• richardfb

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 19:55

    Bra tryck var det i Dalarö, lite för bra tryck för den franska kitearen… obehaglig krash!:shocked:

  • marangen

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 20:19

    @trimmarn 726727 wrote:

    Dalarö funkade 5.4 och 95l.

    Grymt laddat av dig idag Pedro!!!
    Skämskudde för mina sopiga mongoframåtförsök!

  • malteaserr

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 23:01

    @RichardFB 726732 wrote:

    Bra tryck var det i Dalarö, lite för bra tryck för den franska kitearen… obehaglig krash!:shocked:

    vad hände?

  • richardfb

    Medlem
    22 augusti, 2014 vid 05:17

    @malteaserr 726739 wrote:

    vad hände?

    Skrev alltihop i min blogg: http://surfindays.blogspot.se/2014/08/handelserik-afterworksurf-kiteolycka.html?m=1

    Kolla bilden också, tror att det är du i bakgrunden! 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 augusti, 2014 vid 06:50

    Kul att det var vind åt freestylarna! Inte alla dar det blåser 5.2! Det där med kitaren lät ju som en rysarna. Är det mycket incidenter mellan vindsurfare o kitare vid Dalarö? Trångt ibland?

    Fredag – kanonveckan fortsätter! Västligt kl 08.45 men det ska ju gå över på SV under dagen så det blir väl som tidigare i veckan. Snart sol ser det ut som. Flex för Er som jobbar…?

    Fram till 15.00 var ingen höjdare med underriggad 7.6. Janne bytte av mig med 8.2. 15.30 blåser det lite bättre.

  • irieman

    Medlem
    22 augusti, 2014 vid 14:24

    Någon som är på Dalarö nu, tillräckligt med vind? Eller funkar Björkvik bättre?

  • malteaserr

    Medlem
    22 augusti, 2014 vid 14:53

    @RichardFB 726740 wrote:

    Skrev alltihop i min blogg: http://surfindays.blogspot.se/2014/08/handelserik-afterworksurf-kiteolycka.html?m=1

    Kolla bilden också, tror att det är du i bakgrunden! 🙂

    Det var som tusan. Kul!

  • malteaserr

    Medlem
    22 augusti, 2014 vid 15:09

    @Herr Pelegrin 726745 wrote:

    Är det mycket incidenter mellan vindsurfare o kitare vid Dalarö? Trångt ibland?

    Jag kan bara tala för mig själv men sedan förra säsongen har jag blivit påkörd 4 gånger. Samtliga gånger av skenande nybörjare som har blicken uppe i kiten istället för på omgivningen. Oftast linorna som tjongar in i seglet. Annars är det lugnt tycker jag. Lite trångt vid det långgrunda bara.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 augusti, 2014 vid 16:22

    Ok, Ni blir väl vana av att väja för nybörjare. På hemmaplan saknar man lite “trängsel” ibland. I dag var dock Janne kurant så vi var i alla fall två som körde eftermiddagsbyar i frånlandsvind. Lite väl korta byar men det är något visst med plattvatten även om det mest bara räckte till 200-metersrepor på totalt sett en 500-meterssträcka. I byarna räckte 7.6 o 127 l och 7.0 o 145 l.

    Kvällen verkade bjuda på ok vindar. Jag antar att fler var ute…?

  • irieman

    Medlem
    22 augusti, 2014 vid 20:03

    Blev en sväng till Dalarö, körde mellan 18.00 – 20.00 ungefär, fullt tryck med 7.0 och Firemove 110 hela tiden, skulle kunna haft 6.0 emellanåt. Nice avslutning på veckan som har bjudit på inte mindre än 4 surfdagar! Det som har varit lite annorlunda är att det har varit värt att dra iväg efter jobbet och ibland inte komma surfspotet förrän vid 18-tiden och det har ändå varit fullt tryck fram till att solen gått ner. Grym vecka!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 augusti, 2014 vid 08:39

    Klockren vecka med surfing hela dagar och kvällar. Svårt att komma ihåg liknande guldläge de senaste åren. Även Torö-gänget fick ju sitt och på Dalarö verkar ju många kört dagar i sträck. Sö – fred har i alla fall funkat för åtminstone freeride (eller “fjös” som någon skrev i annan tråd).

    Lördag – Kl 10.30 har det inte kommit i gång. Lätt svaj i tallarna men inga fina mörka byar och Horsan är lika blek som för en timme sen. Proggen ändrad från SO till S mitt på dagen men styrkan borde räcka för oss fjösare.

    Kl 11.10 har det börjat mullra. Kustartilleriet dammar inte längre på med sina 10 1/2:r eller 7 1/2:r så det är nog tyvärr så att det är åskan som går. Viss vindökning dock, så snart kan det räcka. Kl 11.40 minskade vinden något i och med att ett massivt ösregn drog in. Lite vindpustar kl 14 kan vara början på något…

    Om någon funderar på att ge sig ut så kan meddelas att vinden tilltagit i södra kl 15.45. Rätt mycket sol o gissningsvis lätt 7 m/s i byarna.

    Kortrepa 16.30-18.00 med 7.6 kvm. Bra tryck i byarna men inget däremellan.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 augusti, 2014 vid 10:30

    Sö – kl 12.30 är det en juste bris på SV som håller emot molnkanten som söker sig sakta utåt. Ungefär som en dag med fin sjöbris för lättvindssegling med runt 7 m/s.

  • pete

    Medlem
    24 augusti, 2014 vid 11:05

    Hm… funderar på att testa Fituna, nog gränsfall, men SMHI säger SSV o vackert väder iallafall. Kring 7 m/s kanske, MEN hoppsan nu säger Dalarö SSV 8.9..!? A vafasen, jag satsar på Fituna för lite skön sensommarfeeling. Den som lever får se.

  • electric

    Medlem
    24 augusti, 2014 vid 11:16

    Pete, jag fick just ett SMS nu kl 13 från en som är på Fituna: nu: “Jag riggar 6.2”. Så viss chans till vind tycks det ju finnas. Jag drar själv dit om en stund.
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 augusti, 2014 vid 11:17

    Hoppas det funkar! Härifrån sett så ser det ut som Du har chans till hyfsad vind på Fituna.

    Horsan var byig. Lätt överriggad med 8.4.

    Såg att en av herrarna vid Fituna fick pers på över 22 knop på timmen! Inte många som tar det! Grattis!

Sida 73 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.