Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konfen död?

  • ola-h

    Medlem
    24 februari, 2013 vid 08:57

    Jag kan ju inte tala för de som lämnat.. men jag tror du tolkar det hela fel när du tänker att de har lämnat för mammon. Som jag argumenterat tidigare så tror jag få av de “intressanta” skribernterna här skriver av någon annan anledning än att det är kul. Det är helt enkelt kul att kommunicera. Kul att få formulera sig. Kul att få stöd eller mothugg. Och om vissa regler “förbjuder” det som man oftast brukar skriva om så blir det helt enkelt inte kul längre och då skriver man inte. Eller hittar ett annat forum for sina diskussioner. Det behöver inte vara förenat med någon slags protest.

    Och det är av den anledningen som det inte finns matriklar mm som du efterfrågar. Det är helt enkelt svintråkigt att skapa dem. Det är en helt annan typ av “jobb” än att skriva i ett forum.

  • rydstrom

    Medlem
    24 februari, 2013 vid 18:21

    Jag måste in och försvara Milkman, jag är inte på något sätt sponsrad eller jobbar med honom, eller ens träffat honom. Men jag tycker han får ta lite väl mycket skit, när allt han har gjort är att hjälpa folk hitta prylar som dom söker när dom är för lata för att googla. Han har vid flera tillfällen skickat folk till andra ställen när han själv inte haft grejer.

    Sen håller jag med Päpä. Vi vill ha ett forum för allt. Kanske en lösning kan vara att man fortsätter ha alla forum men att man kan få “konfa” i sin profil vilka forum man ska se, där alla trådar är samlade på en sida.

    Sen för att pimpa, så måste jag bara skjuta in en brasklapp, EH Ovando är den bästa kite som nånsin gjorts och den passar alla vilket helt motsäger Pjotr, eller kanske inte passar alla, men den är sjukt grymm! Om ni är sugna på att köpa en så får ni fan leta, eller tvinga mig sälja mina. *OBS! Ingen Reklam*

    Sen är det så att om nu nån sponsrad skriver något i en tråd så försvinner den tråden på typ 1 dag i högsäsong, så det känns inte som att det kommer bli nedlusat. Jag känner inte att det nånsin varit nedlusat med reklam. Jag ser nog allt som infomercials, typ.

    Lite ostrukturerat, men men.
    Tack för att ni håller steffo vid liv.

    /Petter; steffoholic since 2005

  • aviature

    Medlem
    24 februari, 2013 vid 18:24

    @Ola H. 707296 wrote:

    Och det är av den anledningen som det inte finns matriklar mm som du efterfrågar. Det är helt enkelt svintråkigt att skapa dem. Det är en helt annan typ av “jobb” än att skriva i ett forum.

    Det är sant, därför “På så sätt får ju Surfzone in mer pengar och kan ge mer tillbaka till användarna.

    Är du med på vad jag menar ?

    Om vi samlar information under ett tak, skulle antalet läsare & skribenter öka, vilket skulle leda till ett mer levande forum. Eldsjälarna skulle få en större publik och mer mothugg.

    Och för all del mer exponering av sina grunkor & tjänster. Nu flyttar de till Facebooks avkrokar och får en publik som är bra mycket mindre.

  • skanepaul

    Medlem
    24 februari, 2013 vid 21:32

    Allt handlar bara om EN enda grej, de som äger Steffo/Surfzone vill tjäna pengar.

    Precis som alla skolor och butiker…..:) Annars dör vi.

    Nuff said!

  • svenne

    Medlem
    25 februari, 2013 vid 07:06

    @SkånePaul 707325 wrote:

    Allt handlar bara om EN enda grej, de som äger Steffo/Surfzone vill tjäna pengar.

    Precis som alla skolor och butiker…..:) Annars dör vi.

    Nuff said!

    Tror du att det är gratis att driva ett avgiftsfritt forum för bortskämda tölpar som du?
    Sponsrar du Steffo med egna medel?

    Just det, trodde inte det heller. Du kan skrolla upp några inlägg och kolla in getfilmen, du är den tredje.

  • pepa

    Medlem
    25 februari, 2013 vid 08:34

    @Svenne 707335 wrote:

    Tror du att det är gratis att driva ett avgiftsfritt forum för bortskämda tölpar som du?
    Sponsrar du Steffo med egna medel?

    Just det, trodde inte det heller. Du kan skrolla upp några inlägg och kolla in getfilmen, du är den tredje.

