• henryk

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 11:32

    Nee – tyverr, måste jobba (e vel derför man blir lite ettrig :-)…
    Ha så kul dernere 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 12:20

    Henryk – då förstår jag bättre! Vi behöver inte utVÄCKla det här vidare. Som en teaser kan jag nämna att det blåste ner än ett par m/s i gässen på Horsan. Bra tryck i 7.5 o man får nog rigga ned till eftermiddagspasset…

  • consigliere

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 12:33

    Sätter mig i bilen till Dalarö nu. Tut tut

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 12:45

    För Er som tvekar – gör inte det. Ni får en fin eftermiddag!

  • brutus

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 13:03

    Finns det förresten någon vindmätare man kan kolla realtid observationer på dalarö??
    Båtklubben borde väl ha en men kan inte påminna mig om att jag sett en sådan länk…

  • petalz

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 13:11

    Ja, under väder/observationer på den här sidan!

    @brutus 726469 wrote:

    Finns det förresten någon vindmätare man kan kolla realtid observationer på dalarö??
    Båtklubben borde väl ha en men kan inte påminna mig om att jag sett en sådan länk…

  • brutus

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 13:15

    nämen kolla… tackar! Helt missat att den fanns där 😛

  • malteaserr

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 13:53

    Hur ser det ut i dalarö? Slutade precis jobbet. Är det härlig 4.8 vind och lite sol?

  • consigliere

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 19:43

    Roddig dag minst sagt. Kom dit vid 15 och roade mig med att rigga om mellan 5.6 och 5.0 mest hela dagen. När det blåste så gjorde det bra men ibland så lade sig vinden. Lyckades göra ett hål på brädan märkte jag när jag kom hem men i övrigt var det en rätt bra dag. På slutet var det rätt många surfare på Dalarö.

  • levieux

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 20:14

    @Consigliere 726504 wrote:

    På slutet var det rätt många surfare på Dalarö.

    Hur många är “rätt många”? Ingen plats på parkeringen? Farligt på vatten?

  • consigliere

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 20:16

    hehe. Jag har bara varit där 3 gånger och i dag var det fler än någonsin vilket inte heller säger någonting. Men kanske 10-12 bilar på vändplan. Kite’arna räknade jag inte för de parkerar någon annanstans.

  • levieux

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 20:18

    Kvällssurf i Österskär med Formula i möjnande vind.
    11m2 kunde har varit 12m2 för att få lite mer tryck i grejerna men vad gör det en sådan fin kväll som vi hade i Österskär.

  • surfing_is_great

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 20:25

    Sist jag var på dalarö var tidigt i våras men tänkte ge det en chans imorgon!

    Kan man fortfarande parkera och hoppa i vid båtklubben? tycker det är lite halvdrygt att knata genom skogen och sen vadda ut 100 m i vattnet.

  • malteaserr

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 21:28

    Surfet var finemang, men jag måste bara skriva av mig vad gäller hemfärder från surfsessions. Förra året fick jag tvärnita för ett gigantiskt vildsvin. Fick byta krängningshämmare i bilen på grund av det.

    Idag var jag sist hem från Dalarö. Det hade mörknat och först höll jag på att köra in i en fartkamera för att jag glodde lite för länge på en löpande tjej med väldigt tilltalande framdel. Nåväl, brassade på hemåt och vid vägkanten rörde något sig. Trodde det var vinden som fick träden att vaja, men kanske 20 meter innan uppdagades en gigantisk älgko som stolt och obarmhärtigt trippar över gatan. Jag fick tvärnita och svänga ut i vägrenen. Kan tänka mig att det var ca 1 meter från älgens bakdel. Konstigt nog verkade hon helt lugn och tittade lite nonchalant på mig…

  • irieman

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 22:29

    Japp, Dalarö var bra idag med. Körde 6.0 och full planing i stort sett hela tiden, överriggad emellanåt. Ett gäng surfare och kiteare var det. Hoppas komma iväg imorgon med, ska försöka hinna till Torö då.

Sida 70 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.