Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

  • pure

    Medlem
    9 december, 2008 vid 21:31

    @bananen 520316 wrote:

    Haha, double-trouble. Du menar inte bara att män är skurkar utan att kvinnor i allmänhet är för feta. Det blir nog guldstjärna i Emmas blog då!

    Nu har du missupfattat mig..

    Jag menade att Kvinnor är lesbiska och Män är feta

  • caffe

    Medlem
    9 december, 2008 vid 21:32

    Ja det vart inte många kvadratcentimeter tyg, undrar vart surfvärlden är påväg. Det är en tidsfråga innan man ser tyska porrsurfare på tandembrädor ute i horisonten. . .

  • surfslusken

    Medlem
    9 december, 2008 vid 21:45

    @DanneMan 520314 wrote:

    OK håll i hatten nu här kommer en redigerad bild på Emma.Kan det va den senaste trenden vem vet!
    Stringshortsen! Jag vet att Slusken redan börja Googla efter dem..

    Menar du att du redigerat bort håren på ryggen på henne? För de e väl hon längst till höger?

  • pure

    Medlem
    9 december, 2008 vid 22:02

    @CaffE 520318 wrote:

    Ja det vart inte många kvadratcentimeter tyg, undrar vart surfvärlden är påväg. Det är en tidsfråga innan man ser tyska porrsurfare på tandembrädor ute i horisonten. . .

    Isåfall kan man ju undra vart kitevärlden är påväg 😉

  • danneman

    Medlem
    9 december, 2008 vid 22:14

    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=435O0KsONco&feature=related[/YOUTUBE]

  • caffe

    Medlem
    9 december, 2008 vid 22:32
    pure;520327 wrote:
    Isåfall kan man ju undra vart kitevärlden är påväg 😉

    haha, inom kitevärlden är det redan en realitet i allra högsta grad!

  • grrrr

    Medlem
    9 december, 2008 vid 22:58

    här är nån stackars rysk gubbe i Dahab…
    En riktig Borat lookalike.

  • svennebanan

    Medlem
    10 december, 2008 vid 00:25

    @El_Duderino 520301 wrote:

    Ja, jag vet, men det var din smileys fel! det var en dryg smiley, inte som t.ex. denna: 😉

    Ähvafan tog jag fel smiley. Jag brukar inte använda smileys och av alla man kunde välja så blev det en dryg smiley. Jag är för gammal för intärnätt:santa:.

    Köpte du mitt resonemang annars?

    Vad det gäller sexism och objektifiering inom reklam så är det ju lite förenklat:

    objektifierande reklam->felaktiga kroppsideal->folk får dålig självkänsla->doping eller annat anorektisk beteende (gäller både killar och tjejer)

    Jag har en dotter och en till på väg. Jag vill inte att de senare i livet ska få problem med sin självkänsla pga massa fultyskmusheporreklam i media. Framförallt vill jag kunna spendera mina surt förvärvade slantar på surfingutrustning åt dem (givetvis med baktanken att jag själv ska få surfa mer). Jag kommer inte att köpa märken som har kass attityd i reklamen. Om inte jag håller reda på det så kommer garanterat deras mamma att göra det (hon har redan, med rätta, satt totalt köpstopp på Burton prylar pga Love brädan).

    Så till alla surfbutiker från en svennebanan:

    Försök påverka så att all onödigt objektifierande reklam försvinner från era produkters egna marknadsföring. Jag och förhoppningsvis många till kommer inte att lägga stålar på de prylar som är för “tyska” i sin marknadsföring. Svenska surfbutiker är generellt, vad jag sett, bra på att hålla borta skiten från sin egen marknadsföring iaf.

    @TDK 520278 wrote:

    It´s All about The Money!

    Så en känga till Jon Olsson.

    http://www.head.com/ski/ski.php?region=eu&tag=park_powder&id=1439

    Han må ha en av skidvärldens största kulor men nog fan försöker han kompensera något annat tillkortakommande med den där grafiken. Han kan inte ens claima otur i tänkandet då det inte är första gången med liknande grafik. Är han korkad eller? Aldrig Head så länge de har den där skiten kvar iaf.

    (jo jag vet, motsägelse med fint snack ovan och sen avsluta med dickstorleks bs, men va fan, jag ska bättra mig)

  • styret

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:19

    jahaja, här ser det ut som vanligt ja.
    jag orkar fan inte ens börja disskutera.

  • haze

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:29

    @svennebanan 520341 wrote:

    Så en känga till Jon Olsson.

    http://www.head.com/ski/ski.php?region=eu&tag=park_powder&id=1439

    Han må ha en av skidvärldens största kulor men nog fan försöker han kompensera något annat tillkortakommande med den där grafiken. Han kan inte ens claima otur i tänkandet då det inte är första gången med liknande grafik. Är han korkad eller? Aldrig Head så länge de har den där skiten kvar iaf.

