Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad innebär finanskrisen för vår sport?

  • simpa

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 15:48

    den här tråden gillar jag

  • pgvirtual

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 18:25

    Märkligt hur en tråd kan spåra ur…

    I fall det går riktigt illa så kommer vi att få se en hel del etablerade windsurfare som får dra åt svångremmen och köpa mindre grejer. Och det blir definitivt svårare att locka nybörjare till en sport som trots allt kräver en rätt rejäl första-investering.

    Svårt att se några vinnare, möjligen då arbetslösa surfande volvoarbetare som plötsligt har tid att använda sina redan köpta vindsurfinggrejer.

  • lars_k

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 18:46

    Jag kommer helt klart att köpa mindre grejor. Blir nog en 65 liters vågis och ett 3.0 om krisen slår till ordentligt.

  • pure

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 19:01

    @Lars_K 507449 wrote:

    Jag kommer helt klart att köpa mindre grejor. Blir nog en 65 liters vågis och ett 3.0 om krisen slår till ordentligt.

    hahaha 🙂

  • algen

    Medlem
    12 oktober, 2008 vid 07:34

    Känns som en bra reflektion:

  • davven

    Medlem
    12 oktober, 2008 vid 18:15

    Hmm blev lasrad av en polis idag för första gången i mitt liv, till saken hör att jag hade uppenbarligen lite för tung fot. En högst tillfällig finanskris, sitter och reflekterar över vad jag kunde ha fått för surfprylar för 2800:-

    Haha klantarsle, gör om gör rätt. Men tycker samtidigt dom borde kolla fyllon på söndagar istället för dela ut speed-tickets. :confused2:

    Nästa år hoppas jag på att kustbevakningen ger mig en speed-ticket ståendes på brädan med seglet i hand.. . Sedan ska jag rama in den och hänga upp den i vardagsrummet och njuta av och titta på den varje dag. :laugh:

    Det gäller och gasa sig ur finanskrisen!

  • pure

    Medlem
    12 oktober, 2008 vid 18:42

    @davven 507599 wrote:

    Hmm blev lasrad av en polis idag för första gången i mitt liv, till saken hör att jag hade uppenbarligen lite för tung fot. En högst tillfällig finanskris, sitter och reflekterar över vad jag kunde ha fått för surfprylar för 2800:-

    Haha klantarsle, gör om gör rätt. Men tycker samtidigt dom borde kolla fyllon på söndagar istället för dela ut speed-tickets. :confused2:

    Nästa år hoppas jag på att kustbevakningen ger mig en speed-ticket ståendes på brädan med seglet i hand.. . Sedan ska jag rama in den och hänga upp den i vardagsrummet och njuta av och titta på den varje dag. :laugh:

    Det gäller och gasa sig ur finanskrisen!

    Har oxå råkat ut för det där med samma belopp.. det tar ett tag innan man kan släppa det för känns lite som om man bara haft otur att man som en i mängden av fortkörare plockats ut och få betala så mycket pengar..

    lider med dig..

  • ola_p

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 01:47

    Jag tror du kommer sälja färre brädor.

    Eventuellt blir begagnatmarknaden något vettigare också, om andelen seglare som upgraderar varje år minskar.

    Å precis som Lars_K så kommer jag nog köpa lite mindre grejer. Behöver 3.0, 3.5 och matchande master. Å så ska Svenne få bygga lite sköna plankor åt mig. Vågisar på <75 liter framförallt.

  • surfjohan

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 20:18

    @Joachim_Larsson 507309 wrote:

    Jag tror att detta kommer att påverka sporten i negativ rikning, mindre extrema grejer….

    Mvh
    Joachim

    Mindre extrema grejer? HAHAHAHAHAHA! Din jävla tönt.. kan ingen banna dig på det här forumet nån gång? Mindre kona då menar du? För dom är ju fan ultraextrema om nåt.. och du är väl troligen högerextrem med tanke på din marknadsföringsstil..

    GFYS!

  • el_duderino

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 21:18

    @Joachim_Larsson 507309 wrote:

    ja brädbörsen….

    ha ha ha …lägg ner om ni tycket denna är ett helvete, sluta och skriv då

    Jag tror att detta kommer att påverka sporten i negativ rikning, mindre extrema grejer….

    Mvh
    Joachim

    Ja, KONA ligger ju i framkanten vad gäller o-extrema brädor, kanske får du ett uppsving nu. Folk kanske mår så psykiskt dåligt av att förlorat massa pengar så dom kan inte med att plana längre!

  • carl-r

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 21:49

    Faaaaan vad tröttsamt det är med det här jäävla anti-kona köret.

  • simpa

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 22:18

    @Carl R 508309 wrote:

    Faaaaan vad tröttsamt det är med det här jäävla anti-kona köret.

    Faaaaan vad tröttsamt det är med det här jäävla kona köret.
    snarare.

  • carl-r

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 22:58

    Har han nämnt kona i tråden eller?

  • styret

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 06:27

    tänk om man hade så mycket tid över att man hade tid att hata och hugga på allt en viss person skriver på konfen hela tiden. Hade jag ahft all den lediga tiden, fan vad mycket jag skulle surfa istället då.

  • roding

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 09:06

    Håller med, har inte ens vart på konfen länge men så fort någon nämner kona så är det minst 5 pers som är ute med högafflar och facklor efter den personen!
    Lugna ner er och låt alla köra med det som dom vill köra med!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad innebär finanskrisen för vår sport?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.