Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • electric

    Medlem
    27 augusti, 2015 vid 18:16

    Fituna em idag torsdag: Först var det iofs mycket vind men SSO (“sned frånlands”) så man fick åka/guppa långt ut för att komma dit. Men där var det hur bra som helst; körde 6.9 vilket var lite mycket ibland. Sedan kl 14-15 var det lite mindre vind men därefter var det schysst igen långt ut. Vid 16-tiden vred vinden mot syd och eftersom vinden också ökade då blev det riktigt bra; jag var själv lite överriggad ibland med 5.0 i de värsta byarna. Ca 8 pers på plats totalt.
    /Lars

    (PS: Nån hade glömt en midjeväst Mystic – ligger nere vid trappan. Den där nedhalspinnen som nån efterlyste för två veckor sedan ligger också där. DS)

  • vindsokaren

    Medlem
    27 augusti, 2015 vid 21:18

    Vi var flera Medlemmar från TWC på plats hela dan på Årsta havsbad.
    Aldrig varit med om så konstig surfdag.
    Började med korta byar men 7.5 118 funka bra i SO vinden.
    Hade 5.7 och vågis 112 ett tag o planlade men korta byar.
    Vinden vrider till S och ökar provar med 7.5 och 96lit speed. Över riggad.
    Hämtar 5.7 och 84 twin -guppar
    Regnet kommer dämpar vinden knappt vatten start.
    SV vind efter regnet blir riktigt bra tryck
    I 5.7 och 84vågis vilket var målet med dagen att få premiärköra vågisen.
    Men satan vad prylar man hade att plocka ihop i mörkret sedan.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 augusti, 2015 vid 07:04

    Vonje, vojne Vindsökarn! Jag ser Dig framför mig pulandes med all utrustning! Ne,j, gårdagen var inte helt enkel att hantera, särskilt inte om man inte ville köra för stort för att plötsligt bli överriggad. Jag valde underriggad med ett segel 5.5 och det var, sett i backspegeln, inte helt lyckat. bland blir jag negativt fascinerad av hur lång all tid med utrustning tar i anspråk.

    Fredag – Redan kl 09.00 har vinden kommit igång. Brandalssund har SV 5-9 och Nynäs V 5-8. I inre södra bör det var surfbart på väst med lite större grejer.

  • irieman

    Medlem
    28 augusti, 2015 vid 07:20

    @Herr Pelegrin 735370 wrote:

    Vonje, vojne Vindsökarn! Jag ser Dig framför mig pulandes med all utrustning! Ne,j, gårdagen var inte helt enkel att hantera, särskilt inte om man inte ville köra för stort för att plötsligt bli överriggad. Jag valde underriggad med ett segel 5.5 och det var, sett i backspegeln, inte helt lyckat. bland blir jag negativt fascinerad av hur lång all tid med utrustning tar i anspråk.

    Fredag – Redan kl 09.00 har vinden kommit igång. Brandalssund har SV 5-9 och Nynäs V 5-8. I inre södra bör det var surfbart på väst med lite större grejer.

    Tack för update! Planerar att dra iväg på eftermiddagen till Torö och hoppas att det ökar.

  • malmorama

    Medlem
    28 augusti, 2015 vid 07:27

    Jag körde Dalarö igår efterjobbet. I vattnet typ 1830 och det var fullt tryck i 5.3 med 86l bräda tills det var mörkt då problemet istället var rigga ner i mörker 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 augusti, 2015 vid 08:10

    Ja, det friskade på ordentligt i går kväll! Rätt tid att vara ute!

    Kl 10.00 gässar det lätt på Horsan på väst och ca 7 m/s.

    Var tvungen att sluta 12.30 men Horsan leverade perfekt surfing i dag. Mycket bättre än i går. Långa fina byar med fullt klös i 6.5. Timade dock två stora vågor dåligt på en slörrepa så det blev tvärstopp när brädan dök. Blir att plasta nosen i helgen. Hursomhelst – har Ni möjlighet så passa på i dag i västvinden. Runt 8 m/s i fina byar!

  • labbe

    Medlem
    28 augusti, 2015 vid 10:39

    Närlunda funkar hyffsat 5,7 & 108l. Lite av och på/L

  • linnuz

    Medlem
    28 augusti, 2015 vid 11:09

    Lånar tråden lite! Finns det någon aktiv Facebook grupp för Stockholmsområdet eller är det bäst att hålla utkik här? Som ny på att vindsurfa i Stockholmsområdet hade det varit skönt att veta vart folk tänkt köra! Så undrar om det är här man ska hålla koll och få tips på vart man bör åka?

  • dendrite

    Medlem
    28 augusti, 2015 vid 11:16

    Kroksfjärden kl 11 bjöd på fullt tryck med 6.5 och 7.1. Nu går det feta gäss och vi har riggat 5.0 och 5.2 samt 75L vågbräda för eftermiddagen, hoppas vinden räcker till!

  • labbe

    Medlem
    28 augusti, 2015 vid 11:53

    Närlunda 5,4 96l. Stundtals riktigt bra

  • pelikanen

    Medlem
    29 augusti, 2015 vid 06:24

    Jag sticker ut mot Torö om en stund, Ses vi? Har aldrig varit där på V men som de ser ut på kartan verkar de funka kanonfint.

  • rockan10

    Medlem
    29 augusti, 2015 vid 07:18

    9.18 Brevik, Åkersberga. 125/7.1. Byigt ibland överriggad.

  • irieman

    Medlem
    29 augusti, 2015 vid 10:40

    @pelikanen 735392 wrote:

    Jag sticker ut mot Torö om en stund, Ses vi? Har aldrig varit där på V men som de ser ut på kartan verkar de funka kanonfint.

    Också på väg, är ändå i närheten så jag åker dit och kollar ifall det är bra.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 augusti, 2015 vid 12:15

    Linnuz – En del info får Du i denna tråd. När Du väl lärt känna folk på spotarna så ger sig nog det där med Facebook.

  • dendrite

    Medlem
    29 augusti, 2015 vid 12:41

    Kroksfjärden – planing med 4.7-6.2 mellan kl 11 och 14. 4.7 räckte gott och väl i de kraftigaste byarna.

Sida 37 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.