    (jo jag vet, motsägelse med fint snack ovan och sen avsluta med dickstorleks bs, men va fan, jag ska bättra mig)

    Nu är det för det första inte bara Jon som har sàdan design. Grete Elias hade killar pà sina för nàgot àr sedan dä hon körde för Armada. Och Jon tjänar sjuka pengar och hans skidor säljer som smör. Dessutom sà har han sin egen logga pà skidorna. Det är respekt! Sen sà är det väl bara att inse att halvnakna tjejer säljer. Kolla här: http://www.freeride.se/content/2498/ Varför göra sàn reklam för en skidfilm för? Jo för att det säljer sà klart. Nu var de inte ens halvnakna men detta är ju lika illa i sà fall eller?

  • speedkenta

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:33

    @styret 520348 wrote:

    jahaja, här ser det ut som vanligt ja.
    jag orkar fan inte ens börja disskutera.

    Men Styret
    Emmas dröm var ju att få lika många som läste hennes blogg som Henke Rydstöms (KFF)
    Och jag tror ta mig tusan att hon nu lärt sig skapa intresse
    Måste vara några tusen som läste den. Barometern lade ju fram den på framsidan med rubriken
    Och nu vet hela kalmar med omnejd vem hon är.
    Så visst var det bra
    Kenneth

  • svennebanan

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:42

    @Haze 520351 wrote:

    Nu är det för det fdörsta inte bara Jon som har sàdan design. Grete Elias hade killar pà sina för nàgot àr sedan dä hon körde för Armada. Och Jon tjänar sjuka pengar och hans skidor säljer som smör. Dessutom sà har han sin egen logga pà skidorna. Det är respekt! Sen sà är det väl bara att inse att halvnakna tjejer säljer. Kolla här: http://www.freeride.se/content/2498/ Varför göra sàn reklam för en skidfilm för? Jo för att det säljer sà klart. Nu var de inte ens halvnakna men detta är ju lika illa i sà fall eller?

    Jag har ingen respekt för Jon Olsson så länge ha kör med sån grafik. Hans skidor säljer bra för att han är en av världens bästa skidåkare. Han borde ha bättre omdöme än så.

    Tjejskidfilmen verkar riktigt bra. Jag skulle dock vilja ha hört kommentarerna från tjejerna när den manlige? fotografen bad dem att hålla om varandra och pluta med munnen. De ser inte helt bekväma ut tycker jag och jag är helt övertygad om att de hellre får uppmärksamhet för sin skidåkning än sitt utseende.

  • surfslusken

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:44

    @Speedkenta 520353 wrote:

    Men Styret
    Emmas dröm var ju att få lika många som läste hennes blogg som Henke Rydstöms (KFF)
    Och jag tror ta mig tusan att hon nu lärt sig skapa intresse
    Måste vara några tusen som läste den. Barometern lade ju fram den på framsidan med rubriken
    Och nu vet hela kalmar med omnejd vem hon är.
    Så visst var det bra
    Kenneth

    Jo, men den stora allmänheten är mer intresserade av att läsa/titta på sex, våld och skandaler än vindsurfing (eller vad helst annat) SÅ ÄR det bara.
    Sen varför vi är såna och om de är bra eller dåligt kan vi bara fråga oss själva.

  • poppo

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:51

    En bekant till mig som jobbar som med design har fått i uppdrag att göra (förslagen till) Jons nästa lagg. Har svårt att tänka mig att det blir samma stuk som de där tacky tutt-laggen…

  • haze

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:52

    @svennebanan 520355 wrote:

    Jag har ingen respekt för Jon Olsson så länge ha kör med sån grafik. Hans skidor säljer bra för att han är en av världens bästa skidåkare. Han borde ha bättre omdöme än så.

    Tjejskidfilmen verkar riktigt bra. Jag skulle dock vilja ha hört kommentarerna från tjejerna när den manlige? fotografen bad dem att hålla om varandra och pluta med munnen. De ser inte helt bekväma ut tycker jag och jag är helt övertygad om att de hellre får uppmärksamhet för sin skidåkning än sitt utseende.

    Han väljer desigen själv sà det är ju hans omdöme som du säger.

    Tjejerna gjorde det av fri vilja. De är mina vänner, och de kommer förmodligen göra mer sàdana grejor. Ingen av dom är sà dumma sà de inte förstàr att “sexanspelingar” säljer. Varför skulle de annars vara “heltids” proffs pà vintern? För att fà betalat som tjej i en mansdominerad sport sà màste du ju mer eller mindre sälja dig själv. Jag vet dà jag har hjälpt en av tjejerna med hennes sponsorkontrakt och vet hur de resonerade när en annan av de fick kontrakt. Sà tyärr att vara tjej och syssla med sporter som vi gör är sjukt svàrt utan “sexanspelningar”.

Sida 3 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.