Stockholm 2015

This topic has 960 svar, 93 deltagare, and was last updated 4 years, 2 months sedan by  sailortrash.

• Författare
     John 
    Deltagare

Blåser bra vid Brevik vi är 2 st här! Feta gäss över hela fjärden. Om nån mer kommer hit får den gärna ta med två gafflar så vi kan käka våra matlådor 🙂

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Västvrid även i södra skärgården kl 13. Blåser som tidigare.

Tigerflash 
    Deltagare

@Electric 735968 wrote:

Tyvärr – Fituna har redan för mycket väst för att det ska vara bra. Det *går* iofs att köra (det är en pers ute nu) men jag rekommenderar att välja andra ställen eftersom västinslaget bara lär öka. Jag drar själv till Farstanäs som funkar bra ända upp till 260-270 grader.
    /Lars

Tack för rapport. Dom jag ska köra med ska till Dalarö .men är inte det samma där om det blir för mycket väst i vinden.?? Beslutsångest… Bara Farstanäs kvar då i så fall… Det är ju kanon på sydväst .😃

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Micke_G 
    Deltagare

Precis i Årsta havsbad. Ser mycket bra ut. Provar 5.6

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

pete 
    Deltagare

Oj vad stora segel ni riggade – har Torö för en gångs skull fått mest vind idag? Stundtals var det överriggad 4.0 och rätt stökig Käringvik. Frampå eftermiddagen mer vsv och rejäla bamsevågor på Stenstrand (vi lär få bilder vad det lider…)

/Peter

Electric 
    Deltagare

Farstanäs blev mycket bra fredag e.m! Frisk VSV vind. Vi var 4 pers där (senare 5) som körde kl 13-18 med 4.7 och uppåt. Enligt närbelägna Brandalsundmätaren så var det kl 16.40 12.6 m/s i medel och 17 m/s i byarna. Och jag tror det! Jag körde själv 5.0 och var då tidvis överriggad.
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

framau 
    Medlem

Årsta havsbad, vilken härlig start på helgen, ibland överriggad med min gamla 5,3 och Tiga wave (från 1988 😉

John 
    Deltagare

Även Brevik var väldigt bra idag. Mycket folk som körde allt från 4.2 till 5.5 (kanske ännu större?). Jag körde 4.7 hela dagen och det var perfekt i byarna men blev lite guppande där emellan.

LaRubia 
    Deltagare

Torö var grymt idag!!! Kom vid 15 det verkar varit mycket folk hela dagen… Körde överriggad på 4.0 tom 18,30 då det droppade det lite..

Sundheden 
    Deltagare

Brevik igår för mig också.
    Kom ut på vattnet kvart i fem med 5.3 som var klart överriggad i byarna.
    Hade många bra repor innan det sakta började mojna med större skillnad mellan luckor och byar.

Hade det bara vart ljust längre hade jag riggat större.

Som mest var det väl 6-7 surfare och två kiteare på plats. 🙂

Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

Tigerflash 
    Deltagare

Någon som ska ut idag???😃/ Erik

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Lördag – Strax före kl 13.00 kom en vindökning på V i södra. Svårt att avgöra vindstyrkan just nu men säkert surfbart med lite större grejer!

Tigerflash 
    Deltagare

Drar till Farstanäs nu.. Får se om viva talar sanning för en gångs skull.!!😃😃

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Om nu någon skulle missat det dog vinden på eftermiddagen. Lite synd på bra drag i 6.7 nästan hela vägen över Horsan men sedan blev det punka när molnen kom.

lukas111 
    Deltagare

Vart går man i vid farstanäs om det blåser vsv?
    Campingen?

Visar 15 inlägg - 661 till 675 (av 961 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account