    Vad hände med dig? Det är ju precis därför Paul säger det han säger. Om någon av de där getterna skriker åt någon för att han missuppfattat vad den andre menat, så är det du.

  • svenne

    Medlem
    25 februari, 2013 vid 09:41

    @Pepä 707341 wrote:

    Vad hände med dig? Det är ju precis därför Paul säger det han säger. Om någon av de där getterna skriker åt någon för att han missuppfattat vad den andre menat, så är det du.

    Jag har nog inte missuppfattat någonting. Nuff said? Mäh! Är man villig att kasta ut en svartvit åsikt får man ta argumenten emot den också. Tror du att den handlar om EN enda grej, dvs att tjäna pengar? Skulle inte tro det, med en handfull aktiva surfare så lär ingen bli rik på det här forumet. Tjäna pengar för att driva sajten, visst. Tjäna pengar som i lön till hyra och annat livsnödvändigt? Inte då. Och skulle nu gossarna ha råd att åka till Gotland och surfa på hemsidans bekostnad kan de få det om du frågar mig.

    Jag är admin på ett forum med en kvarts miljon medlemmar, samma whimpy whining där. Vi är dock stenhårda om någon postar reklam, om det så bara är smygreklam, Upplägget är samma som här, produktnyheter i ett eget forum och (tyvärr) banner-reklam på sidan men också med tillägget att inga reklamrelaterade detaljer i signaturen är tillåtna. Någon måste stå för fiolerna och så länge det är gratis kan man enligt mitt tycke låta bli argumentet tjäna pengar. MEN, det är också åt h**v*te för många forum och underforum på den sidan, faktor 15 mot den här stället. Det klagar däremot ingen på…

    Jag håller med dig – tro det eller ej – i det mesta i den här tråden, men just här gör jag inte det. Pauls nöffande om att tjäna pengar, vad har det med för många forum, reklam och var produktinlägg ska postas att göra? Det var så att säga ett rätt sunkigt och ickekonstruktivt inlägg i den här debatten.
    Näääe, nu ska jag dra igång ett par forum för knyppling och getfarmare och bli stormrik.

  • skanepaul

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 10:48

    Varför tillåts inte “reklam” då?????

    Det är ju inte så att vi eller t.ex. Surfbussen postar DIREKT reklam, alltså typ annonser, utan det handlar mer om events, demos m.m.

    Är det så att annonsörerna har börjat styra Steffo? Därav satt press på ägarna här?

    Inte fan vet jag MEN jag vet en grej och det är att det är inte är kul här längre, vilket är så jävla synd!

    Man vågar ju knappt skriva inlägg om vad som händer i kitesverige längre.

    Och nej vi annonserar inte själva här av den enkla anledningen till att det inte finns några pengar till det, det är då man försöker ge något tillbaks med hjälp av demodagar, event m.m., nu snackar jag bara för sydkusten, men det går inte att göra på samma sätt längre, inte en jävel läser branschnyheter.

    Tips är att lägga in den i Forumet! 🙂

    Det verkar ju funka hur bra som helst på Kiteforum varjefall, där t.o.m. moderatorn själv lägger upp trådar om nya kites, brädor m.m. utöver annonser från betalande, det är ju t.o.m. så att vissa märken där skjutit sig själv i foten genom egna reklamtrådar, så får dem skylla sig själv om det går för långt.

    Jaja, detta var tankar från den bortskämda tölpen i skåne, southcoast!

    Fuck you bitches! 🙂

  • pepa

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 11:47

    @Svenne 707335 wrote:

    Tror du att det är gratis att driva ett avgiftsfritt forum för bortskämda tölpar som du?
    Sponsrar du Steffo med egna medel?

    Det var fortfarande bara dessa ekonomiska argument du tog upp i ditt svar till Paul. Det är omöjligt för mig att gissa mig till vad du tänker. Ska man argumentera på ett konstruktivt sätt på nätet så får man göra det utefter vad som faktiskt skrivits.

  • svenne

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 12:18

    @SkånePaul 707381 wrote:

    Varför tillåts inte “reklam” då?????

    Määhhhh-mäh-äh-äh-äh-ä-ä-ä-ä-ä!

    Fuck you bitches! 🙂

    @Pepä 707384 wrote:

    Määhhhh-mäh-äh-äh-äh-ä-ä-ä-ä-ä!

