• pete

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 11:51

    Gålö lär vara för mycket nord, det kommer säkert blåsa, men allt mellan noll och 15 m/s. Trinntorp har jag som Tyresöbo bara kört en gång för massa år sen, då minns jag att jag irriterade mig på det höga berget öster om stranden som gjorde att vinden lyfte. Så, nord på södra sidan Sthlm är väl tyvärr inte det bästa… Däremot inväntar jag Electric’s prognos för Sandvikens brygga – kommer riktning och styrka funka där? (Väddö ser ju iofs ut att bli grymt om man orkar sig upp ända dit)

  • rad

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 12:14

    Körde Trinntorp sist gång det blåste nord, funkade dåligt, av&på vind. Hörde att Baggensfjärden och Sandvikens brygga skulle varit bra. De prognoser jag sett säger inget om NO så baksidan Torö kommer vara perfekt! Lär nog vara ett gäng kite:are där oxå så du blir inte ensam. Funderar själv på baksidan eller upp och snurra på Väddö…

  • malteaserr

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 12:53

    Sitter vid Trinntorp nu och fikar. Byigt men gässar fint och krusningar på vattnet. Skulle tippa 6.0 och 100l är körbart. Jag väntar dock ett tag till.

    Mysig liten vik. Ni som känner till spotten. Finns det grynnor och stenbumblingar någonstans i viken. Tänkte ligga nära stranden och träna trick.

    @Carlito74 724095 wrote:

    N-NNO imorgon bitti – står i valet och kvalet mellan Gålö och Trinntorp. Aldrig testat Trinntorp, men har fått för mig att det kommer vara för mkt Nord för att Gålö skall vara bra. Ni som kört Trinntorp: givet prognosticerad vindriktning, är Trinntorp att rekommendera?

  • bjornen

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 13:33

    Fituna funkar riktigt bra på nord om vinden finns.

  • electric

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 14:30

    @pete 724097 wrote:

    … Däremot inväntar jag Electric’s prognos för Sandvikens brygga – kommer riktning och styrka funka där?

    Sorry att jag inte kommenterar förrän nu. Nåväl, jag fick en rapport kl 15.15 från några som är där och den löd: “Det blåser. Rejält!”. (Det var ju kul att höra för mig som inte har tid att surfa idag 🙁 ).

    Men utsikterna för i morgon både vad gäller vindhastighet och riktning är ju lika lovande (- men det gäller nog att inte dröja för länge på dagen eftersom vinden kommer att avta gradvis mot eftermiddagen …).

    /Lars

  • thepetter

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 15:00

    Jag tänkte också köra Trinntorp imorgon. Telegrafberget är ett problem (Södertörns högsta) men jag hoppas det ska funka ändå, framförallt en bit ut på fjärden. Syns imorgon!

  • malteaserr

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 16:42

    Ingen höjdare idag på trinntorp. Bra byar men alldeles för korta och glesa. Som sagt, vid spoten är det nästan vindstilla pga berget bakom. Svårt att ta sig ut med små grejer. Korta repor inne i viken. Man måste ut i fjärden. Nya tag i morron istället. Kanske Gålö om det är lite NO.

    @ThePetter 724107 wrote:

    Jag tänkte också köra Trinntorp imorgon. Telegrafberget är ett problem (Södertörns högsta) men jag hoppas det ska funka ändå, framförallt en bit ut på fjärden. Syns imorgon!

  • rad

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 17:24

    Tror mer på Rangsta eller baksidan torö

  • staffomania

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 21:09

    Finns det inte några ställen där man kan köra plattvatten vid kraftig N? Hur funkar t ex Brandalsund och Rangsta brygga? Andra ställen jag inte provat är Näsa äng och Görvälnsbadet.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 21:09

    En lite mer generell fråga:

    Är det någon som testar att köra i frånlandsvind när det brallar rejält?

  • sailortrash

    Medlem
    14 juni, 2014 vid 20:13

    @LeVieux 724096 wrote:

    Tänker vara på Näsby park vid 17:00.
    Lite bökigt att komma ut på nord men väl ute på vattnet är det perfekt.

    Hur var Näsby? Jag var på resarö och var överriggad med 4.7. Innan man kommer ut en bit är det helt otroligt choppigt i dessa vindstyrkor, kanske lite plattare längre ut men jag kom inte så långt idag. Hade kass setup idag, fel fena, fel Trimm, för stort segel, för trött…och väldigt svårseglat var det…

  • sailortrash

    Medlem
    14 juni, 2014 vid 20:15

    Fast jag måste tillägga att när vinden la sig vid ca 10 i grund blev det otroligt jämnt och fint. Långa fina stråk med ökande vind, kändes inte byigt alls. Nord är en bra riktning på trälis verkar det som

  • henryk

    Medlem
    14 juni, 2014 vid 20:55

    Görveln idag, mycket folk, alla görvelnsurfare på plats utom Rasmus W 😉
    Körde freewave med 4,7, Lite pics på Kinabalu + Mården som laddade på bra med slalomprylar, 5,5 och 5,8 på ett stökigt och rejält byigt Görveln 🙂

  • henryk

    Medlem
    14 juni, 2014 vid 21:01

    ……….

  • electric

    Medlem
    14 juni, 2014 vid 21:36

    @henryk 724146 wrote:

    Görveln idag, mycket folk, alla görvelnsurfare på plats utom Rasmus W 😉
    Körde freewave med 4,7, Lite pics på Kinabalu + Mården som laddade på bra med slalomprylar, 5,5 och 5,8 på ett stökigt och rejält byigt Görveln 🙂

    Härliga bilder! Ungefär sådär såg det ut vid Sandvikens brygga idag också … fast med lite vågor. Väldigt fina förhållanden, och det kördes från 4.7 till 6.2 på såväl små som lite större brädor. Typ 12 pers på plats totalt, även om vi byttes om lite grann. De första var där redan 8.30 eftersom det talades om att vinden skulle avta på em. Men det gjorde den inte, och jag som var ute på vattnet först kl 12 kunde köra med mit 5.0 (med pauser) till kl 17, då vinden trots allt lagt sig lite, men bara lite (och några var fortfarande kvar på vattnet då).
    Sammanfattningsvis en väldigt bra dag! Mer sån’t!
    /Lars

Sida 46 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.