Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konfen död?

  • skoldpadda

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 11:37

    Vill bara säga att jag tycker forumet har rimlig användning under säsongen -de flesta har väl paus när det ligger is? (jag vet att vissa reser och vissa snö-kitear, men gissar att majoriteten ägnar sig åt vattensurf).

    Känner inget akut behov av att få mer “aktivitet “på forumet genom fler reklaminlägg. Det regnar ju in sådana redan i nuläget och de gör väl varken från eller till.

    Detta hade jag gärna haft dock:
    -Färre “låsta posts” i toppen, jobbigt att se “regler habo-ljung” osv. varje gång man går in på forumet.
    -Förre underforum (liksom alla andra)
    -Smartare lösning på köp-sälj. Nu tar det ett par klick att komma dit man vill. Kan man inte ha kite-säljes som en, och sedan sortera om man vill det i efterhand?

    Tack för en bra sida som gör kiteandet roligare!

  • henryk

    Medlem
    28 januari, 2013 vid 08:25

    @challgren 706090 wrote:

    Jag kan, efter att ha kollat statistik från tidigare år, säga att forumet är på samma nivå som tidigare.

    När det gäller designen på första sidan så kan jag hålla med om att forumet behöver lyftas fram där och det kommer en uppdatering med det relativt snart hoppas jag.
    .

    Ok- låter ju betryggande 🙂 – vore trist om den info man hittar (både i foruntrådar och annonser) splittrades på fler sajter ….. personligen skulle jag vilja ha sidan med alla forum som startsida… och inte alla filmlänkar, ser ju förstås glassigt ut men lockar mig inte att stanna på sajten – finns sååå mycket film där ute fast bara en konf .. 🙂

  • glader

    Medlem
    29 januari, 2013 vid 21:39

    Är inte det här med marknadsföring ändå ganska självreglerande?

    Jag har nog aldrig någonsin sett så mycket badwill som när Kona överexponerades i samtliga forum. Skadan var ju så stor att varumärket inte ens har närmat sig neutral nivå ännu – flera år senare. Det går ju inte ens att skriva att 100 ungdomar tävlat i Kona utan att 20 personer kastar sig över tråden och förklarar hur dåligt det är. Faktiskt totalt sanslös reaktion som säger mycket. (Ett annat exempel är Extrems fakeade utlottning av skidor på Facebook. Ett totalt bottennapp.)

    Att göra reklam i trådar ses inte med blida ögon av många och det kanske är onödigt att moderera för mycket.

    Bara mina tankar i all ödmjukhet. Ni som driver surfzone gör det bra och er strategi kanske är helt rätt – vad vet jag.

  • gonzo

    Medlem
    29 januari, 2013 vid 21:41

    VAAAAA har folk börjar surfa och slutat snackesurfa

  • challgren

    Medlem
    30 januari, 2013 vid 12:19

    @henryk 706139 wrote:

    personligen skulle jag vilja ha sidan med alla forum som startsida… och inte alla filmlänkar, ser ju förstås glassigt ut men lockar mig inte att stanna på sajten – finns sååå mycket film där ute fast bara en konf .. 🙂

    Bokmärk den här så har du din egna startsida med bara foruminfo:
    http://www.surfzone.se/forum/forum.php

  • henryk

    Medlem
    30 januari, 2013 vid 14:03

    @challgren 706237 wrote:

    Bokmärk den här så har du din egna startsida med bara foruminfo:
    http://www.surfzone.se/forum/forum.php

    Haha – jo de klart jag kan göra… 🙂

    Fast e ju lite sugen på startsidan oxå…. oj – nu börjar det verkligen kännas som i-lands problem 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    4 februari, 2013 vid 17:40

    Hur skulle en film se ut som skulle tas bort då?

    Mest så man inte råkar göra en…….

  • skotten

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 01:07

    lol… Calling out milkman like that was pretty crappy.. When I actually used this forum (before it was shit and you didnt need to use RED TEXT) Jens often posted that he had free stuff to help someone out. If there is a demo day and I dont need to pump my own gear on the beach I want to know about it.. As for the same post frequency as a few years ago hahaha, what utter bullshit…

  • challgren

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 09:00

    @skotten 706588 wrote:

    lol… Calling out milkman like that was pretty crappy.. When I actually used this forum (before it was shit and you didnt need to use RED TEXT) Jens often posted that he had free stuff to help someone out. If there is a demo day and I dont need to pump my own gear on the beach I want to know about it.. As for the same post frequency as a few years ago hahaha, what utter bullshit…

    Jag kallade inte ut Milkman…jag bad han ringa eller maila mig så vi kunde diskutera detta utanför konfen då jag inte tycker att diskussioner mellan handlare och oss hör hemma i forumet.

    Sen stoppar vi inte eller tar bort inlägg om demodagar…vi ber folk att posta dessa i “Branschnyheter”…eller så flyttar vi dessa själva dit.

    Kul att du ändå kom tillbaka och postade här igen…eftersom du inte använder forumet längre 😉

  • challgren

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 11:34

    @skotten 706588 wrote:

    As for the same post frequency as a few years ago hahaha, what utter bullshit…

    Jo, i det här fallet kan du faktiskt ha rätt 🙂
    Den statistiken jag menade var antal sidvisningar.
    Antal posts/inlägg kan vara mindre. Det har jag inte tittat närmare på …

  • johanw

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 12:19

    steffo va bättre för då va de kul!!

  • johanw

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 12:21

    e de bara jag som inte kan ladda upp bilder?

  • challgren

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 13:39

    @JohanW 706607 wrote:

    e de bara jag som inte kan ladda upp bilder?

    Hörrö…här diskuterar vi bara döden! 😉

    Nä, flera har problem…vi kollar på det.

  • rydstrom

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 18:01

    Men skippa branschnyheter, jag vill ha allt här!

  • acemattias

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 21:59

    Det verkar ha blivigt gandska lågt i tak på forumet, jag har fått oskyldiga/ironiska påhopp raderade (inget värre än vad som var OK +1 år sedan) och har tappat intresse för forumet sedan dess, vad är poängen om det inte går att skapa lite diskution/debatt?
    Gör då och då ett besök fortfarande men det verkar som sagt gandska dött, speciellt sedan uppdateringen.

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konfen död?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.