• Sura fruar

    Publicerad av gnaraloo-station på 13 september, 2011 vid 19:38

    Är det någon mer som märkt att frun kan bli lite sur om det blir för mycket surf för länge?

    Sen har dom ingen förståelse för surfprylar eller vinden.

    “Ja men det räcker väl med dom segel du har”. Nån fler än jag som hört sin fru tjata om detta?

    “Men du kan ju surfa i morgon istället”. Ens fru tror att det blåser varje dag så det är bara att sticka ut närsomhelst. Som när hon går på gymet.

    “Ja men det blåser ju nu”. Frun tycker att det blåser jättemycket när några grässtrån svajar lite hemma på gräsmattan.

    Några fler erfarenheter?

    / Martin

    svennebanan svarade 12 år, 7 månader sedan 42 Medlemmar · 81 Svar
  • 81 Svar
  • jofogel

    Medlem
    13 september, 2011 vid 19:56

    Nej det där låter inte alls bekant. Min fru är alltid förstående och lyhörd för mina behov.

  • andersbq

    Medlem
    13 september, 2011 vid 20:26

    skild dig det kan ju aldrig att fungera i längden
    http://www.skilsmassa.eu/

  • nicklasw

    Medlem
    13 september, 2011 vid 21:51
    andersbq;669721 wrote:
    skild dig det kan ju aldrig att fungera i längden
    http://www.skilsmassa.eu/

    Men förtusan det är ju onödigt att skilja sig för en sådan liten grej, Såklart fruarna tycker att det är onödigt att åka till havet bara för att vindsurfa om de inte har fått chansen att känna hur det är. Ta med henne på en tur och lär henne så kommer du se att hon kommer få andra åsikter.

    Å andra sidan hur skoj är vindsurfing om man kan åka varje dag och inget som hindrar en. Man ska ju känna sig fri när man väl får tillgängligheten att åka iväg 🙂

  • stenevinge

    Medlem
    13 september, 2011 vid 23:47

    Jag känner igen ditt problem dock är jag gift med en man och där finns ingen
    Förståelse heller! Att behöva förbereda ett köp av en bräda då den gamle börjar
    Bli för stor volymmässigt visar sig vara jädrigt jobbigt, så också med segel!
    Kämpa på , skilj dig inte.
    Surfing är en livsstil som andra människor inte vet något om
    Be strong;-)
    Christian

  • eusebio

    Medlem
    14 september, 2011 vid 04:38

    Det bästa tycker jag är att de inte kan förstå att storleken HAR betydelse. Att det finns ett samband mellan kvadratmeter och vindhastighet. Eller så vill de inte förstå.:grin:

    Annars är en favorit när de med en starkt nedlåtande ton säger: “Jaså, blåser det på fel håll”.
    Ingen som helst förståelse att man vid 35-40knops frånlandsvind väljer att inte riskera hamna hos det pölseätande folket.

    Känns som man har lite att jobba med.

  • mikaelrexander

    Medlem
    14 september, 2011 vid 06:33

    Den bästa kommentaren som jag hört från en polares tjej som tittade på väder rapporten 10m/s och 15 i byarna.
    Hennes fråga var varför blåser det mer i samhället?

  • stinger

    Medlem
    14 september, 2011 vid 06:55

    “Hennes fråga var varför blåser det mer i samhället? ” 😀

    Vad gäller ursprungsfrågan har det funkat med utbildning, men det kan ta ett tag att förklara hur saker och ting gällande vindar, brädor, segel hänger ihop. Sen underlättar det såklart att jag har stöttat henne med det bästa hon vet (i min frus fall är det hundar)

  • rasmus_w

    Medlem
    14 september, 2011 vid 07:06

    Byt fru!

  • jibe

    Medlem
    14 september, 2011 vid 07:41

    Att leva med en partner som inte kan/vill visa glädje/förståelse för det man själv brinner för har tyvärr aldrig visat sig vara ett vinnande koncept!

    Prova Nicklasw’s förslag, fungerar det inte kan det bli svårt. Glöm ej bort att din surfpassion aldrig går att trolla bort.

    /TT

  • swe-496

    Medlem
    14 september, 2011 vid 08:10

    Konstigt att de tycker att storleken har betydelse ibland;)….

  • jr555se

    Medlem
    14 september, 2011 vid 08:13

    min fru är nog ganska förstående trots allt.Kanske för att det visat sig tt jag blir grinig och allmänt disträ om jag inte får surfa..
    men visst är det svårt att förstå för den oinvigde att förstå vilka vindar som är bra och allt det där.
    sen att man faktiskt släpps iväg när det är ngra dagar kvar tills ett barn ska födas just för att det för en gångs skull blåser lite mer. är guld värt. en idiotchansning såklart..

    jag tror inte skilsmässa är svaret. det måste finnas en ömsesidig respekt(lyssna på varandra) och försök till förståelse från båda sidor. Diskutera innan vad som gäller och göra klart vilka regler man ska hålla sig till.
    (hur länge borta, hur ofta är ok etc)

    Lycka till!

  • Aquario

    Medlem
    14 september, 2011 vid 08:16

    Förklara för frugan att det måste väl vara bättre med en sportig atletisk man som håller både kropp och själ i form med Windsurfing, än en fotbollsintresserad soffpotatis som bara sitter framför dumburken, dricker öl och skriker.

  • swe-496

    Medlem
    14 september, 2011 vid 08:35

    Som min kära sambo som sa till mig att åka på tävling när min första dotter skulle komma till världen. Fick flyga hem på Söndagen från Öland för att komma hem till en underbar sambo med kraftiga värkar. Hon hade redan åkt in till Huddinge sjukhus, så jag mötte upp henne där. Några timmar senare kom dottern..

    Hon börjar förstå min passion för vindsurfing och att jag vill tävla också..

  • badjanne

    Medlem
    14 september, 2011 vid 08:39

    Jag har nog världens bästa fru. Hon planerar alla våra utlandsresor med förutsättning att det finns surfmöjligheter.
    Just nu bor vi i Holland på en campingplats på ett kanonställe med 20 meter till vattnet. Här stannar vi fem veckor sen måste vi hem och klippa gräset. Våra presenter handlar alltid om surfgrejor. Hon gillar speedsurfing och är världens snabbaste 70 åring.

  • tsss

    Medlem
    14 september, 2011 vid 09:26
    bytelightning;669767 wrote:
    Förklara för frugan att det måste väl vara bättre med en sportig atletisk man som håller både kropp och själ i form med Windsurfing, än en fotbollsintresserad soffpotatis som bara sitter framför dumburken, dricker öl och skriker.

    Konstigt nog så när jag körde sånt argument en gång i tiden, så bemöttes jag med att det faktiskt inte bara fanns två alternativ här i livet, utan en massa andra oxå

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.