Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stoketråden!

  • hakuna

    Medlem
    23 augusti, 2017 vid 08:02

    Mavic Pro

  • robin

    Medlem
    23 augusti, 2017 vid 10:15

    Att få sin film på förstasidan kräver ju nästan sin egen stoketråd!

  • fredrik_palm

    Medlem
    23 augusti, 2017 vid 17:09

    @xhib Det är en DJI Mavic Pro.

    Tillverkaren säger att man inte bör flyga i mer än 10m/s, vi flög i 14m/s med 17m/s i byarna och det gick bra men bara i sportläge (max hastighet 65-70km/h) annars driftade drönaren iväg med vinden. I sportläget kan man inte använda några avancerade funktioner för att följa efter automatiskt så det blev till att flyga “manuellt” vilket också kan ses på lite skakiga bilder ibland. Vi gör en uppföljare inom kort 😉

    Mvh drönarpiloten.

    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  fredrik_palm.
  • hakuna

    Medlem
    25 augusti, 2017 vid 18:03

    Jag har en gammal kompis som surfade mycket på 80-talet och för två år sedan började om med sina gamla grejor. Nu har han uppgraderat allt, har köpt och fått saker från detta årtusendet.
    Idag så åkte han med till Läjet och körde vågor för första gången i sitt liv.
    Så här skriver han:
    “Oj, idag har jag lekt med vågor, fast mest de som lekt med mig, vi är väl helt enkelt nyfikna på varann, de var ganska snälla, och då och då hoppa jag i och lärde känna dem in situ! Ibland red jag dem, och när farten gick upp var det som i en skidbacke med hopp här och där. Sälen borde införa skidbackar där underlaget rör sig i vågor, undrar om turisterna skulle gilla det! Himla tur underlaget är mjukt i alla fall. Brädan var skön, premiär på den, känndes lite som vattenskidor, rörligt. Vinden var lagom, men vågor verkar kul, i alla fall när man rider dem, från bägge håll! 👅
    Kan ju tilägga också att kroppen nog undrar lite vad som står på, är vi redan hos sankte per, nej, säger jag, vi lär känna vågor in situ, jaha bara så…. men det går väl över!
    Måste passa på att tacka er allihop, särskilt Niclas, för vad surfupplevelserna ger. Idag va jag med om en pojkdröm!”

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  hakuna.
  • raggarn

    Medlem
    27 augusti, 2017 vid 16:59

    Stttttooooooooooooooookkkkkeeeeeeeee……..!!!!!!!
    hemma igen efter 2veckor på Karpathos…….behöver jag säga mera…??
    B-) B-) B-)

  • hakuna

    Medlem
    27 augusti, 2017 vid 17:01

    Ja! Bring it med bilder och skrönor!

  • raggarn

    Medlem
    27 augusti, 2017 vid 18:12

    Ja…ok…kommer lite…..efterhand…
    men fråga 1 måste ju bli = blåser det på Karpathos..??

    svar ?

    Attachment Image
  • malibu

    Medlem
    28 augusti, 2017 vid 09:23

    Jag såg din Polare Hakuna! Han verkade ha kul! Och jag blir lika glad varje gång det inte är jag som ligger längst in och brottas med vågorna 🙂

    Var riktigt kul dag! Bra tryck och stora vågor! Och jag fick köra min nya lilla vågis och det gick hur bra som helst (typ)!

  • hakuna

    Medlem
    12 oktober, 2017 vid 20:20

    Fångade en av Läjets stora vågor. Gubb-hög eller tom logo! Red den en bra bit in.
    Fick även en random sideshore knähög våg längst upp i viken som jag fick till en fin frontside läpp-träff. Och solen sken. Sådant som man gör att man överlever vintern!

  • spinl

    Medlem
    13 oktober, 2017 vid 07:39

    Instämmer på det hakuna!

    Blåste på minst sagt bra i läjet igår, var överrriggad till tusen med 3.7an i solnedgången. Brukar klara mig bättre än dom flesta tack vare lite fler kg innanför dräkten men det hjälpte inte långt.

    Grymmt kul med nära sideshore längst norr i viken (även om vågorna var små). Inte direkt några problem att hålla farten uppe i bottensvängen i byarna 😀

  • robin

    Medlem
    29 oktober, 2017 vid 21:29

    Äntligen har jag fått köra vågor igen! Första gången sedan mitten av april! Och vilken premiär jag fick! Solsken, perfekt sidvind i apelviken, till och med lite cross off, byigt som fasen och helt fantastiskt! Några klagade över att det var byigt och det var det absolut, en sådan där dag när det fanns både 3.7 och 5.3 på vattnet samtidigt, men vinkeln! Vinkeln!! Så jäkla skoj! Och det visade sig att en vanlig luva funkar om man har råkat ta 5/3:an i stället för dräkten med huva. Helt ok värme i en genomblöt mössa.

  • malibu

    Medlem
    9 december, 2017 vid 21:25

    Vilken jävla vecka!! 4 dagar på vattnet och har nog använt alla segel och brädor jag har! Helt slut nu efter några timmar i viken!

    Stoked!!

  • malibu

    Medlem
    29 augusti, 2018 vid 16:27

    Plötsligt händer det! Det klickade när jag tog en våg. Bottensväng, toppsväng, tryck runt och åk med! Så jälva gött det var. Och sen var det som att det lossnade helt.

    Nu ska jag bara testa när det blåser lite mer och vågorna är lite större, men sjukt kul att äntligen få till det!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stoketråden!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.