Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Underarmsmuskler sökes

Taggad: ,

  • lars_k

    Medlem
    18 januari, 2015 vid 08:57

    Drog i två st 1.5L PET-flaskor i underärmarna och våtdräkten hängde så i en vecka. Kunde köra ett par timmar igår utan problem med grepp eller kramp. Grymt tips det där. Musklerna behöver BLOD! Inte fel att träna armarna mellan surfdagarna också iofs. Bra tips i tråden!

  • cosmosurfer

    Medlem
    18 januari, 2015 vid 09:09

    Jag brukar på långa raksträckor använda tiden i bilen till att hålla väldigt hårt i ratten växelvis med händerna. Ger i mitt fall massor av tid för statisk träning.

  • timor

    Medlem
    18 januari, 2015 vid 14:23

    @mackee 730314 wrote:

    72d5c8821377adf5b977e2f9ba43de17.jpg

    Peta in ett bomrör i banden och sätt fötterna på en pilates boll
    Bara häng eller smågunga lite ,har man en pilates boll som vinglar lite så får man med alla små muskler oxå
    Sen är det ju alltid roligare att hålla i en bom än en skivstång😃
    Efter ett pass med denna övning har man surfträningsvärk
    Grymt bra vinter träning !!!!!

    Snyggt!
    Fattas bara en vibrationsmaskin i ändan av banden.
    Timo

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 januari, 2015 vid 20:30

    Kan det vara så enkelt att man skaffar en dräkt som inte sitter åt i armarna, kör pet-flaskor om ärmarna stramar och sen avsätter tid för några pass i veckan på ett gym? Man kan då passa på att även träna andra muskler än under- och överarmar.

  • dr-masse

    Medlem
    19 januari, 2015 vid 10:16

    Äntligen ett sätt att använda den hela halvan av min gamla HPL kolbom, tack Mackee! 😀

  • k-caesar

    Medlem
    19 januari, 2015 vid 10:24

    @Herr Pelegrin 730356 wrote:

    Kan det vara så enkelt att man skaffar en dräkt som inte sitter åt i armarna, kör pet-flaskor om ärmarna stramar och sen avsätter tid för några pass i veckan på ett gym? Man kan då passa på att även träna andra muskler än under- och överarmar.

    Grym summering och om julklappspengarna räcker till så är ju en tunnare bom något att tänka på kanske. 🙂

    PS/ Halv bom sökes…

  • john1

    Medlem
    19 januari, 2015 vid 12:50

    Angående tunna bommar.
    1:
    Jag har Aeron V-grip. Absolut att anbefala. Den är några 100 gr. tyngre än andra bra bommar, men ni som skall träna så mycket klarar nog det utan problem.
    2: Petflaskot i underarmen
    3: Dräkt som inte är vågsurfdräkt
    4: En dräkt som sannolikt är bra är Promotion.
    “Other advantages to our windsurfing line are oversized forearms to eliminate wetsuit squeeze”.
    http://www.wetsuit.com , men den måste beställas, Jag har mailat med dom tidigare, tror till och med att dom kan göra “large” i underkroppen och #X-Large# i överkroppen för dom som tränar hårdt.
    JJ

  • mackee

    Medlem
    19 januari, 2015 vid 15:41

    @dr Masse 730368 wrote:

    Äntligen ett sätt att använda den hela halvan av min gamla HPL kolbom, tack Mackee! 😀

    Vad bra!!!
    Glömde säga att det måste vara en kolbom som ska användas.
    Finns risk för sunkig känsla i övningarna annars😃

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 januari, 2015 vid 19:43

    K.Caesar – Håller med om att den tunna bommen är lika viktig. Missade den! I avsaknad av långa pianofingrar (understatement) är även jag i behov av bom med smalt grepp.

  • mackee

    Medlem
    19 januari, 2015 vid 20:16

    Handlar inte bara om en liten diameter ,nästan viktigare med formen typ AL 360 egg shape

  • dude

    Medlem
    20 januari, 2015 vid 09:52

    @mackee 730388 wrote:

    Handlar inte bara om en liten diameter ,nästan viktigare med formen typ AL 360 egg shape

    Undrar hur en AL 360 Carbon Slim med ovalt grepp skulle funka med vantar på vintern…

  • kobrakai

    Medlem
    20 januari, 2015 vid 15:24

    Sänk bommen en aning så har blodet lättare att cirkulera ut till underarmarna. :cool2:

  • mackee

    Medlem
    20 januari, 2015 vid 16:10

    Funkar nog hyfsat.
    Men personligen måste jag ha tumvantar med hål i så man får kontakt med bommen.
    Slim bommen är ju förvisso löjligt tunn

  • john1

    Medlem
    27 januari, 2015 vid 15:21

    En liten fråga till bara:
    Kan vi lita på bruddstyrkan till dom nyare tunna bommarna. Aeron har kommit med en 26 mm. Kan någon på nætet kommentera nærmare?
    JJ

  • spinl

    Medlem
    10 april, 2015 vid 09:16

    Årets innovation!

    iHG8tAW.jpg

    Dräkten (Oneil Psycho 5/3) har några år på nacken så det kändes helt rätt att testa. Hoppas det ska ge samma armstyrka som när jag kör utan våtdräkt. Sitter precis så att den inte stramar över underarmarna nu. Ska bli spännande och se hur det fungerar i verkligheten, kanske blir ett test till helgen då jag kan jämföra med min vinterdräkt.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Underarmsmuskler sökes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.