Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • surfing_is_great

    Medlem
    30 juni, 2017 vid 16:10

    Gålö va kul idag, körde 5.0 och 85l hela dan!

    Bra tryck i regnet oxå

  • alltidxx

    Medlem
    30 juni, 2017 vid 16:12

    @surfing_is_great 744506 wrote:

    Gålö va kul idag, körde 5.0 och 85l hela dan!

    Bra tryck i regnet oxå

    När åkte du? Hur är det nu?

  • big_jeppe

    Medlem
    1 juli, 2017 vid 08:57

    Är det någon som är vid Gålö eller Trinntorp idag som kan rapportera? Tänkte att det kanske fanns potential för lite lättvind och stora prylar idag. Men jag började tveka lite när jag gick ut, Jag bor nära inloppet mot gamla stan och slussen (typ saltsjökvarn/kvarnholmen). Utanför mig fläktar det lite, men det går inte gäss på vattnet.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 juli, 2017 vid 10:43

    Lördag – Som Ni säkert redan noterat måste man hitta ett riktigt bra blåshål på NO för att kunna köra. I inre södra räcker det inte. Ca 3-5 m/s på NO men här och var på andra ställen drar det ju på.

  • tigerflash

    Medlem
    2 juli, 2017 vid 21:23

    Då man börjar sin semester i morgon så hade jag tänkt att köra närlunda från 11:30 tiden. Hoppas jag inte bli ensam.😃👍👍/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • jiveman

    Medlem
    3 juli, 2017 vid 08:07

    @Tigerflash 744530 wrote:

    Då man börjar sin semester i morgon så hade jag tänkt att köra närlunda från 11:30 tiden. Hoppas jag inte bli ensam.😃👍👍/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Ja varför inte.
    Jag kommer också till Närlunda kring 11,30.

    /Claes

  • tigerflash

    Medlem
    3 juli, 2017 vid 09:31

    5-8 just nu på närlunda. Riggar 6,6 och väntar in den ökning som snart hoppas komma.😃/Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 juli, 2017 vid 09:58

    Måndag – OK på väst i södra! Av o på men när det är på funkar 6.5! Mer drag på vattnet än i Stockholmstråden(!). Hursomhelst klev vi på igen med 6.5 och 7.0 och lyckades tima den fina vinden före störtskuren, sedan lade det sig efter regnet men kom tillbaka med några riktigt bra körare. Vinden låg mellan V och NV.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juli, 2017 vid 13:35

    Onsdag – Det kommer lite puffar på V. Har man tur så…!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juli, 2017 vid 16:13

    Onsdagen var också rätt ok för gubbarna på Horsan på V-NV. Blev väl en och annan 1.000-metersrepa för Janne och mig. Med lite större brädor går det att har kul även om vinden inte ligger på hela tiden. När det väl tutar på dessa dagar så har det räckt med förhållandevis små segel. Ganska meningslöst att harva runt med 8.5 om man ändå inte planar när det lagt sig.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 juli, 2017 vid 11:13

    Torsdag – Trots ökenvarning i Stockholmstråden får jag väl göra ett förnyat försök att få någon som helst liten reaktion(!!!). För dagen innebär det att kl 11.00 ser det bra ut på V i södra. Det är lite jämnare tryck än vad det varit dagarna som gick, soligt och rätt svalt. Borde vara klockrent för de som vill ge sig ut.

  • steffo

    Medlem
    6 juli, 2017 vid 12:45

    Ser tunt ut vad jag kan se men har du någon annan info?

    Attachment Image
  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 juli, 2017 vid 12:52

    Kl 12.50 har det tyvärr lagt sig. Synd på jämn fin vind. Svårt att säga men det är ju så fint väder och soligt så västvinden kanske få lite motdrag från havet. Det är dock fortfarande västligt men som sagt inget mycket att hänga i julgranen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 juli, 2017 vid 15:57

    To em ser ok ut. Efter 16 blir det läge att kliva på.

  • pete

    Medlem
    6 juli, 2017 vid 16:49

    Kliv på bara Herr P! 🙂

    Jag vågar mig på att testa ett inlägg i nya Surfzone – men jag känner mig lite vilsen… förr kunde man lätt se vilka trådar som hade nya olästa inlägg – nu kan jag inte det och jag kan inte heller gå direkt till första olästa inlägget. Ska det vara så eller är det jag som är lika konservativt trög som vanligt? :-/ Men det där med grupper o vänner kanske kan vara något för oss FB-skeptiker. Man kanske skulle ha en liten FAQ-avdelning?

    För Fituna imorrn säger SMHI syd 4-5 men 10-11 i byar hela eftermiddagen – kan vara läge att dra dit för lite soft sommarsegling om proggen står sig 🙂

Sida 29 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.