Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 september, 2015 vid 11:03

    Västvrid även i södra skärgården kl 13. Blåser som tidigare.

  • tigerflash

    Medlem
    18 september, 2015 vid 12:11

    @Electric 735968 wrote:

    Tyvärr – Fituna har redan för mycket väst för att det ska vara bra. Det *går* iofs att köra (det är en pers ute nu) men jag rekommenderar att välja andra ställen eftersom västinslaget bara lär öka. Jag drar själv till Farstanäs som funkar bra ända upp till 260-270 grader.
    /Lars

    Tack för rapport. Dom jag ska köra med ska till Dalarö .men är inte det samma där om det blir för mycket väst i vinden.?? Beslutsångest… Bara Farstanäs kvar då i så fall… Det är ju kanon på sydväst .😃

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • micke_g

    Medlem
    18 september, 2015 vid 13:34

    Precis i Årsta havsbad. Ser mycket bra ut. Provar 5.6

    Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

  • pete

    Medlem
    18 september, 2015 vid 17:39

    Oj vad stora segel ni riggade – har Torö för en gångs skull fått mest vind idag? Stundtals var det överriggad 4.0 och rätt stökig Käringvik. Frampå eftermiddagen mer vsv och rejäla bamsevågor på Stenstrand (vi lär få bilder vad det lider…)

  • electric

    Medlem
    18 september, 2015 vid 18:32

    Farstanäs blev mycket bra fredag e.m! Frisk VSV vind. Vi var 4 pers där (senare 5) som körde kl 13-18 med 4.7 och uppåt. Enligt närbelägna Brandalsundmätaren så var det kl 16.40 12.6 m/s i medel och 17 m/s i byarna. Och jag tror det! Jag körde själv 5.0 och var då tidvis överriggad.
    /Lars

  • framau

    Medlem
    18 september, 2015 vid 20:00

    Årsta havsbad, vilken härlig start på helgen, ibland överriggad med min gamla 5,3 och Tiga wave (från 1988 😉

  • dendrite

    Medlem
    18 september, 2015 vid 20:01

    Även Brevik var väldigt bra idag. Mycket folk som körde allt från 4.2 till 5.5 (kanske ännu större?). Jag körde 4.7 hela dagen och det var perfekt i byarna men blev lite guppande där emellan.

  • larubia

    Medlem
    19 september, 2015 vid 00:11

    Torö var grymt idag!!! Kom vid 15 det verkar varit mycket folk hela dagen… Körde överriggad på 4.0 tom 18,30 då det droppade det lite..

  • sundheden

    Medlem
    19 september, 2015 vid 09:38

    Brevik igår för mig också.
    Kom ut på vattnet kvart i fem med 5.3 som var klart överriggad i byarna.
    Hade många bra repor innan det sakta började mojna med större skillnad mellan luckor och byar.

    Hade det bara vart ljust längre hade jag riggat större.

    Som mest var det väl 6-7 surfare och två kiteare på plats. 🙂

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • tigerflash

    Medlem
    19 september, 2015 vid 09:39

    Någon som ska ut idag???😃/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 september, 2015 vid 10:56

    Lördag – Strax före kl 13.00 kom en vindökning på V i södra. Svårt att avgöra vindstyrkan just nu men säkert surfbart med lite större grejer!

  • tigerflash

    Medlem
    19 september, 2015 vid 11:39

    Drar till Farstanäs nu.. Får se om viva talar sanning för en gångs skull.!!😃😃

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 september, 2015 vid 14:24

    Om nu någon skulle missat det dog vinden på eftermiddagen. Lite synd på bra drag i 6.7 nästan hela vägen över Horsan men sedan blev det punka när molnen kom.

  • lukas111

    Medlem
    19 september, 2015 vid 15:04

    Vart går man i vid farstanäs om det blåser vsv?
    Campingen?

  • electric

    Medlem
    19 september, 2015 vid 16:41

    @lukas111 736014 wrote:

    Vart går man i vid farstanäs om det blåser vsv?
    Campingen?

    Vi går alltid i vid surfklubbens strand, dvs lilla viken längst ut med sydläge mot stora Järnafjärden. För att komma dit kör man genom campingen (medlemskap i Södertälje Windsurfing Club behövs för nyckel till bommen. Kolla http://www.telgesurf.se ). Är det mycket väst kan man iofs få guppa en bit för att komma ut till vinden men det får man ta.
    /Lars

Sida 45 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.