Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Vindtjänst med aktuella vinduppgifter, FindWind.se

  • hakuna

    Medlem
    26 juli, 2015 vid 18:47

    Idag var tyvärr vinkeln helt fel runt Halmstad. Rak väst hela dagen irl.

    Go home Findwind.se, you’re drunk.
    7b8cf2ea73e944804aa7396fac9bc65c.jpg

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • rickard_nr1

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 13:08

    Kom på en sak jag saknar med tjänsten och det är en vakt som mallar när någon spot i sweetspots kommer över eget inställt gränsvärde samt om prognos visar att det kommer blåsa inom typ 24timmar, hade vart asnajs!

  • hakuna

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 13:09

    Kolla in skybot.se

  • pepparkorn

    Medlem
    10 augusti, 2015 vid 08:11

    Hej Mats. Sorry för sen kommentar.

    FindWind gör en väl vald sammanvägning. Givet är varken jag eller systemet väderguden själv så ett visst fel kommer alltid förekomma. Och. Ingen tvekan om att det som är bra kan bli bättre!

    Vilka spots brukar du köra på? Berätta gärna så kan jag forska lite mer specifikt vad det kan bero på.

  • pepparkorn

    Medlem
    10 augusti, 2015 vid 08:12

    @matsbohlinsson 734017 wrote:

    Hej

    Är det bara jag som tycker att findwinds-uppgifter nästan alltid är för låga?

    Jag har vid ett flertal tillfällen dubbelkollat med tex viva eller smhi och oftast känns det som om de korrelerar väldigt dåligt. Speciellt viktigt när det är runt 8-9m/s.

    Vad kan detta bero på?

    Skulle vara kul att veta 🙂

    Sv: Vindtjänst med aktuella vinduppgifter, FindWin
    Hej Mats. Sorry för sen kommentar.

    FindWind gör en väl vald sammanvägning. Givet är varken jag eller systemet väderguden själv så ett visst fel kommer alltid förekomma. Och. Ingen tvekan om att det som är bra kan bli bättre!

    Vilka spots brukar du köra på? Berätta gärna så kan jag forska lite mer specifikt vad det kan bero på.

  • pepparkorn

    Medlem
    10 augusti, 2015 vid 08:13

    @hakuna 734668 wrote:

    Idag var tyvärr vinkeln helt fel runt Halmstad. Rak väst hela dagen irl.

    Go home Findwind.se, you’re drunk.
    7b8cf2ea73e944804aa7396fac9bc65c.jpg

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Hoppas FindWind nyktrat till!?

  • pepparkorn

    Medlem
    19 september, 2015 vid 15:46

    Halloj. Sedan sist har det skett mängder av förbättringar av FindWind. Numera används tre olika vädertjänster varav en i sin tur använder inte mindre än 15 olika källor. Prognoserna från vädertjänsterna vägs samman med aktuell vindinformation och ger en prognos av särdeles god kvalitet. Prognoser finns på FindWind+.

    Alla kan dock glädjas åt utvecklingen eftersom vädertjänsternas information även används för att öka kvaliteten på skattningen av vind just nu ytterligare. Ovan diskuteras en händelse med “helt fel vindriktning”, vilket numera är betydligt mindre sannolikt.

    Med det sagt återstår bara att berätta att utvecklingen av FindWind fortsätter under antagandet att ni uppskattar tjänsten. Ha det.

  • hakuna

    Medlem
    19 september, 2015 vid 18:58

    Gött! Då väntar vi bara på att det ska börja blåsa…

  • pepparkorn

    Medlem
    17 oktober, 2015 vid 10:07

    Ny funktion på FindWind+. Jag har lagt pannan i djupa veck en tid för att skapa en favoritfunktion på FindWind. Den är nu klar lagom till slutspurten av säsongen!

    De som har konto på FindWind+ kan alltså välja sina egna favoritspots.
    Det fungerar ungefär som favoriter brukar fungera. Klicka på ett hjärta för att välja/välja bort.
    För valda favoriter visas aktuell vind, surfprognos och så en favoritkarta förstås.
    Mycket nöje. 🙂

  • pepparkorn

    Medlem
    18 december, 2015 vid 17:08

    Under december månad har jag gjort ett antal förbättringar på FindWind som förberedelser inför en ny surfsäsong 2016.
    FindWind är ett relativt stort isberg vid det här laget där ni och jag kan njuta av allt det som är ovan ytan.
    Under ytan är det en hel del rörmokeri som lyckligtvis roar mig också det. Jag har genomfört 510 stycken releaser sedan juni 2014. Ibland tror mina vänner att jag är galen.

    Hoppas ni fortfarande uppskattar tjänsten. Jag löser mitt eget behov av bästa tänkbara info i jakten på rätt spot.Men jag drivs också av att lösa Ert. Så är det.
    Till sist önskar jag god jul och gott nytt år från Gotland.

    Vi ses på vattnet 2016 eller kanske redan på söndag? 9 m/s och 9 grader – det kanske blir 4e adventsurfpremiär.

  • pepparkorn

    Medlem
    28 mars, 2016 vid 11:23

    Diskussionen kring FindWind är klen här på Surfzone. Ingen panik med det. Jag vill dock upplysa om att jag skriver en del om utvecklingen etc. via en sida på Facebook för den som är intresserad.
    https://www.facebook.com/findwind.se/

    Allt gott, Peter

  • pepparkorn

    Medlem
    22 januari, 2017 vid 14:13

    Två stora nyheter på FindWind.se!

    Nyss lanserades bland annat väder, prognoser, surfprognoser och avancerad historik på FindWind.se.
    Och vill du ha än fler funktioner ska du skapa ett konto på FindWind+ vilket bland annat ger möjligheten att välja egna favoritspots och få vindbevakning per epost.

    FindWind och FindWind+ är fritt från avgifter och reklam. Tjänsten utvecklas utan vinstintresse av en gotländsk vindsurfare. Att dessa nya funktioner släpps just nu och att det blivit fritt att skapa konton beror på att en rad manuella rutiner nu blivit nästan helt automatiserade.

Sida 11 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Vindtjänst med aktuella vinduppgifter, FindWind.se

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.