• radius

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 13:35

    Israpport från Ullna idag. Borrade oss ut, som mest 7 cm. Ute på sjön knappt 3 cm kärnis med öppna råkar på sina ställen. Bortåt klubbhuset, Ullna Golfklubb, såg det öppet ut. Förvånansvärt tunn is ute på sjön, gissar att senaste veckornas blåsande är orsaken. Btw så är det en stor pimpeltävling planerad till nästa söndag, men de behöver minst +10 cm över hela sjön för att tävlingen ska bli av. Bara så att ingen åker dit i ogjort väder menar jag: )
    ______________________
    boardtests.com

  • marden

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 14:00

    var ute lite o gick i kanten på dreviken idag o det knakade inte ens 😉
    fast ute på “fjärden” är det fortfarande öppet…
    fick gå hem o slipa medarna efter ett besök ut på asfalten brevid bandyplan senast..så man är redo för snart är det dags 🙂

  • boman

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 16:51

    Ha ha pellegrin vad hjälper en flytväst på is? nä det är väl ändå andra saker som ska me dessa dagar. Var försiktiga ..

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 18:38

    Det blev bomkörning till Västersjön för Vindsökarn och undertecknad. Allt var perfekt utom vinden. Isen var suverän men det var märkvärdigt att det kunde vara näst intill total bleke timmarna mellan 11.30 o 15.00. Det enda som klargjorde att bleken inte var total var 21-kvm-kiten som drog fram och tillbaka över sjön – det var verkligen otroligt att det gick att få fart på grillorna när vassen knappt rörde sig!

    Boman – flytvästen var inte så seriöst menad och visade sig för övrigt helt onödig. Enligt en tillstädes riktig världsmästare gick det att köra överallt på Västersjön. Isen håller garanterat. Tyvärr kan jag inte åka i morgon men blåser det så kan verkligen Surahammar-området rekommenderas.

  • vindsokaren

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 20:54

    Skönt att komma ut lite och så fick man se Hibernan för första gången.
    Inte så farligt långt att åka heller.

  • vindsokaren

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 21:07

    Nån som vet hur Ältasjön ser ut i isväg?

  • erolwi

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 22:01
    Herr Pelegrin;679060 wrote:
    Det blev bomkörning till Västersjön för Vindsökarn och undertecknad. Allt var perfekt utom vinden. Isen var suverän men det var märkvärdigt att det kunde vara näst intill total bleke timmarna mellan 11.30 o 15.00. Det enda som klargjorde att bleken inte var total var 21-kvm-kiten som drog fram och tillbaka över sjön – det var verkligen otroligt att det gick att få fart på grillorna när vassen knappt rörde sig!

    Boman – flytvästen var inte så seriöst menad och visade sig för övrigt helt onödig. Enligt en tillstädes riktig världsmästare gick det att köra överallt på Västersjön. Isen håller garanterat. Tyvärr kan jag inte åka i morgon men blåser det så kan verkligen Surahammar-området rekommenderas.

    Dålig drag:-)

    Sent from my ST17i using Tapatalk

  • boman

    Medlem
    7 januari, 2012 vid 22:20

    Enl. Friluftsfr. telsvarare är isarna i roslagen åkbara! vi kollar malstasjön el svanbergaviken (erken) imorgon fm, dåligt med vind tyvärr..

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 10:02

    Erolwi – Du fångade tydligen mig o Vindsökarn på bild! Med den fina isen hade det räckt med 3-4 m/s för att få en fin dag.

  • erolwi

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 10:21
    Herr Pelegrin;679106 wrote:
    Erolwi – Du fångade tydligen mig o Vindsökarn på bild! Med den fina isen hade det räckt med 3-4 m/s för att få en fin dag.

    Det var inte jag som fotade. Såg bilden på FB och antog att det var.ni. Är på Glåpen utanför Surahammar justnu. Tre isjakter på sjön men inget rör sig…

    Sent from my ST17i using Tapatalk

  • boman

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 12:48

    Skön is på malsta sjön 3m/s..

  • vindsokaren

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 14:37

    Vilket salsagolv!
    Nu hoppas vi bara på mera vind.

  • kinetic

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 16:26

    “Rekade” (nåja) Ältasjön samt Drevviken sent i eftermiddags…Ältasjön har is med tunna lätta “snöhögar”, som på Bomans bilder. Drevviken är helt snöfri, som ett salsgolv. Både sjörna knakade en del, jag gissar på att isen är ca 5cm som tjockast, med andra ord några kalla dygn till så lär båda bli bra, speciellt Drevviken eftersom det inte ligger några isolerande snöhögar på isen…

  • boman

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 16:55

    Sjön erken ligger men för tunn ca 3 cm, till helgen kan den funka. Erken är ju en av våra största insjöar i Sthlm regionen och lämpar sig bra för den som vill speeda på längra sräckor.

  • boman

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 17:17

    Sjön erken ligger men för tunn ca 3 cm, till helgen kan den funka. Erken är ju en av våra största insjöar i Sthlm regionen och lämpar sig bra för den som vill speeda på längra sräckor.

Sida 4 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.