Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf ISBRÄDA – Idéer inför 2020!

  • ISBRÄDA – Idéer inför 2020!

    Publicerad av herr-pelegrin på 2 november, 2019 vid 08:25

    I början av november är det svårt att se någon speciell utveckling inför kommande säsong. Antagligen kommer en del att handla om vilka segel som är snabbast nu när många hittat sitt koncept för bräda, truckar, truckplankor och medar.

    lill-persson svarade 4 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • vindsokaren

    Medlem
    8 november, 2019 vid 15:13

    I början av november är det svårt att se någon speciell utveckling inför kommande säsong. Antagligen kommer en del att handla om vilka segel som är snabbast nu när många hittat sitt koncept för bräda, truckar, truckplankor och medar.

    Har bunkrat upp med alla möjliga segel.
    Ett 4.7 fullcambrat kan bli bra till speed
    Även ett 5.8 ART blade pro från typ 92
    Kan också bli bra.

  • lill-persson

    Medlem
    24 januari, 2020 vid 10:29

    Hejsan!

    Har gått i många år och tänkt att bygga en isbräda, för att kunna Surfa året runt,
    och nu kände jag att de var på tiden nu när man har sett så många som är ute å härjar runt på dom fina isarna.

    Jag har kolla runt mycket här och på Facebook hur ni bygger era fina brädor, och min kommer har lite blandat med utseende och lösningar från era grymma byggen samt några egna lösningar som ska bli spännande å se hur det fungerar i verkligheten.

    Jag har kommit en bit på vägen, och närmare mig mer och mer för första jungfru turen.
    lägger upp lite bilder så får ni se hur det ser ut just nu.

    Dom 3d Printade delarna (grepp puckarna) eller vad man nu ska kalla det är jag mest spänd på att se hur det verkligen fungerar, dock tror jag att när det är gjort i plast så blir nog inte livslängden så långvarig när det blir lite kyla.
    men det är ett snabbt sett att prova om det verkligen finns grepp under fötterna, så kan man alltid uppgradera till aluminium vid ett senare tillfälle.

    Brädan är 1500mm lång och 420mm Bred
    Mellan truckarna är det 1300mm
    Truckarna är Kahalani V2 180mm Cast Precision trucks Black
    Medar Fram 350mm Skär radie 17.5m
    Medar Bak 450mm Skär radie 22.5m

    Så får vi se vad som fungerar.
    Men tanken just nu är att bara få ihop en okej bräda, så får jag hellre utveckla tills nästa år
    Det som är kvar att göra innan första testet är Medar och fästen för medarna, och kanske eventuellt en förstärkning för att styva upp brädan.

    tack för mig så länge, ni får gärna komma med tips och ideer.
    Ta det lugnt där ute och tänk på säkerheten i förstahand

    Mvh/Niklas

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf ISBRÄDA – Idéer inför 2020!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.