Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Säsong i Kap Verde

  • andreasgbg

    Medlem
    4 november, 2013 vid 21:57

    Fick en fråga nyss om jag ville åka till värmen 1 vecka och chilla. Kap Verde hade polaren siktat in sig på. Allt gick väldigt snabbt då vi ska åka på måndag om 1 vecka, så passar på att fråga lite här för att få mer kött på benen.
    Jag är nybörjare på kite, vart borde vi bo om man ska vara hyfsat nära skolan så man kan gå kurs?
    Jag kommer upp och åker iväg men ramlar en del. Tänkte inte ha med mig egna grejer utan hyra eller gå kurs på plats. Finns det kurser som inte är helt från början?
    Några tips å tankar? Vad borde man ha med sig?

  • farbrorfraz

    Medlem
    5 november, 2013 vid 21:09

    @AndreasGbg 718434 wrote:

    Fick en fråga nyss om jag ville åka till värmen 1 vecka och chilla. Kap Verde hade polaren siktat in sig på. Allt gick väldigt snabbt då vi ska åka på måndag om 1 vecka, så passar på att fråga lite här för att få mer kött på benen.
    Jag är nybörjare på kite, vart borde vi bo om man ska vara hyfsat nära skolan så man kan gå kurs?
    Jag kommer upp och åker iväg men ramlar en del. Tänkte inte ha med mig egna grejer utan hyra eller gå kurs på plats. Finns det kurser som inte är helt från början?
    Några tips å tankar? Vad borde man ha med sig?

    Trevligt! Kommer ni till Sal, hamnar ni med 98% säkerhet någonstans i santa maria, och då är allt nära. Alla våra kurser kör vi på Kitebeach, så det spelar egenligen ingen roll var ni bor. Oss hittar ni i restaurangen Funana på stranden i santa maria, framför Hotel Salinas, mitt emellan Belorizonte och Morabeza. Just nu bygger de om, så aningen kaotiskt, men det är byggnaden med halmtak, eller egenligen en massa byggnader tillsammans med halmtak.

    Vi har all utrustning på plats. Alla våra kurser kan anpassas efter behov, vi startar på din nivå helt enkelt.

    vilken resebyrå åker ni med, eller snickrar ni själva?

    Slå mig en pling på +238 5959580 (sms vägrar komma fram) om ni undrar något eller vill ha fatt i mig om jag inte är i skolan =)

    Välkomna ner!

  • andreasgbg

    Medlem
    5 november, 2013 vid 21:39

    Boavista, Sal Rei kommer vi till, vart det är vet jag inte riktigt. Men verkar som det är en annan ö om jag förstått google rätt :/

    Men det låter ju riktigt smidigt med era kurser! Hoppas jag är på rätt ö nu =)

  • farbrorfraz

    Medlem
    5 november, 2013 vid 21:45

    @AndreasGbg 718474 wrote:

    Boavista, Sal Rei kommer vi till, vart det är vet jag inte riktigt. Men verkar som det är en annan ö om jag förstått google rätt :/

    Men det låter ju riktigt smidigt med era kurser! Hoppas jag är på rätt ö nu =)

    Tyvärr är det fel ö, ligger visserligen nära, men ingen kommunikation mellan, annat än att simma..

    Så tyvärr kan jag inte hjälpa denna gången. Det finns kitesurfing på Boavista, men jag kan inget om den…

    Sorry!

  • andreasgbg

    Medlem
    6 november, 2013 vid 06:36

    jaja så kan d bli. Kite är enda inte huvudsaken med resan =)

    Får helt enkelt sikta bättre nästa gång!

  • debkausf

    Medlem
    11 november, 2013 vid 21:14

    Det går alldeles utmärkt förträffligt bra att kitea på boavista! Ta med gear för bövelen!

  • guur86

    Medlem
    22 november, 2013 vid 09:57

    Jag håller på att kolla på resa i början på februari, ser att Fritidsresor tar från 6 500 inkl hotell med frukost för en vecka vilket känns riktigt fair.. Nån mer som är sugen på att åka dit? Jag tänker mig att hänga mest på kite beach eftersom jag bara kört sedan i somras.. Gör man bort sig om man kommer med 6 mm hel våtdräkt? Är inte så sugen på att köpa shorty bara för det, eller funkar det utan våträkt i februari?

  • debkausf

    Medlem
    22 november, 2013 vid 14:30

    6mm får du vämeslag i. Kör utan o köp en 2/3 på plats om du har otur och det är för kallt. Borde iof inte vara svårt o hitta en billig 2/3 hemma, garenterat dyrare på plats. Du måste väl ändå ha en sommardräkt.

  • guur86

    Medlem
    22 november, 2013 vid 18:47

    Nee jag är inte så känslig för värme, inte kyla heller egentligen så kanske kan skippa dräkt så blir packningen avsevärt lättare.. Roligare att lägga cash på en ny kite då, behöver kanske komplettera med en mindre än min 11 om jag ska ha kul där nere

  • debkausf

    Medlem
    22 november, 2013 vid 21:22

    8-9 är ofta ett måste i cv

  • jaca

    Medlem
    25 november, 2013 vid 20:42

    Vi har haft bra vindar här nere den senaste veckan, ungefär 8-13 m/s. Ta med en stor kite typ 12:a och en liten 7-9a. Kitebeach är ganska crowded under Januari till Mars, men inte värre än att det fungerar. Det går bra att köra inne i Santa Maria men det är byig cross offshore så man får hålla sig en bit västerut. Sedan finns ju Punta Preta för kitare med hår på bröstet! 😉 Cross offshore med 4-5 meters vågor som trycker på utifrån!

  • farbrorfraz

    Medlem
    9 december, 2013 vid 20:05

    Nu jävlar kör vi!

    http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=78412&sty=m_spot

    Kom ner. inga men, inga ursäkter. Kom ner. Nu.

  • jaca

    Medlem
    9 december, 2013 vid 20:20

    Tjoho!!! Nu kör vi! Kom inte hit vi vill inte ha Kitebeach eller Punta Preta crowded med skandinaver eller några andra!!!! 😉

  • jaca

    Medlem
    12 december, 2013 vid 20:43

    Manera!?

    Någon vänlig själ som ska ner hit till Sal inom kort och kan tänka sig plocka med sig ett extra brädpaket (2 st twintips), Jag betalar givetvis vad det kostar att ta med en surfbag från Sverige.

    B’cool!
    Anderstoo

  • vaishiyas

    Medlem
    24 februari, 2014 vid 23:29

    Hej
    Åker ner till Cap Verde den 26/3 med familjen och kommer att bo på Rui Funana. Jag är ganska ny med kite så jag undrar om det finns några schysst spots för oss mindre erfarna.
    Vad jag läst på forum så verkar det vara mycket vågor? Finns det något mer lugnare typ platt vatten 😀

    Hur ser det ut med uthyrning av utrustning eller ska man packa ner egna grejer. Har en 12 kvm och en 8a. Behöver man packa ner skor eller funkar det utan?

    En massa frågor hoppas ni har tid att svara är tacksam för alla svar 😀

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Säsong i Kap Verde

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.