Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa i Jönköping

  • stinger

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 16:25

    Räkna med några billaster våghungriga Linsurfare när det är läge 😀

  • judo-freddan

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 17:28

    @Carrera 529977 wrote:

    Undrade också när du skulle dyka upp här i diskutionen!

    Attans avslöjad hoppas det inte blir FÖR trångt på vattnet nästa gång nu då …asg 😉

    Likt en fästing hänger jag där någonstans längst i utkanten av internet där du inte ser mig. När du går förbi så…:grin:

    Njaa, jag tyckte nog att du slirade lite på talet förut kring var spottet låg. Lite rädd är du allt att halva östergötland med femtio expansionsinriktade tyskar i släptåg ska komma och våldta ditt så hårt förvärvade smultronställe..

  • carrera

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 18:22

    @Judo-Freddan 530073 wrote:

    Likt en fästing hänger jag där någonstans längst i utkanten av internet där du inte ser mig. När du går förbi så…:grin:

    Njaa, jag tyckte nog att du slirade lite på talet förut kring var spottet låg. Lite rädd är du allt att halva östergötland med femtio expansionsinriktade tyskar i släptåg ska komma och våldta ditt så hårt förvärvade smultronställe..

    hehe go du!! nä jag inser att det redan är ute typ 😉 sett på andra länkar + på Youtube att “Våg surfare” redan hittat dit också!! måste ju vara ett gott tecken dock!

  • carrera

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 18:23

    @stinger 530063 wrote:

    Räkna med några billaster våghungriga Linsurfare när det är läge 😀

    Tar jag som ett löfte 😉

  • johan-b

    Medlem
    12 april, 2009 vid 12:33

    Sådär ja. Nu har isarna smält och värmen kommit så det har blivit dags att lyfta tråden. Har inte själv kommit ut än i år, men gått och sneglat upp i trädkronorna den senaste veckan och känner suget så fort det rör sig det minsta. Hur har det gått för er andra, har det varit något i närheten som fungerat eller har det blivit resor ut till kusten?
    Mullsjön som tidigare nämts har jag inte någon koll på, med tanke på djup borde den värmas upp snabbast, vid vilka vindriktningar går den bra?

  • carrera

    Medlem
    14 april, 2009 vid 06:36

    Tanken var att premiären skulle tas som vanligt i Varberg under påsken men men för en gång skull så var det sommar vibbar i luften istället o det tackade ju inte resten av familjen nej till 😉

    Mullsjön funkar som bäst kring rak västlig vind men sydväst går också! Det svåra är att hitta ner till själva stranden där man kan gå i på östra sidan av sjön! Badplats är utmarkerad på karta men inte skyltad vill jag minnas!

  • johan-b

    Medlem
    14 april, 2009 vid 19:08

    Verkar ju ändå som det är närmre till Landsjön för dessa vindriktningar (för min del). Är det något som motiverar resor till Hjo vid västlig vind, eller är det bättre att hålla i bensinpengarna och försöka ta sig ner till västkusten över helgerna?

  • carrera

    Medlem
    15 april, 2009 vid 06:46
    Johan B;540541 wrote:
    Verkar ju ändå som det är närmre till Landsjön för dessa vindriktningar (för min del). Är det något som motiverar resor till Hjo vid västlig vind, eller är det bättre att hålla i bensinpengarna och försöka ta sig ner till västkusten över helgerna?

    Vindförutsättningarna är nog den samma på båda ställena = Ligger högt o fritt! Det ända som talar FÖR Hjo är att det är långgrunt o det är lättare o lära någon eller om man själv övar manövrar osv… Att det är grunt har ju också sina nackdelar!!! Var där o övade lite slalom gippar (Alpha raceing)förra våren o insåg att det var jobbigt att behöva gå ut så långt för att 38cm fena skulle gå fritt med marginal!

    Landsjön funkar väl bäst på Sydväst vill jag minnas, inte riktigt så bra på rak väst???

    Kusten är ju alltid oslagbart så sett, jag åker även över dagen om det är en riktigt bra prognos på G

  • skansen

    Medlem
    20 april, 2009 vid 20:21

    jamen nu är våren här, och visst fan blåser det till och från 🙂 har inte varit ute nåt än men är sugen på premiären.

    Johan B: säg till så hänger jag gärna med ut nån bra dag!

  • johan-b

    Medlem
    21 april, 2009 vid 18:54
    skansen;541740 wrote:
    säg till så hänger jag gärna med ut nån bra dag!

    Visst, jag lyfter upp ett meddelande i denna tråd eller skickar ett PM när det blir dags. Ser tyvärr inte alldeles för lovande ut den kommande veckan.
    Hade tänkt att åka till någon av kusterna till helgen för att komma igång i år, men ser inte ut att bli någon vind där heller, fast prognoserna ska man väl inte lite för mycket på .

  • johan-b

    Medlem
    21 april, 2009 vid 19:18
    Carrera;540597 wrote:
    Kusten är ju alltid oslagbart så sett, jag åker även över dagen om det är en riktigt bra prognos på G

    Du får gärna skicka ett PM när du vill ha sällskap på dessa resor…

  • carrera

    Medlem
    22 april, 2009 vid 08:54
    Johan B;541968 wrote:
    Du får gärna skicka ett PM när du vill ha sällskap på dessa resor…

    Okey!! Gäller det veckodagar också, för jag brukar kunna flexa 😉 eller vad man ska kalla det hehe….

    Har inte heller haft premiär ännu, iof mest pga operation och håller på att byta ut lite utrustning.. men sedan tar nog ursäkterna slut !!!!

  • skansen

    Medlem
    22 april, 2009 vid 22:08
    Carrera;542056 wrote:
    Okey!! Gäller det veckodagar också, för jag brukar kunna flexa 😉 eller vad man ska kalla det hehe….

    Har inte heller haft premiär ännu, iof mest pga operation och håller på att byta ut lite utrustning.. men sedan tar nog ursäkterna slut !!!!

    som sagt tidigare är även jag intresserad av att följa med om plats finnes 🙂
    är ledig på onsdagar fram till juni. men då får det gärna vara till nåt ställe där det går att åka runt på 135-liters med 6.4-segel då det är det enda jag har för tillfället 😉

  • carrera

    Medlem
    23 april, 2009 vid 06:43
    skansen;542223 wrote:
    som sagt tidigare är även jag intresserad av att följa med om plats finnes 🙂
    är ledig på onsdagar fram till juni. men då får det gärna vara till nåt ställe där det går att åka runt på 135-liters med 6.4-segel då det är det enda jag har för tillfället 😉

    De grejerna funkar överalt frågan är bara hur jobbigt o hur kul det är 😉

  • skansen

    Medlem
    29 april, 2009 vid 20:26

    Tänkte bara uppdatera lite.

    Jag och Johan B var uppe och körde på Västersjön vid axamo i Söndags, premiär för oss båda. Men det blåste på helt okej och roligt hade vi! Träningsvärk fick jag på köpet. Måste lära mig använda selet..

    Om någon mer i trakten vill hänga med nästa gång det bär iväg så är det bara att säga till, ju fler desto roligare 🙂

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa i Jönköping

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.