• mattias-j

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 11:00

    Låter förträffligt Mick!

    Dels finns det inget bra ställe att köra 500 meter på i Sverige, och dels så är 500 meter just WSSRC`s distans. Eftersom vi som speedseglar med GPS är lite mer “rebeller”, så vill vi inte beblanda oss för mycket med “klubb blazer” folket på de stora förbunden :cool2:.
    Om 2-3 år kommer ni förstå vad jag menar……..

    GPS is the shit!

    PS: Tack till våra sponsorer, så här långt 4500:- och pokal/diplom.

  • bjornen

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 11:37

    Jättekul initiativ 🙂
    Mitt och min kollega Rikard:s företag

    http://www.certcom.se

    sponsrar/bidrar med 1000:-

  • jester

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 12:39

    Klistrade tråden.

  • mattias-j

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 15:55

    Tack Jesper!

    Och tack, hittills!!!
    Biofuel/Petrolserv
    C3C
    Taljegårdens bygg och måleri
    Emanuelssons Bygg
    Certcom
    Born Studios

  • swe-250

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 19:11

    Låter riktigt kul Mattias!

    Mitt lilla hobbykaffeföretag “Gullo Espresso” går in o sponsrar med hela 2010-års vinst….1000:-

    …så är någon i behov av riktigt bra espressobönor är det bara o höra av sig! 😉

    Känns som Roxen är helt rätt ställe för att sätta bra tid på timmen! Börja uppe i Berg o sen slöra hela vägen ner till Tvärskogsudde!!!

    Ha de gött!

    Kremsl

  • swe-250

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 19:22

    Låter riktigt kul Mattias!

    Mitt lilla hobbykaffeföretag “Gullo Espresso” går in o sponsrar med hela 2010-års vinst….1000:-

    …så är någon i behov av riktigt bra espressobönor är det bara o höra av sig! 😉

    Känns som Roxen är helt rätt ställe för att sätta bra tid på timmen! Börja uppe i Berg o sen slöra hela vägen ner till Tvärskogsudde!!!

    Ha de gött!

    Kremsl

  • mattias-j

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 08:32

    Detta ser ju riktigt bra ut! 6500:- i prispengar så här långt!!! Tackar! Jag ska sälja TV rättigheterna, så ska vi se vad det kan ge :smile:.

  • kinabalu

    Medlem
    9 januari, 2011 vid 10:14

    Tycker det är lite snålt från surfbutikerna så här långt… 😉 Det är väl dom som bör ha störst (ekonomiskt) intresse av att tävlingar mm dras igång. (Jag är nog inte ensam om att börja lista upp prylar jag måste komplettera med till säsongen…)

    Så, vilken av surfbutikerna blir först med att komma in med ett bidrag…? 🙂

  • tobhed

    Medlem
    9 januari, 2011 vid 19:33

    Rena pengar är nog något som butikerna har svårt att få fram, men gärna kanske prylar i form av segel, fenor, våtdräkter etc

  • dr-masse

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 08:35

    Efter att ha hört mig för lite, och då jag tycker att detta verkar vara en riktigt kul tävling för alla fartåkare därute, så kan ni lägga till Surfzone till den där listan… återkommer med vad det blir!

  • mattias-j

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 12:07

    Kul att det verkar vara så fint intresse för detta. Det blir ju så enkelt med hjälp av GP3S att köra en sån här tävling. Det är väldigt lite jobb som krävs. Och så blir det ett enkelt tävlingsformat. Alla vet att man behöver ha 1 average/månad, sätta en sjysst gipp i månaden och dessutom segla på riktigt minst 1 timme i månaden. Tänk vilka kompletta seglare vi kommer bli allihop!! :laugh:

  • teamrider

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 21:09

    Kul att denna idé har blivit verklighet.

    Bunkeflobygg följer våra kollegor i Växjö och hivar in 1 500:- likaså

  • lundvall

    Medlem
    26 januari, 2011 vid 20:41

    Låter som en riktigt kul grej, hoppas på att det även blir lite vind iår så att det blir åka av for real!

  • lasso

    Medlem
    4 februari, 2011 vid 21:02

    Förslag>avsätt del av pengarna (25%+25%) till ett A) ungdoms speed-pris för att få fram en ny generation svenska speedare! Samt B) ett tjej-speedpris, för att uppmuntra att en svensk kvinnlig speed-stjärna kommer fram! Vi skulle alla vinna på detta! Inte minst i media! Lars

  • badjanne

    Medlem
    4 februari, 2011 vid 22:21

    Bra förslag Lasso. Idag är det väl bara Brigitte som kör speed bland tjejerna och hon fyller 70 år i år. Visserligen tränade hon hårt på Bonaire men vi måste få in fler.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.