• herr-pelegrin

    Medlem
    14 juni, 2013 vid 16:48

    Du fattade nog rätt beslut Electric! Vädrets makter var inte att lita på. Jag drog ut mellan skurarna men det var svårt med riggvalet. Hamnade på 9.3 och fick några repor i byarna innan det drog på med svarta moln från väst. Det var omöjligt att avgöra vad som var åska och vad som bara var regn.

  • getwet

    Medlem
    15 juni, 2013 vid 07:31

    Vädret var knepigt igår, men Fituna skickade in mycket bra tryck i 7.8 slalom fram tills megaregnet kom. Men vinden återkom senare när regnet avtagit, tyvärr med reducerad styrka men körbart. Nu hoppas vi på denna dag……

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 juni, 2013 vid 13:41

    Lördagen kanske är den bästa helgdagen hittills i år! När sjöbrisen förstärkte den tidigare sydvästen så gässade det på ordentligt. Hamnade i vindökningen med 9.3 och fick känna på hur det var att kryssa hem överriggad! Härlig dag med sol och vind åt alla!

  • malteaserr

    Medlem
    15 juni, 2013 vid 17:58

    Att ingen har skrivit om Dalarö som har levererat 2 fina dagar på raken. Fre 4.2 och uppåt. Lör 5.3 och uppåt. Riktigt härligt idag med sol, varmt och somrigt. Mycket väst på förmiddagen men surfbart. Runt 14.00 vred det till mer SV och så vitt jag vet blåser det fortfarande…

  • jox

    Medlem
    16 juni, 2013 vid 09:37

    Var kör folk idag? Tänkte bege mig mot skannsundet nu…

  • electric

    Medlem
    16 juni, 2013 vid 10:14

    @Jox 711746 wrote:

    Var kör folk idag? Tänkte bege mig mot skannsundet nu…

    Skanssundet funkar inte idag pga alldeles för mycket SV och V. Skanssundet funkar bara på O-SO-S. Med tur (dvs att vinden håller sig under ca 235 grader; gränsfall just nu) så är Fituna rätt val idag. Eller Farstanäs (i alla fall avseende vindriktning) – du har ju access dit.

    /Lars

  • hanlar

    Medlem
    16 juni, 2013 vid 10:31

    Fituna just nu.: för mkt väst. Vridet ska väl komma vid ett… hoppas vi

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 juni, 2013 vid 11:55

    Kollade på Viva o optiskt vid13.45 och riktningen är runt 210. Väst- och sydvästspottar är nog att föredra men visst kan det vrida som i går. För tillfället set det dock inte ut så. Molnen går ut långt i dag. Sol blandas med någon skur men vinden håller stadigt i sig.

    14.15 verkar det ändå vara så att det börjar dra lite mer åt syd. Mindre moln en bit ut och det tutar i bra!

  • hanlar

    Medlem
    16 juni, 2013 vid 16:32

    Halv fyra kom vinden till fituna. Riktigt bra drag i sv. Först var det väst önda fram till 3. 20 över tryckte nån på vindknappen. Ett par minuter sen vsr det igång. 5.4 och uppåt. Körde till fem men det fanns vind kvar.

  • malteaserr

    Medlem
    16 juni, 2013 vid 17:23

    Grym dag på Dalarö. Kroppen värker. Kul med många vindsurfare ute.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 juni, 2013 vid 18:04

    Kul att många fick en till fin dag på Dalarö o Fituna! Tre bra dagar på raken. Hann själv bara ut en kortis med 7.6 som var minst någon kvadrat för mycket.

  • irieman

    Medlem
    16 juni, 2013 vid 18:59

    Torö har varit bra också både lördag och söndag, väldigt mycket sol dessutom!

  • electric

    Medlem
    16 juni, 2013 vid 19:39

    Vi som gav upp Fituna vid 14-tiden och drog till Farstanäs fick också det där vindrycket vid 15.30, vilket sedan höll i sig (och ökade ytterligare vid 17.30-tiden)!
    Härlig dag, där alla (som höll ut …) tycks ha fått vind!

    /Lars

  • stenevinge

    Medlem
    17 juni, 2013 vid 07:56

    Jag höll mig utanför Adelsö där det båst sjukt bra två dagar, dock mer sv så man får ta sig en bit ut, men i Söndags så hände det som inte får hända och turen att man har lite överlevnadskänsla i kroppen.
    Jag tog roddbåten ut en bit i ( havet för att komma åt vinden, jag boxerade brädan och seglet efter båten, kommer till rätt plats börjar ankra båten, ta loss brädan och skall börja segla när det smäller till i huvudet och jag blir helt yr! hade jag stått på brädan hade jag dykt i direkt. jag lyckas på något vis ta mig upp i båten och liggandes i båten ta mig hem och i land, väl på bryggan snurrade hela världen som en helikopterfylla, det tog tio minuter och jag började spy,, en vän fick ta båten ut till havs och hämta brädan som nu låg och guppade en bra bit ut i prästfjärden.
    jag låg hela den dagen i sängen och ömsom spydde ömsom sov, på sjukvårdsupplysningen säger man att det är kristaller som släppt i örat ( Balans sinnet )
    tänkte bara påminna mig själv och andra hur dumt det är att vara själv , om hur sårbar man är där ute ….
    hoppas på mer dagar med vind och en frisk balans
    / mvh den yre

  • levieux

    Medlem
    17 juni, 2013 vid 09:00

    I lördags var det passande nog Global Wind Day. Det får gärna vara det varje dag tycker jag.
    Mer vind åt folket!
    http://www.globalwindday.org/

Sida 4 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.