Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • dendrite

    Medlem
    19 december, 2015 vid 22:29

    Det blir nog Brevik. Ska blåsa mer där enligt windguru hehe.

  • staffomania

    Medlem
    19 december, 2015 vid 22:46

    @Sundheden 737619 wrote:

    Någon som ska till Brevik?

    Är sugen på Dalarö för vinden är mycket stadigare och många trevliga surfare men Breviks fina riggytor och närhet lockar. 😊

    Inviger min Mystic Vulcan imorrn. 👍

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

    Du bytte dräkt alltså. Tänk bara på att du inte kommer vara torr under dräkten så ta med ombyte. Har kommit fram till att den inte läcker utan att det troligen är svett.

  • sundheden

    Medlem
    19 december, 2015 vid 22:52

    Ja det fick bli det. Mystic Force gjorde inte jobbet för mig. Så hellre svettig och varm än blöt och frusen. 😊👍

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • staffomania

    Medlem
    19 december, 2015 vid 22:55

    Prognosen blir vekare och vekare. Tänker slänga ner 9.2 och lättvindsbrädan.

    @Sundheden 737624 wrote:

    Ja det fick bli det. Mystic Force gjorde inte jobbet för mig. Så hellre svettig och varm än blöt och frusen. 😊👍

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

    Grym skön dräkt hur som helst. För mig är den smidigare än en våtdräkt (även om den är tyngre).

  • tigerflash

    Medlem
    20 december, 2015 vid 07:55

    Vi är fyra som åker till Dalarö om 10 min. Är nog där vid tio… Proggen verkar har blivit bättre sen igår . Återstår att se,..👍👍/Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • sundheden

    Medlem
    20 december, 2015 vid 08:39

    På väg mot Brevik.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • dendrite

    Medlem
    20 december, 2015 vid 18:40

    Blev en rätt bra dag i Brevik ändå! En del planing, lite sol och rätt varmt i luften (11.5 grader).

  • surfing_is_great

    Medlem
    20 december, 2015 vid 19:59

    Lite OT kanske, Ni som kör Mystic Vulcan vad har ni under dräkten lite kallare dar?

  • staffomania

    Medlem
    20 december, 2015 vid 20:23

    En jäkla massa folk på Dalarö för att vara i december, vändplanen full och en del som körde från badet också. Måste vara rekord. Bytte rätt snabbt upp mig till 9,2 men lättviktarna planade med segel runt 7.

    @surfing_is_great 737638 wrote:

    Lite OT kanske, Ni som kör Mystic Vulcan vad har ni under dräkten lite kallare dar?

    Jag kör med två tunna Meniorull-tröjor och meniorulls-långkalsonger. Blir varmt när man kör men står man länge på stranden och hänger märkte jag att det blev kallt.

  • kaolle

    Medlem
    21 december, 2015 vid 10:20

    Jag missade tyvärr bästa vinden igår men det vara en skön eftermiddag trotsallt, fin himmel blev det också innan mörkret kom.

  • sundheden

    Medlem
    21 december, 2015 vid 15:11

    Är inte nöjd med mitt surf igår. Byigt som fan och måste trimmat allt fel med riggen med ganska påtaglig kramp rätt fort till följd av allt slit.
    Hann bara två vändor innan vinden avtog rejält som verkade ske när solen tittade fram.

    Har vi någon bra trim-tråd med råd här på forumet?
    Tyckte seglet ville trycka in mot mig på mastsidan medan det kändes svårt att skota in när det blev starka byar. Tycker jag hade samma inställningar ungefär som sist jag använde 6-nollan.

    På tal om Mystic Vulcan… Mycket nöjd att kunna hålla värmen utan problem, just nu har jag ett enkelt polyester underställ och på benen även microfleece.

    Som staffomania nämnt tidigare så verkade det som den läckte in vatten men det gör den definitivt inte utan det är svett. Jag var inte alls för varm men i och med att dräkten håller helt tätt så kommer inte avdunstande vatten/svett någonstans utan stannar i understället.

    Nåväl… hoppas på revansch på juldagen… om Windguru inte luras igen. =)

  • surfing_is_great

    Medlem
    21 december, 2015 vid 19:54

    Härligt, tänkte inviga min i julhelgen!

    Ang riggningen så kan jag ibland så samma problem, drar lite i uthalet så brukar de fixa sig men de kan säkert skilja sig från olika segel och typer!

  • dendrite

    Medlem
    22 december, 2015 vid 14:22

    Juldagen ser bra ut, då blir det helt klart surf. Jag tänker att det kanske går imorgon efter lunch också? Det verkar öka lite mellan 13-16 om man ska lita på Windguru.

  • goretex

    Medlem
    22 december, 2015 vid 21:16

    Vart kör man på västlig vind söder om Sthlm?
    Jag kikar på Spotguide och då ska man visst till Farstanäs fast då måste man vara medlem i den klubben.

    Jag kommer nämligen spendera julafton i Haninge och sova över där… I annat fall blir det en lite längre resa till Brevik/Åkersberga.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 december, 2015 vid 15:23

    Kolla gärna Årsta Havsbad på kartan om Du ändå är i Haninge!

Sida 62 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.