Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Maui

  • mag

    Medlem
    22 februari, 2011 vid 11:29

    Läge för en bild igen kanske?!
    Jason

    /Magnus

  • basse

    Medlem
    22 februari, 2011 vid 11:38

    Ingen stress där inte…..

  • johan_gbg

    Medlem
    23 februari, 2011 vid 04:49

    Hemma igen efter en tokigt bra dag på ön.
    Började morgonen med ett pass vågsurfing, riktigt kul. Börjar få klur på det nu.
    Efter någon timma i vattnet kände vi att vinden ökade, bara att paddla in och fixa tidig lunch, kyckling från Kuau mart. Lika god som alltid.

    Käkar nere vid stranden, helt klart seglingsbart.

    Riggar 5.0, som alltid och guppar ut.

    Life is good!

    / Johan

  • ola-h

    Medlem
    23 februari, 2011 vid 08:35

    En bild från dagen.

    web.jpg

    Mer bilder kommer så småningom.

  • mag

    Medlem
    24 februari, 2011 vid 07:17

    Kai Lenny har rätt skön stil på bottensvängen men fattas lite i toppsväöngen emellanåt. Men vem är jag att döma??
    /Magnus

  • johan_gbg

    Medlem
    24 februari, 2011 vid 22:55
  • fnassel

    Medlem
    25 februari, 2011 vid 06:45

    Ola, Den sved!
    Härlig timing i den toppsvängen!
    Känns lite surt nu att sitta hemma i snön och se alla fantastiska bilder från paradiset.

  • lars_k

    Medlem
    25 februari, 2011 vid 06:55

    Grym träff där Johan! Fanns i sekvens och en hel del annat Kuau-snask i albumet också!

  • basse

    Medlem
    25 februari, 2011 vid 09:19

    Bra Johan… många fina bilder på dig där!
    Bild 200 på Ola är ju rätt OK också tycker jag!

  • ola-h

    Medlem
    25 februari, 2011 vid 12:16

    Nyss hemkommer till Sverige efter en förvånansvärt smidig resa. Kanske sammanfattar jag årets Mauitrip senare… men är det egentligen nödvändigt.

    Sessionen ovan blev den sista. Sistadagen blev det istället ett magnifikt åskväder. Riktigt häftigt.

    Hur som helst, bilden på Johan ovan är grym. Vi har några från samma våg:

    web.jpg

    Jag hade en av mina skönare Kuauvågor när jag gick ned mot Noriegas på en riktig bamsing, men tyvärr finns inga bilder på den. Vågen efter när jag skulle återupprepa det hela fick jag liksom aldrig fart och hamnade till slut bakom peaken och fick sedan jobba ett tag för att ta mig tillbaka it den då urlätta vinden:

    web.jpg

    Som så ofta var det både stort… (Kate)

    web.jpg

    …och smått. Är detta vindsurfingvarianten på coverup?

    web.jpg

    Jag fick rätt många sköna sena läppträffar:

    web.jpg

    …och de som laddade på arials verkade ha en bra dag (Jake, Russ)

    web.jpg
    web.jpg

    Fler bilder finns på galleriet: http://gallery.me.com/ola.helenius#100232&bgcolor=black&view=grid

  • basse

    Medlem
    25 februari, 2011 vid 12:39

    Välkommen hem!
    Du behöver nog inte sammanfatta så mycket…..

  • rrd

    Medlem
    25 februari, 2011 vid 13:36

    Kanonbilder!

  • jeppepeppe

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 10:40
    Quote:
    Fastnade på bild…

    http://www.facebook.com/photo.php?fb…080915&theater

    Grym bild! Helt underbara färger!

  • johan_gbg

    Medlem
    27 februari, 2011 vid 04:39

    Nu har jag och Kate lämnat paradiset och tagit oss till Atlanta, Georgia, för att hälsa på syster Karin.
    Fick en najs SUP dag på Kanaha med gubbhöga set innan vi käkade middag med några vänner och drog till flyget.

    Vi har kört en board-bag (med 4 brädor och 3 master) och ett litet paket med 4 segel och 2 bommar. Detta har fungerat förvånansvärt bra. Checkat in seglen som vanlig väska. $25 istället för 200.

    Snart drar vi till Coca Cola museum. Skall bli intressant ur ett rent kommersiellt perspektiv!

    @Ola, lägg upp mer bilder.

    / Johan

  • ola-h

    Medlem
    27 februari, 2011 vid 08:44

    Jag skall kolla igenom mina ca 3000 windsurfingbilder från resan och se om jag hittar något mer.

    Apropå packning så hade jag två brädor och tre segel att ta hem (inga master och bommar, de får ligga tills nästa resa). Jag köpte en rätt stor Neil Pryde dubbelboardbag.

    På flygplatsen använde vi en Porter och antydde med lite viftningar att 60 buck dricks stod på spel. Vi hade förutom boardbaggen en extra väska, men killen fixade väskan “på köpet” och fick in den stora (245*40*65) boardbaggen för “surfpris”: 100 buck (+ de 60 i dricks då).

    Nämnas kan dock att den sprillans nya NP-väskan visade sig rätt rutten. Stora revor redan. Kanske en slump, men jag tror inte det. Materialet verkar helt enkelt vara av dålig kvalitet. SOm jämförelse har jag en trippelbag från 2001 som åkt 2 ggr till Portugal, 5 ggr till Maui och dessutom legat på taket stora delar av sommarhalvåret. Den är fortfarande i bra skick utan stora revor, och detta trots att den till skillnad från den nya inte har hjul (och därmed _alltid_ lär släpas fram).

    Dessutom var en av brädorna rätt rejält kraschad på railen. Så lite smolk i glädjebägaren. Fast sån’t där är ju värdsliga saker.

Sida 12 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.