Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

  • haze

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:54

    @poppo 520358 wrote:

    En bekant till mig som jobbar som med design har fått i uppdrag att göra Jons nästa lagg. Har svårt att tänka mig att det blir samma stuk som de där tacky tutt-laggen…

    Nä nästa àrs blir ingen tjej förmodligen dà han har haft det i tvà àr nu med olika tjejer. Förra àret en av systrarna Graf och i àr norskan. Kanske en naken Surfslusk?

    För den delen. Nästa àrs skida är ju redan klar dà det var möte för säljarna i Schweiz denna helgen med prest. av nästa àrs skidor. Du menar förmodligen säsongen efter. Eller oxà är de sjukt sena med Jon skida.

  • surfslusken

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:58

    @Haze 520360 wrote:

    Nä nästa àrs blir ingen tjej förmodligen dà han har haft det i tvà àr nu med olika tjejer. Förra àret en av systrarna Graf och i àr norskan. Kanske en naken Surfslusk?

    För den delen. Nästa àrs skida är ju redan klar dà det var möte för säljarna i Schweiz denna helgen med prest. av nästa àrs skidor. Du menar förmodligen säsongen efter. Eller oxà är de sjukt sena med Jon skida.

    Ja e på! Kanske “al fresco” så när som på min blåa tomte luva vore nåt på både Jons lagg o Emmas bräda?

  • haze

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:59

    Slusken det skulle vara grymt.Jag mailar Jon och förslàr det dà 🙂 Ena skida med en bild framifràn och den andra en bakifràn 😉

  • rasmus_w

    Medlem
    10 december, 2008 vid 09:01

    @surfslusken 520356 wrote:

    Jo, men den stora allmänheten är mer intresserade av att läsa/titta på sex, våld och skandaler än vindsurfing (eller vad helst annat) SÅ ÄR det bara.
    Sen varför vi är såna och om de är bra eller dåligt kan vi bara fråga oss själva.

    Annars kan man ju notera att den där tendensen för killar att plocka fram sin sexistiska sida tycks blomma ut fullt så snart andelen tjejer är tillräckligt låg. Sex, våld och skandaler behöver faktiskt inte ha ett smack med sexism att göra.

    Men jag är rätt säker på att de skulle bli betydligt mindre sexism inom sporten om fler tjejer vindsurfade, samtidigt som sexismen håller många tjejer borta från sporten.

  • poppo

    Medlem
    10 december, 2008 vid 09:13

    @Haze 520359 wrote:

    Han väljer desigen själv sà det är ju hans omdöme som du säger.

    hehe, pratade just med min sambo som är kompis med designerns fru. och det var visst han som var skyldig till designen på tutt-skidorna! men han var inte stolt över det och det var såklart Jons direkta önskemål.

  • svennebanan

    Medlem
    10 december, 2008 vid 09:16

    @Haze 520359 wrote:

    Sà tyärr att vara tjej och syssla med sporter som vi gör är sjukt svàrt utan “sexanspelningar”.

    Då kan vi fråga oss själva vad vi kan göra för att tjejer och killar ska slippa dessa sexanspelningar i framtiden. Eftersom det är “all about the money” och det är våra pengar så:

    Köp inte produkter från företag och butiker som använder sig av rutten sexistisk marknadsföring.

    Nu har jag sagt det tillräckligt många ggr hoppas jag.

  • gustav-s

    Medlem
    10 december, 2008 vid 09:18

    @svennebanan 520355 wrote:

    Jag har ingen respekt för Jon Olsson så länge ha kör med sån grafik.

    Ska bli kul och se vad du skriver när din tjej inte sitter brevid dig vid datorn 🙂

  • svennebanan

    Medlem
    10 december, 2008 vid 09:23

    @Gustav S 520371 wrote:

    Ska bli kul och se vad du skriver när din tjej inte sitter brevid dig vid datorn 🙂

    Den där kommentaren får du gärna förklara lite närmare:confused2:.

  • haze

    Medlem
    10 december, 2008 vid 09:34

    @svennebanan 520370 wrote:

    Då kan vi fråga oss själva vad vi kan göra för att tjejer och killar ska slippa dessa sexanspelningar i framtiden. Eftersom det är “all about the money” och det är våra pengar så:

    Köp inte produkter från företag och butiker som använder sig av rutten sexistisk marknadsföring.

    Nu har jag sagt det tillräckligt många ggr hoppas jag.

    Fan dà fàr man knappt köpa nàgon sportbil mer dà. Sheisse! jag som ville ha en ny sàndan…

    Eller knappt nàgon bil alls. Och vad räknar du som sexiskt dà? Reklam för bindor oxà kanske 😉

  • svennebanan

    Medlem
    10 december, 2008 vid 09:53

    @Haze 520373 wrote:

    Fan dà fàr man knappt köpa nàgon sportbil mer dà. Sheisse! jag som ville ha en ny sàndan…

    Eller knappt nàgon bil alls. Och vad räknar du som sexiskt dà? Reklam för bindor oxà kanske 😉

    En bensinslukande sportbil är ju inte så bra för kommande generationer heller väl?

