• Publicerad av marden på 6 december, 2011 vid 21:28

    lagom till vad ser ut som vatten säsongens slut …
    kan jag raportera att isen låg på som småvikar på magelungnen och drevans vatten i morse,några veckor till av denna kyla så startar nästa säsong..

    vindsokaren svarade 7 år, 6 månader sedan 50 Medlemmar · 880 Svar
  • 880 Svar
  • kinetic

    Medlem
    6 december, 2011 vid 22:11

    Oh yeah :)!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 december, 2011 vid 14:58

    Alltid en början! Nu blir det mer att ha kolll på temperaturprognoser i första hand och vind i andra.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 december, 2011 vid 18:42

    Utifrån ABC-vädret såg det inget vidare ut från fedag och framåt några dagar: vind – regn – snö och för höga temperaturer, tyvärr!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 december, 2011 vid 19:59

    Det ser ju dåligt ut på isfronten runt Stockholm men mot alla odds har följande israpporter inkommit:

    SÖDERMANLAND

    Premiärtur i Sörmland Område: Klockarsjön
    Säsongens premiärtur avklarad söndag den 11:e på den lilla Klockarsjön (ca 2 km söder om Eklången och ungefär 80 meter över havet). Isen var 5-6 cm tjock och knakade mycket. Mot mitten av sjön tunnade isen ut så där åkte jag inte.
    Paul Införd: 2011-12-12 16:00

    UPPLAND

    Premiäråket Område: Lillsjön I1
    Så var premiärturen avklarad på slät knakig kärnis ca 5 cm.. En kall natt till och de känns som det skulle stabilisera den nu knakiga isen. Även Storsjön ligger med ca 4 cm uppmätt i norra ändan vid båtbryggan.
    Ulf Införd:
    2011-12-11 17:48

  • kinetic

    Medlem
    13 december, 2011 vid 20:35

    Alldeles för tunn is…Jag vill nog att det skall ha varit minusgrader i minst en vecka innan jag vågar mig ut på nån mindre pöl:grin:

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 december, 2011 vid 21:13

    Jag håller “med”!

  • marden

    Medlem
    14 december, 2011 vid 17:06

    jag var ute både igår kväll och idag på 5cm is kändes säkert fast jag blev ändå blöt…
    blev bara för sugen på att prova nya bygget…
    en blöt lucia
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=OkweF40EwJc”]Epic fail – YouTube[/ame]
    och en torrare dag
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=8AePdeB2loc&list=UUt6uBrG5bdSbHwHN9kH2HdQ&feature=plcp”]lättvind pÃ¥ gubbis – YouTube[/ame]
    första försöket att klippa lite i film…

  • boman

    Medlem
    15 december, 2011 vid 16:47

    Coolt Mårdboard!! Drog du in i bandymålet eller vad hände ? Som sagt hjälm kan ju va bra även på Gubbis.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 december, 2011 vid 20:44

    Den såg ju ut att gå helt ok och brädan verkar svara bra i svängarna! Det där är ju alternativet när isarna inte lagt sig. Var finns det för ställen att köra på runt Stockholm?

  • marden

    Medlem
    15 december, 2011 vid 22:13

    närå drog ut i utvisningsbåset ,känner mig mer hemma där…

    boman sitter nog på länets bästa plan i norrtälje som ligger lite högre o ganska öppet för sydliga vindar.
    annars blåser det alltid på spånga ip fast åt “fel”håll . sollentuna har sin bana nära edsviken,zinkensdamm om man vill ha stor läcktarkapasitet och centralt .gubbängen , huddinge,bergshamra och gustavsberg har också bandyplaner med is

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 december, 2011 vid 08:52

    Ha, ha Du ligger nog nära att hamna i båset i det fall man lanserar isbräde-poolo som ny issport på Zinken med vrålande is-huliganer på den välfyllda läktaren! Möjligen var det ändå skönt med tomma läktare vid premiärturen.

    Man kanske skulle ta in brädan till stan och testa någon kväll. Nya medar levereras vilken dag som helst.

  • erolwi

    Medlem
    20 december, 2011 vid 19:09

    ICE BITTE!

    Sent from my ST17i using Tapatalk

  • jr555se

    Medlem
    21 december, 2011 vid 09:12

    Tur det bara vart trucken som pajade.. men hur mkt vind var det eg. och vad för segel? ser verkligen inte ut att behöva mkt vind för att kunna åka runt..

    Intressant! trodde faktiskt vindarna snurrar för mkt med läktare och skräp och att istid var svårt att få till iom hockey etc. Nu blev jag riktigt sugen att prova.varför inte en gathering nånstans?

  • marden

    Medlem
    22 december, 2011 vid 22:16

    blåste väl igentligen bra dom dagarna iafl 10m/s ute vid kusten och flaggan i bakgrunden rör sig en hel del men det kommer ändå ner väldigt lite vind till isen….
    närmaste veckan ser ju ut att bjuda på en del vind så på dagtid och efter 21,30 på vardagar är isen på gubbis “ledig” men det uppskattas nog om man ger folk som åker skridskor lite företräde…
    lördagkvällar är nog också lungt och på julafton/dagen är den obokad

  • surfen

    Medlem
    24 december, 2011 vid 11:58

    Enligt Upsala Nya Tidning så ligger isarna norr om Uppsala, Stordammen Österbybruk ligger, och då bör även Tämnaren ha is, väl värt ett besök framöver.
    Men först ska jag plocka lite vind här hemma och vindsurfa på juldagen/annandagen.

    http://www.unt.se/osthammar/julen-skrinnas-in-i-osterbybruk-1606156-default.aspx

Sida 1 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.