Gotland 2020

This topic has 30 svar, 9 deltagare, and was last updated 2 weeks, 2 days sedan by  IrieMan.

• Författare
     Erik E 
    Deltagare

Hög tid för en Gotlands tråd för i år! Veckan som gått har varit toppen, men med vilodag i torsdags. I morgon blir det bra riktning och styrka för Sandviken, 10-12 SV (och en del regn så kanske lite byigt)
    Det kommer att bli väldigt mycket vågor framåt eftermiddagen så jag jag satsar på sen förmiddag och framåt.

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Grymmedag på Gotland idag! Sol hela dagen, massor av vågor och överriggad 4.2:a! 3-4 meters vågor och byar med 20-25 m/s.

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Gotland levererade idag igen, först vågis och 5.3 hela förmiddagen sen blev det en lång foilsession med 6.0 på eftermiddagen, kanondag!

Grrrr 
    Deltagare

Gansviken?
    Hur fungerar det med foil och sjögräset?

Gotland levererade idag igen, först vågis och 5.3 hela förmiddagen sen blev det en lång foilsession med 6.0 på eftermiddagen, kanondag!

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Jo, idag var det Gansviken, igår sudret. Lite sjögräs än så länge så det är ingen större fara. Brukar komma mer i slutet av juli och början av augusti. Har aldrig känt nåt behöv av sjögräsfena egentligen men blir ju värre med foil helt klart.

Erik E 
    Deltagare

Oj då, jag hade glömt bort den här tråden, det är bra överallt hela tiden just nu!
    Sandviken har levererat bra vind och vågor i några dagar och igår med västlig vind fin segling på Nisseviken.

Stefan 
    Deltagare

Vårt kör ni idag på Gotland? Jag är i Totfa nu men har funderingar att dra över till sandviken eller sudersand på fårö. Vad tror ni, eller finns bättre spot?

IrieMan 
    Deltagare

Idag, Gansviken igen, fullt tryck med vågis och 5.3 hela fm! Ska väl mojna lite framåt em är det sagt.

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Oj då, jag hade glömt bort den här tråden, det är bra överallt hela tiden just nu!

Sandviken har levererat bra vind och vågor i några dagar och igår med västlig vind fin segling på Nisseviken.

Idag, Gansviken igen, fullt tryck med vågis och 5.3 hela fm! Ska väl mojna lite framåt em är det sagt.

Men va f-n! Jag kommer inte över förrän om två veckor drygt. Spara lite surf till mig!🤙

Erik E 
    Deltagare

Vårt kör ni idag på Gotland? Jag är i Totfa nu men har funderingar att dra över till sandviken eller sudersand på fårö. Vad tror ni, eller finns bättre spot?

Hoppas du hittade nåt bra! Byigt och för mycket väst för Sandviken enligt hörsägen, själv hade jag vilodag. Torsdag, sen eftermiddag ser fint ut för Sandviken, i alla fall med stora prylar!

Stefan 
    Deltagare

Provade sandviken igår em, 5,7 och 96 liter windsupfoil, funkade klockrent😁. Långgrund stenfri (tror jag) sandstrand. Vågor och sideshore. Inga andra surfare.

Stefan 
    Deltagare

Jo det var lite byigt, kanske för mycket väst men blev samtidigt bra vinkel . Hade nog inte funkat lika bra med fena. Blåste ca 3-9, avtagande och mot kvällen jämnare sv vind typ 5-7. Kanske åker tillbaka idag eller är det bättre i Nisseviken?

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Hej!
    Imorgon åker till Gotland. Tror ni att jag kommer att behöva tar med foil eller inte? Många säger att det blåser alltid tillräcklig för att kunna vindsurfa. Tänkte tar 9.2 som störst. I så fall bruka inte vara grunt lite överallt för foil?

www.challengersails.se

Erik E 
    Deltagare

Jo det var lite byigt, kanske för mycket väst men blev samtidigt bra vinkel . Hade nog inte funkat lika bra med fena. Blåste ca 3-9, avtagande och mot kvällen jämnare sv vind typ 5-7. Kanske åker tillbaka idag eller är det bättre i Nisseviken?

Kul att ses på sjön idag! Fin eftermiddag/kväll I Sandviken med jämn vind run 9-10 m/s och ovanligt platt vatten för att vara Sandviken och blåsigt!

@ Mr:Qaulity… Det ser inte så bra ut för närmsta dagarna tyvärr så foil och stora segel är nog bra att ta med. Som tröst kan man säga att långtidsprognoserna har varit mycket sämre än hur det blivit i verkligheten, men att Gotland är vindsäkert är tyvärr inte riktigt sant, särskilt inte i juli.

IrieMan 
    Deltagare

Idag blev det en kanonsession med foil och 7.0, smått överriggad hela tiden men riktigt skoj och lekfullt! Imorgon ser så där ut men på lördag kan det bli ok igen.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account