Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 14/9 kulingvarning!

  • goose

    Medlem
    12 september, 2012 vid 06:53

    Torö big time!

  • oscarlj

    Medlem
    12 september, 2012 vid 07:30

    Jag funderar på båda, men om det är för kallt å rått blir det nog dalarö.

  • jesper-b

    Medlem
    12 september, 2012 vid 08:25

    Fredag em kommer Torö stenstrand bli hur nasty som helst. Fett som f-n, dålig vinkel, vinden lyfter troligen en hel del (den gör det vid mulet och sydväst) och tokspolningar är högst troliga. Knappast något som går att säga nej till. Eller?

    Lördag morgon kommer dock sannolikt bli hur episk surf som helst (då utan rigg). Jag var på väg ner för ett par dar vågsegling västkusten, men som proggarna ser ut nu MÅSTE jag vara på plats, Torö lördag morgon.

    /JB

  • mrsurflulf

    Medlem
    12 september, 2012 vid 09:21

    Jag säger hej och inte nej
    Jag är med på Fredag i alla fall!

  • maca

    Medlem
    12 september, 2012 vid 10:09

    Freaky Friday!
    Jobbar stenhårt på att bli av med dagisbakterier, dagishämtning och att lämna över lek & bus med sonen (föräldraledig) till farmor 😉
    Fingers crossed…mindre bra vinkel, men lär bli mer än knäskvätt 🙂

    Supertidig lörd kanske kanske vågsegling funkar…

    /André

  • roniboy

    Medlem
    12 september, 2012 vid 10:11

    åker från varberg till torö på fredag! det ser sjukt nice ut!!! 😀

    // Ron johansson

  • jesper-b

    Medlem
    12 september, 2012 vid 11:34

    Jag tror vi håller på att arbeta upp oss i ett kollektivt psykotiskt tillstånd, dvs vi börjar få svårt att skilja på verklighet och fantasi, då tänker jag inte på den svåra filosofiska gränsdragningen mellan dessa begrepp, utan lite mer instrumentellt/pragmatiskt tillämpat:

    Torö med prognos på sydväst 13-14 m/s, regn och rusk har inte helt sällan inneburit 3-4 m/s på stranden och ett ett gäng hundra meter ut. Jag ser framför mig hur vi står där med långnäsor…

    Men va f-n! Visst kan det också vrida några grader mer och tidigare än prognoserna lovar, visst kan det knöka på en kuling hela vägen in, glöm vad jag just skrev och passa på att njuta av fantasibilderna vi målar upp i våra hoppfulla små huvuden.

    Eller så drar vi till västkusten och seglar i jämna fina 10m/s, sidvind och konstant bröst!

    Slutsats: Vad gör jag nu då?

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    12 september, 2012 vid 12:32

    Ja, lättseglat lär det inte bli. Och i värsta fall, som sagt, knappt någe seglat alls. Följer proggarna noga och ber, som alltid, en liten bön till vädergudarna.

  • pete

    Medlem
    12 september, 2012 vid 15:19

    Med såpass mycket syd i vinden (wg säger 200°) vete fasen om jag inte lutar åt hard-core bump-n-jump på ett nyöppnat Fituna. Det lär ju i vanlig ordning blåsa nån kvadrat mindre där än på Torö… fast det är klart att det kan bli rätt kul i K-viken oxå… mm, den som lever får se.

  • goose

    Medlem
    12 september, 2012 vid 16:49

    Helt klart, stanna hemma. Det kommer inte att blåsa.

  • raggarn

    Medlem
    12 september, 2012 vid 19:32

    Grönhögen ser ju rätt taskigt ut oxå………fan att man sitter fast……
    åka från Apel till Torö…!!?? hope you´re kidding mate !!!!! :-O

  • surfslusken

    Medlem
    12 september, 2012 vid 21:10
    Roniboy;698225 wrote:
    åker från varberg till torö på fredag! det ser sjukt nice ut!!! 😀

    // Ron johansson

    Om du menar allvar kan du inte va helt i ordning.

  • pedersen

    Medlem
    12 september, 2012 vid 21:22

    Varberg skall man nog inte åka ifrån 😉

  • electric

    Medlem
    12 september, 2012 vid 22:56
    pete;698261 wrote:
    Med såpass mycket syd i vinden (wg säger 200°) vete fasen om jag inte lutar åt hard-core bump-n-jump på ett nyöppnat Fituna. Det lär ju i vanlig ordning blåsa nån kvadrat mindre där än på Torö… fast det är klart att det kan bli rätt kul i K-viken oxå… mm, den som lever får se.

    Fituna för mig (oxå). Verkar som om man ska vara hyfsat tidigt ute på fm medan vinden är under tilltagande – och innan regnet kommer nån timme eller två efter lunch.

    /Lars

  • electric

    Medlem
    13 september, 2012 vid 09:56
    Electric;698315 wrote:
    Fituna för mig (oxå). Verkar som om man ska vara hyfsat tidigt ute på fm medan vinden är under tilltagande – och innan regnet kommer nån timme eller två efter lunch.

    /Lars

    Fast nu tyder prognosen på regn även på fm. OK, vinden är det viktiga, men 11 grader OCH regn e inte så kul. Men sista ordet är inte sagt – och jag är beredd förstås.

    /Lars

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 14/9 kulingvarning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.