Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • electric

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 12:22

    Jag och en till är på Farstanäs ca kl 15. Verkar rätt bra där nu iaf betr riktning och vindstyrka..
    /Lars

  • dendrite

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 12:34

    Vi blir tre som åker till Brevik. Är där ca kl 16.

  • mrquality

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 14:06

    Hoppas kunna vindsurfa sent ikväll på närlunda…håll tummarna 😊

  • mrquality

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 14:08

    @LeVieux 744095 wrote:

    Hoppas vara vid Närlundabadet vid 15:00

    Skicka gärna rapport. Tack!

  • sundheden

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 14:44

    Det blåser på riktigt bra i Brevik just nu. Kunde nog klarat mig med 6.5 men hade redan 8.6 klar när det ökade så det får blir det 😄
    df702ae9097ddca372ce93e0c50c430b.jpg

    / Stefan via Tapatalk-appen.

  • tigerflash

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 16:21

    Har följt em på viva och Farstanäs måste varit grymt bra idag om viva stämmer. Morgondagen ser ju oförskämt bra ut på i alla fall två olika appar gällande fituna. Och sol och varmt dessutom. Och det bästa är att man inte jobbar… om allt håller så blir vi i alla fall två som åker dit kring lunch. 😃😃👍👍/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • gustav1980

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 18:26

    Räknade till 12 segel på vattnet utanför Fågelöudde idag, västvindar som både varierade i styrka och riktning. Men skoj var det. riktigt skoj!
    Fituna imorgon säger ni…är prognosen så pass säker att man ska planera en utflykt från stan?

  • electric

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 19:28

    Ja, Farstanäs var bra idag (måndag e.m. 15-18). Vi två som var där körde 6.9 och 7.5, där det senare kanske var lite mycket ibland när de riktiga byarna kom.

    Betr Fituna i morgon (tisdag) så ser det väl rätt lovande ut. Troligen kommer den inte alltför starka sydvinden på f.m. bidra till att sjöbrisen kommer igång – och när den väl är igång kan den mycket väl hålla emot den annalkande ökande SO-vinden fram tills dess att sjöbrisen ändå i vanlig ordning börjar avta vid 17-18-tiden. (Men hur det blir vet vi bättre om på f.m. vid 11-tiden. Om Landsort då riktat sig på sydlig vind ca 4 m/s så kan det tyda på sjöbris (som sedan gradvis ökar med tid och latitud)).

    Och på onsdag-torsdag kan det ju bli Skanssundet om proggen håller.

    /Lars

  • jiveman

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 06:43

    @Tigerflash 744104 wrote:

    Har följt em på viva och Farstanäs måste varit grymt bra idag om viva stämmer. Morgondagen ser ju oförskämt bra ut på i alla fall två olika appar gällande fituna. Och sol och varmt dessutom. Och det bästa är att man inte jobbar… om allt håller så blir vi i alla fall två som åker dit kring lunch. 😃😃👍👍/ Erik

    Jag åker också till Fituna idag. Det blir hur som helst sol😃.
    /Claes.

    Jag åker också till Fituna idag kring eftermiddagen. Det blir hur som helst sol😀.
    /Claes

  • pete

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 07:44

    Fituna blir det! Intressant att SMHI säger som mest 5(11) m/s för Fituna idag men bara 4(8) för Dalarö. Proggar de in sjöbrisen månntro?
    Ses! /Peter

  • tigerflash

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 08:27

    @pete 744112 wrote:

    Fituna blir det! Intressant att SMHI säger som mest 5(11) m/s för Fituna idag men bara 4(8) för Dalarö. Proggar de in sjöbrisen månntro?
    Ses! /Peter

    Sjöbrisen proggar aldrig mig veterligen . Dock ligger landsort på 5-6 syd nu. Som Lars skrev tidigare igår så kanske Kanske är det upplagt för en klassisk fitunadag…. men det står i stjärnorna än så länge . Vi blir 4-6 pers som kommer till fituna kring lunch. Inkl “jiveman”/ /Erik 😃😃

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • electric

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 08:51

    Alla prognoser baseras på erfarenheter. Vad gäller de egna prognoserna (mina t ex) så baseras de på vad jag upplevt tidigare/”har lärt mig”. Vad gäller SMHIs prognoser så baseras de på en enorm erfarenhetsbank, så även betr Fituna. Det är alltså inte sjöbrisen i sig som prognostiseras, utan tidigare mätningar vid liknande situationer visar vad som bör ske framgent. (Faktum är att jag också på senare tid upplevt bättre hänsynstagande till de lokala förhållanden vid Fituna än tidigare).
    /Lars

  • pete

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 09:07

    Jag minns att Lage Larsson sa att hur man än prognosticerar sjövädret så blir man ändå slagen på fingrarna av de gamla skärgårdsgubbarna – som t ex Electric o Herr_Pelegrin! 😀

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 11:01

    NATIONALADAGEN – Framåt kl 13 är sjöbrisen igång i södra men inte vid Fituna (enl. mätaren) men det borde väl komma igång där också, eftersom molnen håller sig inöver land och inte taggar ut på Horsan.

  • bjornen

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 11:51

    @Herr Pelegrin 744119 wrote:

    NATIONALADAGEN – Framåt kl 13 är sjöbrisen igång i södra men inte vid Fituna (enl. mätaren) men det borde väl komma igång där också, eftersom molnen håller sig inöver land och inte taggar ut på Horsan.

    Var hittar du en fungerande länk till mätaren? Går jag in på södertörn surf så ser jag inga värden?

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

Sida 19 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.