    Bra där gossar! Blev lite orolig att jag inte skulle få något mothugg… 🙂

    Vet du Paul, jag håller faktiskt med dig den här gången. För länge sen försökte jag dessutom köpa reklamplats utan respons så numera lägger jag reklampengarna på annat håll. Det hindrar mig inte från att skriva inlägg dock. Sen kan jag inte låta bli att tycka att kiteforumets prepubertala debatter som pågick för några år sen var kul, nu har ni blivit lika pretto som speedsurfare. Ni har väl vuxit upp ni också, kan jag anta. Det värsta är att jag har insett att ni era drakflygarsvin får fler vågor än jag, fast det tillför absolut ingenting till den här debatten.

  • aviature

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 12:40

    @SkånePaul 707381 wrote:

    Varför tillåts inte “reklam” då?????

    Det är ju inte så att vi eller t.ex. Surfbussen postar DIREKT reklam, alltså typ annonser, utan det handlar mer om events, demos m.m.

    Är det så att annonsörerna har börjat styra Steffo? Därav satt press på ägarna här?

    Inte fan vet jag MEN jag vet en grej och det är att det är inte är kul här längre, vilket är så jävla synd!

    Fuck you bitches! 🙂

    Hmm, du är nog inte medveten om vad du själv skriver, här ett exempel,Nyanvändare som vill ha råd:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?88379-Kite-f%F6r-h%F6stvindarna&p=696700&viewfull=1#post696700

    Inte en massa spam om att köp mina beg saker eller detta märket är det ända bra.
    Opartiska råd tack.

    Här kommer svaret från SkånePaul:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?88379-Kite-f%F6r-h%F6stvindarna&p=696724&viewfull=1#post696724

    Vi säljer en av våra skoldrakar om du vill ha något billigt men bra! …
    Extremt förlåtande och sjukt lätt att vattenstarta iom sin delta form, menar verkligen sjukt lättstartad!

    Tror du Nyanvändare tycker Surfzone är ett tillförlitligt forum ?

    Fuck you to ! :tongue:

  • skanepaul

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 13:35

    Haha måntro du har letat!!! 🙂 🙂 🙂 🙂

    Du lyckades hitta ett svar där jag försöker sälja undan en Naish skoldrake…. (ett märke vi inte har sålt på snart 3 år och hur grymt var inte det priset!!)

    Grattis!

    Och jag är verkligen jätteledsen för vågorna Svenne, tro mig! 🙂

    Men för helvete pågar, det enda jag vill få fram är att det var enklare och roligare här förr.

  • aviature

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 13:51

    @SkånePaul 707389 wrote:

    Du lyckades hitta ett svar där jag försöker sälja undan en Naish skoldrake…. (ett märke vi inte har sålt på snart 3 år och hur grymt var inte det priset!!)

    Men för helvete pågar, det enda jag vill få fram är att det var enklare och roligare här förr.

    Men du säger ju själv:

    Extremt förlåtande och sjukt lätt att vattenstarta iom sin delta form, menar verkligen sjukt lättstartad!

    Hur kan du sluta sälja en sådan produkt ?
    Klart det är enklare och roligare när man gratis kan ljuga fritt om sina produkter & tjänster.
    MEN – alla kanske inte uppskattar det, tex. de som betalar för sina annonser ?

    Vad tycker du om idén att mot kostnad för de delaktiga sätta upp en matrikel med länkar till shopar, skolor, lärare, klubbar här på Surfzone ?
    Så kan folk själva välja vilka de vill kontakta ?

  • skanepaul

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 14:25

    För att den inte tillverkas längre och för att vi valde att välja bort Naish ur vårt sortiment, Naish Charger var och är SJUKT lättstartad!! Den har delta form vilket innebär att den av sig själv svänger upp sig på sin vingtipp och relaunchar, vilket alla delta kites mer eller mindre gör, Chargern är extremt bra på just detta.

    Ljuga???????

    Mycket bra ide!

  • aviature

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 14:41

    @SkånePaul 707392 wrote:

    Mycket bra ide!

    Nu var jag lite ironisk, :smirk:, men tror att min ståndpunkt blev tydlig angående reklaminlägg.

    Om man nu har den matrikeln, så kan man ju tänka att i signaturen ha en länk, som går till din plats i matrikeln.
    Som på det engelska forumet, lite som en upplysning att man ingår i en näringsverksamhet. Fast med enkel möjlighet för användare att hitta.

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konfen död?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.