translator

  • brushanen

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 21:08
    Gurra_g;551043 wrote:
    Några fågelbilder ifrån Gotland.

    Skön pic nr 8!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder på fåglar och kites sökes!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.