Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vem har äldsta brädan!?

  • tubert

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 10:40

    Jag har en HiFly 700, som jag inte vet när den är tillverkad men det borde vara nån gång kring mitten av 80-talet eftersom loggan ser ut som en tvättmedelsförpackning med hela regnbågen på typ. Ingen som vet när den tillverkades? Skulle vara kul att veta.

  • atnek

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 10:55

    Jag är rätt säker på att HiFly 700 tillverkades -82. Köpte själv en HiFly 500 -82 (pråm modellen) och då fanns även 700an.

    /Kenneth

  • tubert

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 11:17

    Verkar nästan som om jag leder tävlingen då? Eller?

  • ove226

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 12:00

    fan va grymt med nostalgi!
    jag var ju inte ens född när vissa av brädorna som ni räknat upp tillverkades!!!

    MER BILDER!

  • watertouch

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 13:35

    Första gången jag surfade var på en HiFly 444. 18 kg, fyrkantig akter och twinzers. Vet inte hur gammal den är, men den är inte helt ny iallafall smile.gif

  • copello01

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 13:43

    Nu börjar diskussioner snart balla ur.
    Jag tycker bara man får svara med funboards byggda före 85, alternativt pråmar från 70-talet.
    Jag leder tävlingen med min serieproducerade Chic från 84, 260 lång med ca 70liter. Efter det köpte jag min hittils mest pissnödiga bräda, en Vinta 320 med en rocker likt en bomerang. Styv som en “vinballe”, mycket ostyv och bångstyrig alltså. Innan dess hade jag en Alto Comet och en Alto S. Första gången jag provade windsurfing var 1982 på en windglider.
    -copello-

  • stinger

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 14:02

    Vad gäller egentligen tävlingen? Äldsta hyllvärmaren eller äldsta “fortfarande i drift-brädan”???

  • copello01

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 14:15

    Bra sista kommentar. Vi tävlar givetvis även om vem som har en gammal bräda i drift. Jag känner en som var ute i år med en Mistral screamer från 88, men det gälls ju inte att känna någon.
    -copello-

  • tubert

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 14:41

    Min HiFly 700 var ute för bara ca 1,5 månad sen, jag har seglat den 4-5 gånger i sommar!

  • surferic

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 18:08

    Ted på Sea Fun i Gävle har nog en av de coolaste, mest nostalgiska och äldsta brädorna i landet. En av en privatperson importerad Windsurfer original från 70-talet, pluspoäng för träbommen. Hela paketet är i nyskick, kan inte vara seglat många gånger. Teddan bytte in Windsurfern jämt mot en komplett Bic Calypso för några år sedan.

  • anders_hoffman

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 18:15

    Jag kör regelbundet med min mistral screamer slalom 103 l 56 bred och 277 lång. från sent 80-tal till tidigt 90 tal

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2002 vid 20:53

    har en twist från 1981. en bräda som min far köpte enligt honom 1981.
    den var fram tills förra månaden grön fin och mossbevuxen, har nu börjat att segla lite på sen för att senare skaffa en ny bräda.

  • teabag

    Medlem
    2 oktober, 2002 vid 12:00

    Det är väl bara att plocka med den till Muskö och så kör vi jag har bekymmer med ett gammalt mastfotsfäste men det borde gå att ordna.
    Nån gång skall det väl blåsa och nån gång skall man väl ha fri tid ??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2002 vid 14:01

    Kanada bäst än så länge dock litet knepigt att ta sig ut pga
    några öar och grynnor ivägen.Testad på Nord 15-20 m/s.
    Bruket har en badstrand och funkar på Syd men bäst på Sydväst.Vid 15 m/s nästan som Bahia Feliz med shorebreak å sånt.En del sten att se sig för för.Sommarens glidarstrand med storbrädan.Teabags nästa steg i stadiet plats.
    Hyttan är svår för annat än locals att hitta till men känns också som att öarna runt ikring är för nära.
    Bästa allroundställe är nog campingen vid nerfarten efter kyrkan på Fårfjärden som är stor nog att få rena vindar från alla håll.Små vågor.
    Potentiella speedsträckor – vid kraftig väst – uppe vid Kanada kanalen vid överfart till Gersholmen. ca 200 m bred och ca 1 km lång.Inga vågor.Testad vid ovan nämnda Nord men vindarna dök ner från träden i närheten,kom från alla håll och studsade dessutom i bergen…inte kul….
    Tidigare spots – Källviksudd men numera är det bom där och ca 500 m att bära brädan.Potentiell speedsträcka vid rak NV men troligen för dålig att nå och för kort sträcka att segla på.Möjligt ihopp vid Sunds båthamn men de blir bara tjurigare och tjurigare…
    Logi testad med grabbar för golfhelg.Mycket öl är alltid gott.OK!!!

  • cicky

    Medlem
    2 oktober, 2002 vid 20:02

    Windsurfer Original var väl den allra första brädan som gjordes (om jag inte är helt ute å cyklar). Så Uppsalasurfarna leder väl ändå!?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vem har äldsta brädan!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.