Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • evert

    Medlem
    12 september, 2017 vid 23:46

    Ser ut att bli hårdare vindar på
    Dalarö imorgon, onsdag, jämfört med
    Fituna. Vad tror ni, hugget som stucket eller är Dalarö att föredra?

  • smurfolle

    Medlem
    13 september, 2017 vid 08:06

    Jag är ny i stan och tänkte kolla vad ni säger om Torö idag? 8m/s SSV från 15.00 enligt Findwind. Funkar Torö Örudden även med större grejer?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 september, 2017 vid 09:23

    Onsdag – Kl 09.30 ingen vind i södra.

    Evert – Proggarna dessa dagar har ju ett relativt brett spann, typ 6-12. Utifrån vad jag hört här och via FB så vinden legat i ett högre spann vid Fituna, jämfört med södra Muskö där havet ligger på frånsett ett band med några öar långt ut. När man bara planar ok i byarna så hänger ju mycket på hur utdragna de är och självfallet vindstyrkan i dem. Fituna har gång på gång visat sig prestera just det som åkarna vill ha. Om proggen håller i dag så verkar ju förutsättningarna för Fituna vara perfekta.

    • Detta svar ändrades 6 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • evert

    Medlem
    13 september, 2017 vid 10:31

    Ok, tack Herr Pelegrin!

    Då drar jag till fituna på em, om inga rapporter om att vinden uteblir inkommer! 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 september, 2017 vid 10:53

    Onsdagsförmiddagen är till skillnad från måndag och tisdag genom-mulen. kl 10.45 har dock vinden kommit igång i södra, vilket skulle kunna tyda på att proggen kan slå in och att det kan funka mitt på dagen och framåt…

    11.30 har vinden vridit till SV i södra men proggen säger fortfarande S 5-11.

    • Detta svar ändrades 6 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 6 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • tbsurf

    Medlem
    13 september, 2017 vid 12:40

    Stora grejjer på fituna än så länge men det ser helt klart lovande ut

  • smurfolle

    Medlem
    13 september, 2017 vid 12:46

    Har jag förstått det rätt att man behöver nyckel till en bom för att ta sig fram till Fituna? Jag är annars intresserad av att testa Torö örudden västra idag om det är nån annan som är på.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 september, 2017 vid 12:49

    Det gässar i södra o solen skiner! Ser minst lika bra ut som igår. Gissar att 6.5-7.5 är lagom.

  • tbsurf

    Medlem
    13 september, 2017 vid 13:31

    Håkan ute med 5,7 och jag med 6,8

  • labbe

    Medlem
    13 september, 2017 vid 13:42

    Tack för rapport! får se om jag hinner ner idag, växellådan på surfbussen bråkade igår när jag skulle hem från fituna, fick bara i 3an 4an och 5an, kopplingen fick jobba en del på hemvägen 😉 den står på verkstaden nu, kanske slänger in lite prylar i vanliga bilen och kommer ner lite senare.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 september, 2017 vid 14:55

    Från att det gick rejäla gäss ute på Mysingen så dog det mesta när det kom moln! Strax före 15 har det inte kommit igång i södra. Fituna har kanske tryck fortfarande?
    En halvtimme senare gässar det igen!

    • Detta svar ändrades 6 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 6 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • electric

    Medlem
    13 september, 2017 vid 15:26

    Fituna är bra nu. Riggar 6.0
    /Lars

  • electric

    Medlem
    13 september, 2017 vid 16:28

    Fituna var bra en stund men har nu minskat. Ska rigga om till 6.9 men tveksamt om ens det räcker.
    /Lars

  • electric

    Medlem
    13 september, 2017 vid 19:39

    Nej, det räckte inte heller med 6.9. Jag och de andra som var där (3 pers) fick visserligen några enstaka planingar, men det gjorde knappast resan till Fituna värd. Man skulle förstås varit där tidigare men prognosen var ju ökande mot sena e.m. Men man får väl vara nöjd med det lilla som gavs. Och vara tacksam över att man fick ta del av de två föregående dagarnas suveräna förhållanden.
    /Lars

    • Detta svar ändrades 6 år, 7 månader sedan av  electric.
  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 september, 2017 vid 20:19

    Det spelade nog ingen roll var man körde. Proggen höll inte alls. I södra var det långa perioder med bara 5 m/s men man får vara nöjd med gårdagens fina vind!

Sida 48 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.