Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tjej på jakt…

Taggad: 

  • swe-496

    Medlem
    14 september, 2007 vid 19:58

    Ehhh Starboard Apollo ÄR en formula precis som FX. Apollo är gjord för lättvindsegling från 3,5 upp till ca 10 m/s.
    FX har ett par år på nacken men är en bra FORMULA.
    Oraklet;) från Östermalm ska kolla upp saker ibland innan han uttalar sig ibland.
    Kanske bättre att vi som seglar Formula uttalar oss om vilka brädor som är Formula eller inte;).

  • rasmus_w

    Medlem
    14 september, 2007 vid 20:10

    Ojdå. Nu gick vi visst ner oss i detaljer. Borde väl ha uttryck mig tydligare. Jag såg inga exemplar av brädan som heter “Starboard formula ” i säljes, men däremot två andra formulabrädor, en Starboard Apollo och en F2 FX.

    Kan det tänkas vara en juridiskt hållbar formulering nu då?

    I paketavdelningen såg jag två formulapaket med Exocetbrädor , ett med Fanatic TT04 i fint skick (enligt mig den snyggaste formulan), och några lite äldre varianter.

  • swe-496

    Medlem
    15 september, 2007 vid 13:12

    Spydigheter betackar jag mig för. Det vet du likaväl som jag att man måste vara tydlig på det här forumet.
    Sen om det handlar om detaljer vet jag inte.
    Du svarar en tjej som vill börja med formula och säger :”Såg en F2 FX och en Starboard Apollo men ingen formula när jag kollade.”
    Det är väl ändå inte så att jag anmärker på någon detalj då??
    Det är mer ett konstaterande från mion sida att de två typerna du nämner är Formulabrädor i motsats till vad du säger.

    Nya inom sporten ska man måna om och tala om för dem vad de ska satsa på om de vill köpa beggat.
    Man ska ju inte tala om för dem att det där är ingen formulabräda när det är det de är intresserade av.
    Där är vi nog överens iaf.
    Idag finns det massvis med beggade bra formulabrädor.
    Det gäller bara att få fatt i dem. Det är inte alla som säljer via Steffo.

    Summa summarum är att du sa att det inte var en typ av formulabräda de två du nämnde……

  • Oregistrerad

    Gäst
    15 september, 2007 vid 22:03

    @apex 414996 wrote:

    Hej,

    tack för alla synpunkter om träning mm. Det skadar säkert inte att köra nåt träningspass innan jag ger mig ut och köra om er grabbar 😉
    Nu har jag även fått tips från Allison där hon rekommenderar en Starboard standard formula. Nån som ska sälja någon för en bra peng? 🙂

    / Virre

    Rikard Almqvist har en bor i Nyköping, han seglar numera i Konaklassen där du också är välkommen. Jag tror faktisk när der är många och det inte är känsrelaterad segling så skulle du passa bra hos oss. Varför inte satsa på att vinna Kona VM 2009 på hemmaplan i varamon (Motala). mvh Joachim Larsson (konanordic)

  • rasmus_w

    Medlem
    15 september, 2007 vid 22:47

    @SWE 496 415162 wrote:

    Spydigheter betackar jag mig för. Det vet du likaväl som jag att man måste vara tydlig på det här forumet.
    Sen om det handlar om detaljer vet jag inte.
    Du svarar en tjej som vill börja med formula och säger :”Såg en F2 FX och en Starboard Apollo men ingen formula när jag kollade.”
    Det är väl ändå inte så att jag anmärker på någon detalj då??
    Det är mer ett konstaterande från mion sida att de två typerna du nämner är Formulabrädor i motsats till vad du säger.

    Jag upplevde det som ordmärkeri. Jag kom senare på att jag bara hade kunnat ändra till “men ingen Starboard formula” men jag hade knappast nämnt FX:en och Apollon om jag trodde att de inte var formulabrädor. Apex hade fått tipset att skaffa en Starboard formula och jag kollade lite och hittade två andra formulabrädor och tipsade om dem.
    @SWE 496 415162 wrote:

    Idag finns det massvis med beggade bra formulabrädor.
    Det gäller bara att få fatt i dem. Det är inte alla som säljer via Steffo.

    Säkerligen. Men det fanns en bunt här med.

  • jesper_b

    Medlem
    18 september, 2007 vid 14:25

    Jag har en jättefin Starboard Formula 161. Dvs 2007ans årsmodell. Seglad max 10 ggr, dvs i mycket fint skick. Inga dingar. Dessutom har den under dessa sub tio gånger på vattnet kommit 2 i en svenskakupptävling och 4 på Int. SM.

    Skicka ett PM om du är intresserad!

    Jesper B

    Starboard/Onwater teamrider

  • bengt-j

    Medlem
    18 september, 2007 vid 19:24

    Vi kör Formula “tävling” varje Onsdag i Getskär, norr om Jörlanda, söder om Stenungsund, härligt gäng och vi får hamburgare efteråt. Vi kör 16 onsdag/sässong

    kom o kolla

    mvh bengt

  • apex

    Medlem
    18 september, 2007 vid 20:51

    Hej Bengt,

    känner du igen stället??? 🙂

    Nu har jag varit ute och testat. Fick testat med en Starboard 159 och ett 8.0 kvm segel. Kändes helt ok, lättare än vad jag trodde det skulle vara. Blåste inte så mycket men kunde dock komma i planing då och då. Blir säkert mycket tuffare när det blåser på men det var kul att få testa. Brädan känns verkligen som en flytbrygga att gå runt på ;D men skönt när den kommer i planing. Satte också nästan en jipp!! 😀

  • svanvik

    Medlem
    21 september, 2007 vid 06:34

    Apex, förra året fick jag en fråga från en johanna20 här på forumet om det fanns några vindsurfingtävlingar krig Gbg. Hon kommer från Onsala om jag inte minns fel. Hade varit kul om ni ville segla med oss uppe i Getskär på onsdagarna. Bengt har också föreslagit att vi skall segla med någon jolle förening här i Gbg till nästa år, vilket låter utmärkt.

    Hoppas vi ses

  • apex

    Medlem
    21 september, 2007 vid 18:55

    Det var där jag testade (bilden ovan) 🙂
    Får se om jag hittar en bräda till rätt pris innan säsongen är slut så jag kan köra med er. Har sett er tävla så jag vet era svaga punkter ;D

    Vore kul om man kunde få tag i Johanna ifall hon också vill vara med nån onsdag. Seglade hon formula?

  • rabbit

    Medlem
    21 september, 2007 vid 20:19

    Med risk för att göra lite reklam men är inte formula brädorna dom rear ut på http://www.surfspot.se ganska bra deals?
    (http://www.surfspot.se/index.php?option=com_content&task=view&id=24)

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tjej på jakt…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.