Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing En underbar dag i sillvik…..

  • surferboy

    Medlem
    21 april, 2008 vid 20:31

    det är inte tennisrack vi snackar om nu… Mastförlängare brukar vara gjorda av plast och aluminium.
    @andersbq 459914 wrote:

    Dom kanske fungerar bra, men oj vad plastiga och plåtiga dom kändes.

  • s19

    Medlem
    21 april, 2008 vid 20:38

    @Surferboy 459919 wrote:

    det är inte tennisrack vi snackar om nu… Mastförlängare brukar vara gjorda av plast och aluminium.

    Hahaha men Gustav… Tennisracketar görs väl inte i plåt heller? 😉

  • andersbq

    Medlem
    21 april, 2008 vid 20:39

    Inget ont menat Gustav, dom funkar säkert kanon, bara lite plast och plåtiga, precis som mina egna North förlängare var för länge sedan. Såna grejor är ju mycket personligt vad man gillar, många är ju kära i sina Streamlined och själv gillar jag kolgrejor från Chinook.

  • adde

    Medlem
    21 april, 2008 vid 20:54

    Är det inga speedare som sprayer master med silikon eller teflon längre?

  • hankloose

    Medlem
    21 april, 2008 vid 20:57

    @faster 459884 wrote:

    Är ointressant vem som riggar snabbast det handlar om vem som seglar snabbast och det gör vi som har vev bevisligen!

    Albeau har ingen vev e du snabbare än han faster? SpeedJanne har ingen vev han e snabbare än dig! Ska jag fortsätta? Det e helt ointressant vem som e snabbast med en gps det som e intressant e vem som e snabbast på en fet downwindslalom….!!!! När kör vi?

  • surfan

    Medlem
    21 april, 2008 vid 21:15
    Hankloose;459938 wrote:
    Albeau har ingen vev e du snabbare än han faster? SpeedJanne har ingen vev han e snabbare än dig! Ska jag fortsätta? Det e helt ointressant vem som e snabbast med en gps det som e intressant e vem som e snabbast på en fet downwindslalom….!!!! När kör vi?

    Ja har vev och det är sååå gött

  • jester

    Medlem
    22 april, 2008 vid 06:07
    surfan;459941 wrote:
    Ja har vev och det är sååå gött

    Ha! Den satt där den skulle…

  • surferboy

    Medlem
    22 april, 2008 vid 08:31

    det osade lite väl mycket fördomar i ditt förra inlägg så jag kunde inte hålla mig utan att kommentera lite bitskt…

  • hankloose

    Medlem
    22 april, 2008 vid 08:55

    @surfan 459941 wrote:

    Ja har vev och det är sååå gött

    Daniel! Du e ju stark som en oxe! Du skulle kunna drar ner dina segel med lill tån!!!

  • Oregistrerad

    Gäst
    22 april, 2008 vid 09:22

    @Hankloose 460028 wrote:

    Daniel! Du e ju stark som en oxe! Du skulle kunna drar ner dina segel med lill tån!!!

    Hankloose är på hugget märker vi. Är det alla hormoner hemma som orsakar detta?!?!

  • hankloose

    Medlem
    22 april, 2008 vid 09:32

    Ja snart kommer jag bli som alla andra här på konfen…skriva mer inlägg än jag surfar!!!

  • jester

    Medlem
    22 april, 2008 vid 09:33

    Jag är mest förundrad över att hank lyckas logga in nästan varje gång… Inte illa pinkat…

  • fox

    Medlem
    22 april, 2008 vid 18:04

    @Surferboy 459154 wrote:

    Du måste prova den nya. Det är en helt annan sak att rigga med Power XTR mot den gamla som du hade för två år sedan. Kolla med Erik Larsson som precis testat på sina nya Warp

    Håller med Gustav, finns ingen bättre! kan dessutom stå upprätt och finlira med nerhalet utan att sitta/ligga i gruset/gräset! Körde hela förra säsongen med XTR till formulasegel utan några problem.

  • marden

    Medlem
    23 april, 2008 vid 17:15

    @andersbq 459914 wrote:

    Och visst går det att dra ner till rekommenderat nedhal utan vev eller pinn-vinsch. Men det var när jag skulle dra de där extra 5-6 cm som det tog emot på det helt nya seglet, men det blir nog lättare när det är lite blött och inseglat.

    nu har jag alldrig riggat ett kartongnytt segel,
    men det låter som en stor risk att nått går sönder om man skulle veva ner det 5-6cm mer än rek,finns det nån av er stealth seglare som drar era segel så långt?
    iofs drar jag mina gamla vapor så långt men det är också nått jag läst andra göra med sina vapor

  • joth

    Medlem
    23 april, 2008 vid 18:43

    @Mården 460412 wrote:

    nu har jag alldrig riggat ett kartongnytt segel,
    men det låter som en stor risk att nått går sönder om man skulle veva ner det 5-6cm mer än rek,finns det nån av er stealth seglare som drar era segel så långt?
    iofs drar jag mina gamla vapor så långt men det är också nått jag läst andra göra med sina vapor

    En fråga från nocamträsket: Varför dra seglena så inihelvete? Det enda man borde få utav det är att man planar ut det och får möjlighet att hålla seglet i mer vind. Borde väl bli bättre om man valde en mindre storlek istället eller vad säger ni som vet?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing En underbar dag i sillvik…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.