Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände egentligen i Apelviken idag?

  • _sofia_

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 07:54

    Mmm, försöker få mina “väninnor” att börja surfa men de går int så bra, hade vart skit kul. Men bäst de håller sig till det de är bättre på, fest!

    De har svårt att förstå mig med min hobby, lämnar student fester och allt vad de heter och en fest hemma med spelning och grejer i herrljunga. Bara för att få surfa…

  • rasmus_w

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 08:42

    @_Sofia_ 510408 wrote:

    Skit tråkig händelse yes, men en person representerar ju int den stora massa som dras över en kant här. “Vi va här först” – syndromet skulle jag vilja påstå. Samt även vi och dem men jag ser inget problem i de hela om vi respekterar varann. Jag har gett mig ut själv på vattnet utan någon annan kitesurfare men sett vindsurfare så jag kan vara säker på om de “händer” någonting och den/dessa personer ser de agerar, annars ser man till att minst en vet om att man är ute och ringer tillbaka ah säger att allting e alright:smile:

    Det är faktiskt hyfsat vanligt att surfcentra försöker hålla isär kitesurfare och vindsurfare vilket inte är så konstigt med tanke på att både rörelsemönstret och utrymmesbehovet är rätt olika. Du kan inte förneka att en kite behöver några gånger mer yta än en vindsurfare. Jag vet inte men skulle inte bli förvånad om de har en kitestrand och en vindsurfingstrand i Jericoacoara.

  • lars_k

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 08:48

    Säj till dina vänninnor att de förlägger sina fester på stranden, Sofia. De kan ju sola och bada och ha det gött. Hade varit väldigt najs! 🙂

  • haze

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 09:11

    @Star 510084 wrote:

    PS. Vad hände med Björkäng och Kite ? DS.

    Björkäng är fortfarande ett kitespots men mest för nybörjare. Tycker det funkar bättre och bättre med kommunikationen på vattnet. Sen som sagt finns det alltid rötägg. Nyss hemkommen från Tarifa efter 2,5 vecka. Zonerna är ju bortplockade där nu. Men funkar ju hur bra som helst där nere i alla fall.

    Gurra: Alltid bra bilder!!

  • surfslusken

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 10:15

    @_Sofia_ 510412 wrote:

    Mmm, försöker få mina “väninnor” att börja surfa men de går int så bra, hade vart skit kul. Men bäst de håller sig till det de är bättre på, fest!

    De har svårt att förstå mig med min hobby, lämnar student fester och allt vad de heter och en fest hemma med spelning och grejer i herrljunga. Bara för att få surfa…

    Men Sofia!!!?? De ena utesluter ju inte de andra. Lura me vänninorna hit till Varberg, festa gör vi när vi surfat klart. O de e ju tidigt så här års, sen går vi på rötjutet!!

  • maglu

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 11:06

    Apropå Tarifa, Jag besökte Tarifa en dag i september…första gången jag surfar tillsammans med mer än 1 surfare inom synhåll…första gången på vattnet samtidigt som kiteare.
    Att det då under denna enda eftermiddag uppstår två incidenter med kiteare säger kanske en del…båda gångerna då jag ligger i vattnet.
    Jag låg vid strandkanten för att beachstarta, då en kiteare kommer in högre upp i vind mot mig, i en vindby tappar han kontrollen och kiten gör en sådan där klassisk rotation som ens drakar alltid gjorde när man var liten: en stor sväng upp i luften å så smack ned i vattnet….bara någon enstaka meter från mig.
    Situation 2 var i samma läge där jag ligger i vattnet…då kommer en kite och kiteare släpandes i vattnet och drar linorna över mig, med en hel del trassel som följd. Eftersom jag bottnade gick det hyfsat ok att trassla ut det hela.

    Inga incidenter med vindsurfare, trots att det myllrade av nybörjare, barn, tyskar m.fl.

    Man blir aldrig släpad okontrollerat som vindsurfare…ett okontrollerat kastfall tar tvärstopp inom ett par meter, i riktning framåt. Att hålla rimliga säkerhetsavstånd är självklart om nåt händer i båda sporter…men för kite verkar ett rimligt avstånd vara en bra bit över 30 meter.

  • hakuna

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 11:53

    Mnja, bailar man i ett högt hopp kan nog grejorna flyga iväg i vindriktningen en 5-10 meter…

  • carrera

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 13:26

    @Haze 510430 wrote:

    Nyss hemkommen från Tarifa efter 2,5 vecka. Zonerna är ju bortplockade där nu. Men funkar ju hur bra som helst där nere i alla fall.

    På Maui är inga “Zoner” borta och de få kiteare som vågade sig upp från Kite Beach till yttre revet på Kanaha blev ovillkorligen nertryckta igen kollektivt av Vindsurfare… Påminder ironiskt nog om fåglars (typ fiskmåsar) betenden att jaga bort Rov fåglar.. hehe lite komiskt var det allt! Undrade ibland vad som skulle hända om jag själv av någon anledning skulle blåsa till deras sida 🙁

  • kesse

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 15:55

    Surfslusken
    Du limmar bättre än PL400 🙂

  • surfslusken

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 18:32

    @Kesse 510493 wrote:

    Surfslusken
    Du limmar bättre än PL400 🙂

    Man får aldrig va rädd om de ska bli åka av!!

    Har ja hört.
    Hmmm…..kommer bara inte ihåg i vilket sammanhang de va…

  • frippe75

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 18:53

    @surfslusken 510543 wrote:

    Man får aldrig va rädd om de ska bli åka av!!

    Har ja hört.
    Hmmm…..kommer bara inte ihåg i vilket sammanhang de va…

    Vänninorna borde tänka sig för en eller två gånger innan hon dom smaka pl400 tuben…

    “Gammal räv” står det i beskrivningen… det ska vara “Väldigt gammal röv”. Be om lägg!

  • _sofia_

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 20:47

    he he surfslusken funny man, watch out så du int hamnar i mitt nät på 20m linor x4 🙂

  • surfslusken

    Medlem
    25 oktober, 2008 vid 10:35

    @_Sofia_ 511278 wrote:

    he he surfslusken funny man, watch out så du int hamnar i mitt nät på 20m linor x4 🙂

    Mmmmmmm…….du vet helt uppenbart va ja går igång på!:)

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände egentligen i Apelviken idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.