Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det gör ingenting om det börjar att blåsa…

  • cajan

    Medlem
    18 september, 2014 vid 06:59

    Efter som jag bor längst ner i söder, så kan man inte klaga.
    Vi hade flera dagar i Juli o augusti i år. Det har jag aldrig upplevt tidigare. Och jag började vindsurfa för 28 år sen
    Kan hålla med om att september har inte levererat i år, tror att det har blivit 4-6 dagar
    Och nu när det börjar närma sig Oktober så får det gärna börja blåsa, så att det blir några finna dagar innan man hänger dräkten på vinterförvaring
    Håll i hatten, snart kommer det 😜

  • pete

    Medlem
    24 september, 2014 vid 09:35

    Sådärja, fre-lö-sö ser ju skitbra ut! Och vet ni varför? Jag är bortrest exakt fre-lö-sö, Visserligen till varmare vatten men vindsurf lär det inte bli; Alicante + windsurf ger knappt en träff. Om nån vet bättre så ge gärna tips på eventuella hyrställen för våg- o vindsurf i området.

  • staffomania

    Medlem
    25 september, 2014 vid 11:36

    Vilken otur att man sedan länge bokat upp denna helg för surfresa till Haga park 🙂

  • mexi_

    Medlem
    25 september, 2014 vid 19:35

    Ha det så kul i helgen, själv
    Lyckades jag krascha båda knäna i måndags när det väl blåste. Rehab och slutsurfat för i år, så j-la typiskt, ska aldrig klaga på vind igen…:)

  • pete

    Medlem
    29 september, 2014 vid 09:22

    Rapport från Alicante i helgen: bodde vid en fantastiskt vacker 4 km lång sandstrand (San Juan, Costa Blanca) norr om Alicante, söder om Benidorm. Tro det eller ej men det blåste side-on drygt 10 och var helt klart seglingsbart: ganska många kajtare, ett par SUP-are och en (1) vindsurfare. Jag letade efter bräduthyrningar utan resultat. Total lågsäsong; lyckades inte ens hitta en sketen strandbutik med typ leksaks-boogey-boards. Vi fick nöja oss med att hinka Sangria och käfta med strandvakterna som ville ha upp oss ur vattnet eftersom det var rödflagg. Men, klart surf- o seglingbart ställe alltså om man kollar proggen skulle jag säga.

  • henryk

    Medlem
    29 september, 2014 vid 14:32

    Haha – tack för spotcheck Alicante :). Det skulle vi gjort som valde Fituna i fredags, där vinden inte vred in riktigt, så det blev många iaf tidvis guppande gubbar på vattnet… Hade varit bättre att dricka Sangria på stocken :-). I lördags och framförallt söndags blev det bättre segling på Närlunda i den byiga västvinden :-).

    Skickas från min iPad via Tapatalk

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det gör ingenting om det börjar att blåsa…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.