Gotland

This topic has 83 svar, 20 deltagare, and was last updated 3 years sedan by  IrieMan.

• Författare
     IrieMan 
    Deltagare

Kom till Gotland med 04.50-båten i morse. Första dagen på semestern och möts av NO 7-9, strålande sol mest hela dagen och jättevarmt i vattnet! Shortssegling en självklarhet! Riggar 7.0 och tar Firemove 110. Perfekt riggad freeride-setup i 4 timmar, nice! Nu hoppas vi på vågor också!

aquario 
    Deltagare

Det låter lovande, planerar själv att åka till Gotland vecka 31 och 32, var är de bästa platserna för windsurfing, med eller utan vågtumling?

Bicless 
    Deltagare

Hela Fårö, Gnisvärd, Sandviken, Ihre, Hoburg… ja typ hela ön.

aquario 
    Deltagare

Verkar som om Ihre kan vara en strategiskt bra plats att bo på. Någon som vet var det finns bra familjeboende i närheten?

gifvars 
    Deltagare

@IrieMan 712698 wrote:

Kom till Gotland med 04.50-båten i morse. Första dagen på semestern och möts av NO 7-9, strålande sol mest hela dagen och jättevarmt i vattnet! Shortssegling en självklarhet! Riggar 7.0 och tar Firemove 110. Perfekt riggad freeride-setup i 4 timmar, nice! Nu hoppas vi på vågor också!

Hälit, var var du på NO?
    Men shorts!? 🙂

Själv var jag i Ljugarn på em men det var en smula till och från med samma setup.
    Gnisvärd på Ons/Tosdag kanske?

-JG

Lars_K 
    Medlem

Karta, sjökort och en full tank med diesel. Jag tänker minsann leta upp alla hemliga spots på öjn höhö.

IrieMan 
    Deltagare

Gansviken, bor där. Definitivt shortsväder, ganska grund vik dock så därför blir det varmt. Finns ju väldigt kallt vatten också på vissa ställen, typ Gnisvärd.

IrieMan 
    Deltagare

@gifvars 712719 wrote:

Hälit, var var du på NO?
    Men shorts!? 🙂

Själv var jag i Ljugarn på em men det var en smula till och från med samma setup.
    Gnisvärd på Ons/Tosdag kanske?

-JG

Ja, Gnisvärd kanske man skulle testa, har inte surfat där, bara badat. Annars hoppas jag på SV-kuling snart, då finns det ju många bra ställen.

gifvars 
    Deltagare

Såg att proggen vridit mot NO på Torsdag så då luktar det Ljugarn för min del.

-JG

IrieMan 
    Deltagare

@gifvars 712759 wrote:

Såg att proggen vridit mot NO på Torsdag så då luktar det Ljugarn för min del.

-JG

Hmm… Ljugarn på NO, funkar det? Jag körde där i höstas fast då på SO. Enligt Spotguide så ska det inte funka på NO men det kanske det gör?

gifvars 
    Deltagare

Jaaa, vill minnas att jag haft en skoj dag med vågbrädan o 5.0 där. Grogarnsberget (Katthammarsvik) ska nog oxå va bra på NO men jag har aldrig varit där.

-JG

IrieMan 
    Deltagare

@gifvars 712775 wrote:

Jaaa, vill minnas att jag haft en skoj dag med vågbrädan o 5.0 där. Grogarnsberget (Katthammarsvik) ska nog oxå va bra på NO men jag har aldrig varit där.

-JG

Ok, kan funka alltså. Hmm…. Lite tveksam inför morgondagen, antingen stanna kvar på södra eller dra till Ljugarn för lite vågor eller kanske hela vägen till Ekeviken?

Jesper B 
    Deltagare

Härligt att höra om allas planer, mina slogs tyvärr ut helt av en otimad kräksjuka.. Finns som sagt en massa sideshoreställen, på NO, dock ej på Fårö, bara att leta sig fram…

/JB

IrieMan 
    Deltagare

Blev Ljugarn till slut igår efter en massa velande och diverse spotchecks. Kul segling i lite byig vind med lite småvågor men ändock, skoj!

Idag blev det freeride i några timmar med överriggad 7.0 och Firemove. 5 surfdagar av 5 möjliga hittills, Gotland levererar!

IrieMan 
    Deltagare

I år har Gotland verkligen levererat vindmässigt, har haft fullplanssurf alla dagar utom en sedan jag kom hit för snart två veckor sedan! Grymt! Helt slut nu efter 2,5 timmes hårdvindssurf hittills idag. Såg några grymma vågor igår också när jag var på spotcheck fast tyvärr rak onshore, men vågorna var helt fantastiska!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 84 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account