Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens Torö

  • fjant

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 19:42

    Tack för bilderna, jäkligt najs!

    Och tack Pohlman, för det fina vädret!!! Regn på vägen ut, regn på vägen hem, men magisk sol med sideshore på plats!!! Shit va härligt det var!!!!!!
    Synd bara att man misskött träningen så j…ligt! Underarmarna packade ihop aldeles för tidigt… Att sedan 4,2 var på tok för stort gjorde ju inte saken lättare. (Var det inte ovanligt svårseglat idag, trots sideshore och “lagom” vågor?)

    Just nu sitter man i ett litet lyckorus, huden hettar och pilsnern är ovanligt god! Livet leker!!!

    /Fjant

  • per_m

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 20:03

    Tack jesper för det inlägget, Sitter hemma med is på huvudet och ett 2 cm jack i bakhuvudet och undrar vad som hände…
    Perfekt vind vinkel, märkligt nog inte kallt (måste slå ett slag för o’neils dräkter så stretchiga 5/4 kändes som en sommar dräkt men värmde som en torris och jag vet efter som jag ägnade dagen åt bad) tillbaks till surfen. Med några få stenstrandsdagar underbältet tänkte jag att nu skulle det väl bli åka av. Så jag är väldigt glad att höra att inte bara jag tycke det var sjukt svårt idag…..

    Men till slut när första vinglaset slingt ned så längtar jag märkligt nog till nästa vända!

    Stor respekt till er som bemästrade dagens förhållande!
    //Per

    och ja, jacket är ett minne efter brädan i sista spolningen, dax för hjälm!

  • senomar

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 20:28

    Jag håller med Jeppe, det stora problemet var kramp. Men eftesom min seglingstid är minimal de senaste åren trodde jag det var mina späda kontors/cykelarmar som gjorde att det krampade så förbannat på direkten.
    Men sanningen att säga så var det bra tryck i bitarna och inte så mycket förhållandena att gnälla på, vi var helt enkelt för klena. Min teori är att windchillet i kombination med draget i prylarna gjorde att kropparna ville stänga av små onödiga muskler i armarna för att hålla mer vitala delar i kroppen varma. Själv gjorde inte mycket på vattnet och fastnade inte på nån bild, men lite besviken måste man ju ända säga att man var för jag gjorde en (vad som kändes) hyfsad table top på första repan, trots min “bajshand”.

    Jag tillhör skaran som brukar gnälla på att Torö inte levererar i enlighet med sitt rykte men idag måste jag säga att hade inte krampen spökat så hade man seglat måååååånga låååånga timmar – så bra var det, men det var inte nån enkel cocktail-smörsegling.

    Ja ja, lite nytändning blev det, och rödtjutet smakar riktigt bra.
    Kanske ska jag segla fler än fyra timmar i år….
    Ciao!

    /Tomas

  • senomar

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 20:30

    Glömde säga att efter en spolning fattade man vad det var för temperatur i vattnet också, satan vad kallt det var egentligen…men det kändes inte när man seglade.

    Han “proffsfotografen” som stod och plåtade, ingen som vet var han kan tänkas slänga upp sina bilder?

    /Tomas

  • senomar

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 20:32

    Glömde också säga till Ola att det var fina bilder. Måste varit kallt som faan att vara på stranden.

  • ola_p

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 20:37

    @senomar 439702 wrote:

    Han “proffsfotografen” som stod och plåtade, ingen som vet var han kan tänkas slänga upp sina bilder?

    Han med vindskyddet? Tyckte inte det såg ut som han plåtade surf…
    @senomar 439704 wrote:

    Glömde också säga till Ola att det var fina bilder. Måste varit kallt som faan att vara på stranden.

    Kallt som fan om fingrarna, annars rätt ok. (Men så hade jag ordentligt med underställ å grejer på mig, tror det blev 5 lager på överkroppen)

  • senomar

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 20:47

    Han parkade bredvid mig och mumlade något om naturens skådespel…
    Kan ju varit så att någon av oss försökte kvala in för åtminstone en liten biroll i det dramat…

    Hade plåtade för någon bildbyrå eller vad han mumlade om.
    /Tomas

  • ola-h

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 21:27

    Mycket fina bilder och toksnygga förhållanden.

  • mag

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 21:38

    Och vad gjorde du då på stranden?????
    Eller snarare vad gör dina surfprylar på Västkusten???
    Det är ju på vintern vinden räcker på Torö och man får flest seglingsdagar.

    Kom igen nu Ola!
    Magnus

  • stoorfaen

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 21:50

    O’la’la!!! det är vackert som i en dröm! 🙂

  • ola_p

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 21:58

    @Mag 439725 wrote:

    Och vad gjorde du då på stranden?????

    Fotograferade.
    @Mag 439725 wrote:

    Eller snarare vad gör dina surfprylar på Västkusten???

    Vilar sig i form.

    Nu talar vi inte mer om den saken.

  • robin

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 22:15

    Vilka jävla vågor ni fick! Och vilka spolningar verkar det också som:-) Finfina bilder!

  • ola_p

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 22:23

    Kan någon bistå med namn på denna seglaren?

    [IMG]http://farm3.static.flickr.com/2230/2204213338_d8717c8e24.jpg?v=0[/IMG]

  • koa

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 23:19

    Torö är vackert!

  • safesurfer

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 23:39

    “Love hurts” angående spolningarna

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens Torö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.