    Miljöbil är väl ok, men kör mindre. Själv har jag börjat cykla till jobbet och mår mycket bättre av det. Vindsurfing är iaf i Sthlm förknippat med en hel del ensambilkörning vilket jag för egen del tycker är rätt pinsamt, men jag hoppas på riktigt bra miljöbilsalternativ ganska snart.

    Javisst är reklamen för bindor riktigt rutten. Oftast någon subtil “behaga mannen” budskap i botten.

    Fan vad jag är präktig, men med snart ett par döttrar i familjen så får jag ta på mig PK hatten och se till deras bästa.

    Givetvis har jag en gömd agenda vilken går ut på att få bort sexismen från de sporter jag gillar så att min sambo inte kan ha invändningar mot dem när jag försöker få med barnen i mina intressen för att få mer lektid i vattnet och i backen för egen del ;).

  • calle_b

    Medlem
    10 december, 2008 vid 10:34

    suck. Jag kör en Styret och orkar inte ens ge mig in i detta…
    Men ärligt talat, Moderatorer, va fan? Våga ta steget till en lite mindre sexistisk surfzone.

  • pure

    Medlem
    10 december, 2008 vid 10:58

    @Calle_B 520381 wrote:

    suck. Jag kör en Styret och orkar inte ens ge mig in i detta…
    Men ärligt talat, Moderatorer, va fan? Våga ta steget till en lite mindre sexistisk surfzone.

    Det är ju faktiskt underkläder som dom annoserar om för 29:95. Lite svårt att sälja underkläder om det är sexistiskt att visa upp dom?

  • rasmus_w

    Medlem
    10 december, 2008 vid 11:01

    @svennebanan 520374 wrote:

    Vindsurfing är iaf i Sthlm förknippat med en hel del ensambilkörning vilket jag för egen del tycker är rätt pinsamt, men jag hoppas på riktigt bra miljöbilsalternativ ganska snart.

    Givetvis har jag en gömd agenda vilken går ut på att få bort sexismen från de sporter jag gillar så att min sambo inte kan ha invändningar mot dem när jag försöker få med barnen i mina intressen för att få mer lektid i vattnet och i backen för egen del ;).

    Jag tycker inte du behöver fundera så mycket på det där med ensambilskörningen. Alla mina kollegor som har bil klagar över att det är så dyrt. Jag tycker inte alls det är särskilt dyrt. Orsaken är att jag har tagit bilen till jobbet 2-3 gånger under hela hösten. Lite helgturer till Torö är piss i nilen jämfört med vad det kostar att bila till jobbet varje dag.

    Och som jag sa, vi har moment 22: Vi får inte in några tjejer i sporten på grund av all sexism och sexismen blommar vilt på grund av att det är så få tjejer. Jag köper enstaka nummer av Surfer magazine och kan notera att fenomenet även gäller vågsurfing. Surfer mag från 1990 är MYCKET mer sexistisk än surfer magazine idag. Skillnaden? Min teori är att det är tjejer som Lisa Anderson, Layne Beachley m.fl., som visade att tjejer kan rippa riktigt hårt. Plus den allmänna livsstilsmarknadsföringen av vågsurf som har fått in en massa tjejer i den sporten.

  • calle_b

    Medlem
    10 december, 2008 vid 11:28

    @pure 520386 wrote:

    Det är ju faktiskt underkläder som dom annoserar om för 29:95. Lite svårt att sälja underkläder om det är sexistiskt att visa upp dom?

    Ok ok. Det är rätt svårt att sälja underkläder utan att visa upp dom 🙂
    Men vad underklädesreklam har att göra på ett surfforum är för mig ett mysterium… eller “kvinnor i Varberg”-annonsen…

    Vad som är, och inte är, sexistiskt är också lite lurigt. Vad som är sexistiskt för mig kanske inte är det för dig, liksom, typ…

    Rätt bra citat från el Wiki:
    “Grunden till sexism ligger i den ideologiska eller religiösa föreställningen att naturgivna skillnader mellan könen ger dem skilda uppgifter i samhället. Förespråkare av termen sexism menar att detta i praktiken alltid leder till att ett kön underordnas medan det andra får en förtur till maktpositioner och bättre levnadsförhållanden.”

    Till Emma måste jag bara säga, grymt skrivet!! Inte många som jag känner
    (tjejer som killar) skulle ens orka ta den här ruggigt orättvisa fighten.

    Fridens
    /c

  • rasmus_w

    Medlem
    10 december, 2008 vid 11:37

    @Calle_B 520392 wrote:

    Vad som är, och inte är, sexistiskt är också lite lurigt. Vad som är sexistiskt för mig kanske inte är det för dig, liksom, typ…

    I många fall så kan man använda uttrycket “omotiverat”. Varför ska reklam för surfbrädor innehålla bilder på trånande tjejer i stringbikini när det varken är särskilt svårt eller dyrt att köpa en p-blaska eller regga sig på en porrsajt.

Sida 4 av 15

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.